וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל שמע זעקות עזרה, כיוון את האקדח - ופגע במחבל דרך החלון

22.7.2017 / 9:27

פיגוע הדקירה בהתנחלות חלמיש הסתיים כש-ע', לוחם ביחידת "עוקץ" שהיה בחופשה, פגע בדוקר הפלסטיני עם האקדח האישי שלו. לפני כשלוש שנים, הוא הבריח תוקפים פלסטינים שחדרו לבית משפחתו. המחבל נפצע קשה

צילום: TPS, מד"א, דיווח ראשוני

הפיגוע בחלמיש - עדכונים שוטפים

• סב בשנות ה-60 לחייו, בנו ובתו כבני 40, נרצחו
• שיפור במצבה של אם המשפחה שנפצעה באורח קשה
• האישה שבעלה נרצח הסתתרה עם ילדיהם הקטנים בקומה השניה של הבית
• היא הזעיקה לבית המשפחה את השכן, חייל בחופשה, שירה במחבל באקדח דרך החלון
• בתום הערכת מצב במטכ"ל הוחלט לתגבר את הכוחות ביהודה ושומרון
• המחבל: עומר עבד אל-ג'ליל בן 19 מהכפר כובר סמוך לרמאללה
• חמאס בירך על הפיגוע: "תגובה לאל-אקצא"
• צה"ל ערך חיפוש בבית משפחת המחבל ועצר את אחיו לחקירה
• בפעילות צה"ל בכפרו של המחבל נערך מיפוי של בית המשפחה לקראת הריסתו והוחרמו כספים ששימשו למטרות טרור

עבור ע', החייל שירה אמש (שישי) במחבל שדקר בני משפחה בהתנחלות חלמיש (נווה צוף), לא היה זה המפגש הראשון עם תוקפים פלסטינים. גורמים צבאיים מסרו כי הלוחם ביחידת "עוקץ", שהיה אתמול בחופשה, אמר למפקדיו כי בשנת 2014 חדרו פלסטינים אל בית משפחתו, תקפו את אחותו ואזרח נוסף – אולם החייל הצליח להבריח אותם.

מתחקיר ראשוני של נסיבות הפיגוע, שבוצע בשטח, עולה כי החייל ע' שמע צרחות וקריאות לעזרה מהבית, הסמוך לביתו. הוא מיהר להגיע למקום, כשהוא דורך את אקדחו ומכוון אותו קדימה. לאחר שראה את המחבל דוקר את בני המשפחה, הוא כיוון את האקדח דרך החלון, פתח באש ופגע במחבל, עומר עבד אל-ג'ליל, בן 19 מכפר כובר שבאזור רמאללה.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי 18 אלף לייקים ותגובות תמיכה: פייסבוק סגרה פרופיל המחבל
"מערכת ירושלים החלה": פתח קראה לפלסטינים להמשיך ב"הקרבת נשמות"
הטבח שקטע את החגיגה המשפחתית: סב ושני ילדיו נרצחו בחלמיש

הישוב חלמיש הבוקר 22 ביולי 2017. אבי כהן, מערכת וואלה!
הכניסה לחלמיש, הבוקר/מערכת וואלה!, אבי כהן

אחותו של ע' סיפרה אז ל"ערוץ 7" על המקרה: "שמעתי דלת נטרקת, הבנתי שיש מישהו בבית ולא ידעתי מה לעשות". לדבריה, "ראיתי אותם עושים סיור וכשהם הבחינו בנו הם התחילו להרביץ לנו ופחדתי, חבר שלי נאבק איתם והם הרביצו לו. תוך כדי המאבק הם הדפו אותנו לחדר ונעלו אותנו".

בשלב זה, על פי הדיווח, ע' הגיע לבית המשפחה והבחין בתוקפים, כשהם "מתעסקים עם הסכינים" במטבח. הוא קרא לאחד מחבריו, חייל עם נשק, אולם כשהם שבו לבית ראו שהמחבלים כבר ברחו. דוברת מועצת מטה בנימין הסבירה אז כי "הפורצים התקיפו פיזית, במכות, שני ילדים בני 16 שהיו בבית, נעלו אותם בחדר והגיעו למטבח לחיפוש אחר סכינים. אח אחר הגיע והבריח אותם ובנס נמנע אסון גדול יותר".

זירת הפיגוע בחלמיש, יולי 2017. דובר צה"ל
זירת הפיגוע, אמש/דובר צה"ל
הערכת מצב לאחר הפיגוע בחלמיש. דובר צה"ל
הערכת מצב לאחר הפיגוע, הלילה/דובר צה"ל

בפיגוע, שאירע במהלך אירוע משפחתי לאחר ארוחת ערב שבת, נהרגו סב בשנות ה-60 לחייו ושני ילדיו, גבר ואישה בשנות ה-40 לחייהם. אמם, רעייתו של ההרוג, נפצעה באורח בינוני-קשה לאחר שנדקרה כמה פעמים בגבה, ובמהלך האירוע כולו - התחבאו הנכדים יחד עם אמם, אשתו של האח שנרצח, באחד מחדרי הבית. האם הזעיקה את המשטרה ואת ע', בנם של השכנים.

המשפחה, שלא מזמן חגגה את הולדתו של נכד חדש - בנו של אח נוסף, מלבד השניים שנרצחו - קיימה אירוע נוסף והזמינה את תושבי ההתנחלות לביתה. במהלך האירוע, דלתם הייתה פתוחה לאורחים, והמחבל נכנס אל הבית ופתח במסע הדקירות. לאחר שהחייל ירה בו, הוא נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

הבוקר פשטו כוחות הביטחון הישראליים על כפרו של המחבל, אחיו נעצר ובני משפחתו נחקרו. בחמאס בירכו על הפיגוע, ואמרו כי מדובר בתגובה על האירועים האחרונים במסגד אל-אקצא והגבלת הכניסה למתחם הר הבית. גורם צבאי הבהיר כי המחבל מזוהה עם חמאס, אך אינו מוכר כפעיל בארגון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הועבר לקבלת טיפול רפואי. אל-ג'ליל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט קיים הלילה הערכת מצב בהשתתפות בכירי המטה הכללי, ובה הוחלט על מספר צעדים להמשך הפעילות הלילה ובימים הקרובים. במסגרת הערכת המצב הוחלט לתגבר את מספר הכוחות באוגדת איו"ש, בנוסף לתגבור שכבר בוצע לקראת סוף השבוע. מפקד האוגדה תת-אלוף ליאור כרמלי הגיע לזירה ופתח בחקירת האירוע.

כשלוש שעות לפני שיצא לבצע את הפיגוע כתב המחבל בפייסבוק: "אין חיים אחרי מה שקורה באל-אקצא. אני יודע שאני הולך לשם ולא חוזר, לא חוזר לכאן אלא לגן עדן, למות שהידים למען אללה ומסגד הנביא". הוא הוסיף: "אנא מכם סלחו לי, נשמתי עומדת לצאת. אמי אבי ואחיי, אתם שתסבלו לאחר לכתי, תסלחו לי - אני הולך לגן עדן".

פשיטה על ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בחלמיש אמש, עומר עבד אל-ג'ליל 22 ביולי 2017. מתוך טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
כוחות פשטו על הכפר. בית משפחת המחבל, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מתוך טוויטר

"הצוואה שלי או בעצם המילים האחרונות שלי ייקראו: אני צעיר שלא עבר את גיל ה-20, בעל שאיפות וחלומות רבים, ידעתי בעזרת אללה כי חלומותיי יתגשמו, אהבתי את החיים, אהבתי לצייר חיוך על פני האנשים, אבל איזה חיים אלה שבהם נהרגים נשותינו וצעירינו, פוגעים באל-אקצא שלנו ואנחנו ישנים, האם זו לא בושה לנו?", כתב.

לדבריו, "אתם אלה שנושאים נשק סתם, משתמשים בו רק לחתונות, אתם לא מתביישים מעצמכם? תכריזו מלחמה למען אללה, הם סגרו את אל-אקצא שלנו והנשק שלכם דומם, כל מה שיש לי זה סכין מושחז שכן יענה לקריאת אל-אקצא, בושה לכם אלה שמדליקים מריבות בינינו, שאלוהים ינקום בכם כאשר תתחשבנו מולו". בהתייחסות לאזכורים מהמסורת המוסלמית, עוד כתב: "בני הקופים והחזירים, אם לא תפתחו את שערי אל-אקצא, אני בטוח שיצאו אחריי גברים ויכו בכם ביד מברזל, ראו הוזהרתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully