וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: בגלל הניו יורק טיימס - סוכל ניסיון חיסול של אל-בגדאדי

הנשיא האמריקני טען בסדרת ציוצים, ככל הנראה על בסיס דיווח ב"פוקס", כי פרסום מ-2015 "סיכל ניסיון אמריקני להרוג את הטרוריסט המבוקש ביותר בעולם", מנהיג דאעש. לדבריו, העיתון העדיף את "סדר היום החולה שלהם על פני ביטחון לאומי"

צילום: יוטיוב

(בווידאו: הוכרז ניצחון על דאעש במוסול, מעוז הארגון בעיראק, לפני כשבועיים)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ טען היום (שבת) בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כי "'ניו יורק טיימס'" הכושל סיכל ניסיון אמריקני להרוג את הטרוריסט המבוקש ביותר בעולם, אל-בגדאדי", בהתייחסות למנהיג ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), אבו בכר אל-בגדאדי. טראמפ הוסיף בציוץ שפרסם כי העיתון העדיף את "סדר היום החולה שלהם על פני ביטחון לאומי".

בציוץ נוסף, כתב טראמפ: "בעוד שכולנו מסכימים שלנשיא ארצות הברית יש את הסמכות המלאה להעניק חנינה, למה בכלל לחשוב על זה כשהפשע היחיד עד כה הוא הדלפות נגדנו?". הוא הוסיף: "פייק ניוז". בציוץ אחר שפרסם כמה דקות לפני כן, טען: "ההדלפות הלא חוקיות האלה חייבות להפסיק!".

עוד בוואלה! NEWS:
חצי שנה לממשל טראמפ: הנשיא מגלה שמעשים קשים מציוצים
"התובע הכללי ושגריר רוסיה שוחחו בזמן הקמפיין על הבחירות לנשיאות"
אחרי שישה חודשים: דובר הבית הלבן שון ספייסר התפטר מתפקידו

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפגישה עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין בבית הלבן. 30 ביוני 2017. רויטרס
רק השבוע העניק ריאיון נרחב ל"ניו יורק טיימס". טראמפ/רויטרס

הנשיא, שמוקדם יותר השבוע העניק ריאיון נרחב לעיתון האמריקני, ככל הנראה מתייחס לדיווח ברשת "פוקס" השמרנית, שפורסם אתמול. על פי הדיווח, מידע מסווג שהודלף ל"ניו יורק טיימס" ופורסם בחודש יוני 2015, ובו מידע רב על שיטות האיסוף המודיעיניות של ארצות הברית בשטחים שבשליטת דאעש.

בדיווח ב"פוקס", שפורסם אמש, צוטט ראש פיקוד המבצעים המיוחדים של צבא ארצות הברית, טוני תומאס, שטען כי הצבא האמריקני היה "קרוב מאוד" לאל-בגדאדי לאחר פשיטה שנערכה ב-2015, שבמהלכה חוסל "שר הנפט" של דאעש, אבו סיאף. "למרבה הצער, קצה החוט שהיה לנו הודלף בעיתון גדול, ולא היה אפשר להשתמש בו עוד", אמר תומאס.

מנהיג דאעש אבו-בכר אל-בגדאדי בתמונה מיולי 2014. AP
"היינו קרובים מאוד". אל-בגדאדי/AP

אתמול התייחס שר ההגנה האמריקני ג'ים מאטיס לדיווחים על חיסולו של אל-בגדאי בתקיפה רוסית לפני כחודשיים, והבהיר כי להערכתו, מנהיג הארגון האסלאמיסטי עודו בחיים. "אני חושב שאל-בגדאדי חי", אמר לכתבים בפנטגון, "אני אשנה את דעתי כשאדע שאנחנו הרגנו אותו. אנחנו בעקבותיו".

צבא רוסיה מסר כי אל-בגדאדי חוסל במהלך פגישה של בכירי דאעש ליד מעוז הארגון בסוריה, א-רקה, שנערכה ב-28 במאי. הארגון הסורי לזכויות אדם, המנטר אחר הלחימה במדינה, אישר לאחר מכן את הטענות הרוסיות, ומסר כי אל-בגדאדי אכן חוסל בתקיפה אווירית במחוז דיר א-זור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully