וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיר קטאר בנאום ראשון מאז החל המשבר: "החיים נמשכים חרף המצור"

22.7.2017 / 11:30

א-ת'אני קרא לדיאלוג עם המדינות השכנות, שניתקו את היחסים עם דוחא בטענה כי היא תומכת בטרור, אבל אמר כי לא יתפשר על ריבונותה של ארצו. "קטאר נלחמת בטרור ללא רחמים וללא פשרות"

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

אמיר קטאר תמים בן חמד א-ת'אני קרא אתמול (שישי) לדיאלוג כדי לפתור את המשבר עם המדינות השכנות, בנאומו הראשון מאז כמה מדינות ערביות, בראשן ערב הסעודית, ניתקו את היחסים עם הנסיכות והטילו עליה סנקציות בטענה כי היא תומכת בטרור.

השליט הצעיר אמר בנאומו התקיף כי החיים בנסיכות הקטנה והעשירה נמשכים כרגיל, על אף "המצור הלא צודק". לדבריו, "קטאר נלחמת בטרור ללא רחמים וללא פשרות, והקהילה הבינלאומית מכירה בכך".

נאומו של אמיר קטאר, ששודר בטלוויזיה, נישא כמה שעת לאחר ששר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון אמר כי וושינגטון מרוצה ממאמציה של דוחא ליישם הסכם שנחתם בשבוע שעבר בין הצדדים למאבק במימון בטרור. עוד אמר הדיפלומט האמריקני כי על שכנותיה של קטאר להסיר את המצור היבשתי.

במהלך השבוע יבקר באזור נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, שמצדד בקטאר במסגרת המשבר, וייפגש עם האמיר ועם מלך ערב הסעודית ושליט כווית.

עוד בנושא:
פשרה במשבר במפרץ: הגוש הסעודי ריכך את דרישותיו לקטאר
גורמים בארה"ב: "איחוד האמירויות אחראית למתקפת הסייבר בקטאר"
ארה"ב תומכת בקטאר: "עמדותיה במשבר עם שכנותיה - הגיוניות"

אמיר קטאר תמים בן חמד א-ת'אני בנאום לאומה, 21 ביולי 2017. רויטרס
לא מתפשר. אמיר קטאר בנאומו, אמש/רויטרס

ארבע מדינות החרם – ערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות, בחריין ומצרים – לא מסרו תגובה רשמית, אך יועץ משפטי סודי תיאר את הנאום ככזה שנכתב בידי תלמיד בית ספר. "אם זה היה נכתב בידי תלמיד בחטיבת ביניים, הוא היה נכשל", כתב סעוד אל-קהטני בחשבון הטוויטר שלו. גם ברשת אל-ערביה תקפו את נאומו של א-ת'אני.

אמיר קטאר אמר כי הסנקציות נגד ארצו תוכננו מראש, כחלק ממתקפה על מדיניות החוץ שלה. "מתכנניה שתלו הצהרות שהטעו את הציבור ואת המדינות ברחבי העולם", אמר. "כל פתרון צריך לכבד את הריבונות ואת הרצון של המדינות", קרא א-ת'אני למדינות השכנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully