וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה פשטה על "קווים" בשל ליקויי בטיחות: 20 נהגי אוטובוס עוכבו

18.7.2017 / 16:11

במהלך פשיטה של חוקרי אגף התנועה על קווי החברה סמוך לאלעד, עוכבו לחקירה נהגים והוחרמו 20 אוטובוסים בשל ליקויי בטיחות חמורים. בעקבות הפשיטה חלו שיבושים בלוחות הזמנים של קווי החברה. חברת "קווים": פועלים מול הוראות היצרן ותקנות משרד התחבורה

צילום: משטרת ישראל, עריכה: ורד לידני

חוקרי אגף התנועה במשטרת ישראל פשטו הבוקר (שלישי) על אוטובוסים של חברת התחבורה הציבורית "קווים" סמוך ליישוב אלעד שבמרכז הארץ. במהלך הפשיטה, אנשי אגף התנועה עיכבו לחקירה נהגים ואף החרימו אוטובוסים מחשש לליקויי בטיחות חמורים. מאגף התנועה במשטרה נמסר כי "ב-20 אוטובוסים מתוך 38 שנבדקו נמצאו ליקויים חמורים והם הורדו מהכביש". בנוסף לכך, צוין כי 20 נהגים נחקרו ובהמשך צפויים להיחקר מעורבים נוספים.

בעקבות פשיטת השוטרים נרשמו עיכובים בלוחות הזמנים בקווי הנסיעה שמפעילה החברה באזור בקעת אונו ועמק מודיעין. נוסעים שפנו לארגון "15 דקות" הפועל לשיפור התחבורה הציבורית בישראל התלוננו על מועד הבעייתי של פשיטת השוטרים שגרם לשיבושים הרבים בלוחות הזמנים. "מדובר בשעת בוקר מוקדמת בה רבים מהנוסעים עושים את דרכם אל מקומות העבודה", טען אחד הנוסעים. "הפשיטה חשובה כי מדובר בבטיחות הנוסעים – אך מדוע לא התקיימה לא בשעה כל כך לחוצה ופקוקה של הבוקר, נאלצתי להודיע למעסיק שלי שלא אגיע הבוקר לעבודה בשל העיכוב הרב".

עוד בוואלה! NEWS:
שר הרווחה ביקש מבג"ץ הארכה לבחינה מחדש אימוץ על ידי חד-מיניים
פרשה 512: בית המשפט גזר תשע שנות מאסר על העבריין ריקו שירזי
אסון בחופשה המשפחתית: מתה בת ה-12 שאחיה ואביה נהרגו בתאונה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ליקויים ב-20 אוטובוסים". הפשיטה על האוטובוסים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי הביקורת הצטרף גם גיל יעקב, מנכ"ל "15 דקות", שטען כי מי שמשלם את מחיר ההזנחה הם הנוסעים. "מוקד '15 דקות' מקבל היום דרך האתר והאפליקציה דיווחים על שיבושים בשירות של חברת קווים", אמר. "בין השאר התקבלו דיווחים על איחורים ואי ביצוע נסיעות ללא כל התראה או מענה חלופי. אנחנו מצפים מהמשטרה למצות את הדין אם יימצאו ליקויים באוטובוסים של 'קווים', וממשרד התחבורה להעמיד לרשות הציבור שירות חלופי באופן מיידי".

מחברת "קווים" נמסר בתגובה: "במהלך שעות הבוקר, ערכה המשטרה אכיפה ובדיקה ממוקדת באזור אלעד ונבדקו עשרות אוטובוסים, מתוכם, נמצא כי בשמונה מהם התגלו ליקויי בטיחות אשר הועברו לטיפול מיידי. בנוסף לכך, בעוד כמה אוטובוסים התגלו ליקויים קלים שהועברו אף הם לטיפול מיידי. חברת 'קווים' פועלת אל מול התקנות וההוראות של היצרן בתחזוק וטיפול הכלים ואל מול תקנות משרד התחבורה, ותמשיך לעשות כן".

עוד באותו נושא

תיעוד: נהג אוטובוס "דן" קורא הודעות ומסמס במהלך נהיגה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עשרות נהגים עוכבו לחקירה". הפשיטה על האוטובוסים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully