וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הביטחון יקבע נהלים למעורבות יוצאי צבא בעסקאות רכש ביטחוני

20.7.2017 / 18:00

ברקע פרשת הצוללות הודיע השר ליברמן על מינוי ועדה בראשות השופטת בדימוס הילה גרסטל שתדון בקשרים של פורשי צה"ל מול מערכת הביטחון. "נוכח סימני השאלה הציבוריים שעולים, חשוב לבדוק את דרכי העבודה", אמר ליברמן

צילום: ערוץ 10, ערוץ 1, צלמי וואלה! NEWS, עריכה: יוסי אלטר

שר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע היום (חמישי) על מינוי ועדה מייעצת לקביעת כללים ועקרונות לפעילות פורשי צה"ל ומערכת הביטחון בנושאי עסקאות רכש, התקשרויות, מכרזים ביטחוניים ומחקר ופיתוח. בראשות הוועדה תעמוד השופטת בדימוס הילה גרסטל, לשעבר נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז. בנוסף יישבו בוועדה סגן הרמטכ"ל לשעבר אלוף (במיל') משה קפלינסקי, מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר תת-אלוף (במיל') פנחס בוכריס ונציב שירות המדינה לשעבר שמואל הולנדר. הוועדה צפויה להגיש את מסקנותיה בתוך ארבעה חודשים.

בהודעת משרד הביטחון נמסר כי הוועדה "תבחן את התנהלות משרד הביטחון וצה"ל מול פורשי המערכת וגמלאי צה"ל בכל הקשור להיבטים מסחריים ועסקיים, ואת המשך קשריהם של הגמלאים והפורשים בשוק האזרחי עם מערכת הביטחון, עובדיה ויועציה". עוד נמסר כי הוועדה צפויה להגיש את מסקנותיה בתוך ארבעה חודשים. מינוי הוועדה מתרחש ברקע ההתפתחויות האחרונות בפרשת הצוללות – שבה מעורבים בכירים לשעבר בחיל הים, בהם גם מפקד החיל לשעבר, אלוף (במיל') אליעזר מרום.

לדברי השר ליברמן "פורשי צה"ל ומערכת הביטחון הם אנשים ערכיים, מסורים ומחויבים, שהקדישו את חייהם הבוגרים להגנה על ביטחון המדינה. לכן, נוכח האירועים האחרונים וסימני השאלה הציבוריים שעולים, חשוב לבדוק את דרכי העבודה וההתנהלות, ואם יש צורך, לקבוע כללים ברורים. חברי הוועדה מנוסים מאוד ומכירים את הסוגיות הרלוונטיות - ציבוריות, ביטחוניות ומשפטיות - ואני מבקש להודות להם על נכונותם להתגייס ולסייע".

עוד בוואלה! NEWS:
"לא סוג ב'": קהילת הלהט"ב תפגין הערב בת"א נגד מדיניות האימוץ
נתיב הטרור: צפו במחבלים מקבלים את הנשק בהר הבית - ורוצחים
בכירים בארה"ב: טראמפ החליט לבטל את התמיכה במורדים בסוריה

שר הביטחון אביגדור ליברמן בפתח ישיבת ישראל ביתנו 26 ביוני 2017. נועם מושקוביץ
"פורשי צה"ל הם אנשים ערכיים, מסורים ומחויבים". ליברמן/נועם מושקוביץ
אליעזר צייני מרום, מפקד חיל הים לשעבר, מגיע לפרידה מבני גנץ בדרייב אין בתל אביב. פברואר 2015. דרור עינב
מפקד חיל הים לשעבר אליעזר מרום/דרור עינב
מפקדי צוללות בבסיס חיל הים בחיפה, 26.05.16. ערן גילווארג
צוללת של חיל הים עוגנת בבסיס בחיפה/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully