וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה במשבר במפרץ: הגוש הסעודי ריכך את דרישותיו לקטאר

במקום 13 התנאים המפורשים, שכללו את סגירת אל-ג'זירה וניתוק היחסים עם איראן, ארבע המדינות המחרימות דורשות כי דוחא תעמוד בשישה עקרונות עמומים. בנסיכות טרם הגיבו לעמדה החדשה של שכנותיה

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

ארבע המדינות הערביות שמובילות את החרם על קטאר חזרו בהן מרשימת הדרישות המפורשות שהגישו לנסיכות בחודש שעבר, בסימן ראשון לפשרה במשבר המתחולל במפרץ בחודש וחצי האחרון.

דיפלומטים מטעם ערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות, בחריין ומצרים אמרו הלילה (רביעי) באו"ם כי עתה על קטאר לעמוד בשש התחייבויות כלליות, בהשוואה ל-13 הדרישות המפורשות שהיא התבקשה למלא עד כה. התנאים החדשים דוחקים בדוחא להתחייב להילחם בטרור ובקיצוניות ולחדול מהסתה, אבל לא מצוינת שם סגירת רשת אל-ג'זירה, אחת הדרישות הבעייתיות ביותר שנכללה ברשימה הקודמת.

קטאר טרם הגיבה לדבריהם של הדיפלומטים, שאמרו כי העקרונות החדשים נקבעו במהלך פגישת שרי החוץ של המדינות בתחילת החודש בקהיר. עד כה דחתה דוחא את הדרישות ממנה, שכללו גם את סגירת הבסיס הטורקי בשטחה וכן התרחקות מאיראן, והכחישה כי היא תומכת בטרור.

הסנקציות שהטילו המדיניות הערביות, בראשן ערב הסעודית, גרמו למשבר חריף בין מדינות המפרץ, כולן בעלות בריתה של ארצות הברית במאבקה בטרור. הנשיא דונלד טראמפ תמך בעמדה התקיפה של ריאד, אולם שר החוץ רקס טילרסון הביע עמדה פשרנית יותר וניסה לתווך בין הצדדים במהלך מסע דילוגים לאזור בשבוע שעבר.

שרי החוץ של ערב הסעודית, איחוד האמירויות, מצרים ובחריין דנים על המשבר עם קטאר בקהיר, 5 ביולי 2017. רויטרס
דורשים התנערות מתמיכה בטרור. שרי החוץ של המדינות המחרימות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully