וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כישלון נוסף לטראמפ: לא הושג רוב לביטול חוק הבריאות של אובמה

18.7.2017 / 8:41

אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות של נשיא ארה"ב הייתה לפעול מידית לביטול ה"אובמה-קר", מנהיג הרפובליקנים בסנאט הודיע כי נכשל בהשגת רוב להעברת הגרסה הרפובליקנית. על הפרק: הסתפקות בחוק הקיים או שיתוף פעולה עם הדמוקרטים

עריכה: נועה לוי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נחל הלילה (שלישי) כישלון ביישום אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות לבוחריו – ביטול והחלפת תוכנית ביטוח הבריאות, שזכתה לכינוי "אובמה קר". בשלב זה נראה כי יחלוף פרק זמן ממושך עד שטראמפ יצליח לממש את כוונותיו בנושא אם בכלל. מנהיג הרפובליקנים בסנאט מיץ' מקונל הודה כי לא הצליח להשיג את הרוב הדרוש כדי להעביר גרסת הרפובליקנים לחוק.

זאת לאחר ששני סנאטורים, מייק לי מיוטה וג'רי מורן מקנזס, הודיעו כי לא יתמכו בחוק בנימוק שהגרסה הנוכחית לא תפחית את העלויות לציבור האמריקני. הם הצטרפו לשני סנאטורים נוספים, ראנד פול וסוזן קולינס שהודיעו מוקדם יותר על התנגדותם. "המאמצים לבטל ולהחליף באופן מיידי את 'אובמה-קר' הכושל לא יצליחו", אמר מקונל.

במקום זאת, איים מקונל כי יפעל להעביר באופן מיידי ביטול מוחלט של "אובמה-קר" ואז יחל בתהליך של כתיבת חוק חדש שיימשך שנתיים. גם הנשיא טראמפ הצטרף לדברים וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "הרפובליקנים צריכים כעת רק לבטל את אובמה-קר הכושל, ולעבוד על חוק בריאות חדש עם דף חלק. הדמוקרטים יצטרפו".

למרות דבריהם של טראמפ ומקונל נראה כי מדובר באיום סרק. אם אכן יבוטל ביטוח הבריאות הנוכחי, מיליוני אמריקנים ימצאו עצמם לא מבוטחים. לפיכך, נראה כי שתי האפשרויות העומדות בפני המפלגה הרפובליקנית בשלב זה היא השארת המצב הנוכחי, או לחלופין לנסות לעבוד יחד עם המפלגה הדמוקרטית כדי לשפר את ביטוח הבריאות שאינו חף מבעיות.

לקריאה נוספת:
הרפובליקנים חוששים: ארבעה סנאטורים שמרנים יפילו את חוק הבריאות
דוח: רפורמת הבריאות החדשה של טראמפ תותיר 14 מיליון איש ללא ביטוח
טראמפ מתקפל: נדחתה ההצבעה על רפורמת הבריאות בבית הנבחרים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נואם ומציג את הצו הנשיאותי המבטל את הסכמי ממשל אובמה עם קובה. 16 ביוני 2017. רויטרס
נכשל במימוש ההבטחה המרכזית. טראמפ/רויטרס

בעקבות הכישלון הפוליטי בהנהגה הרפובליקנית חשים אכזבה גדולה. מאז שהצליח הנשיא לשעבר ברק אובמה להעביר את חוק הבריאות ב-2010, הם שבו והבטיחו כי יפעלו לבטל אותו בהזדמנות הראשונה. ואכן, בסיטואציה הפוליטית הנוכחית שבה קיים בקונגרס רוב רפובליקני בשני הבתים שלו, יחד עם נשיא רפובליקני, הם קיוו לעשות זאת באופן מזורז. הנשיא טראמפ הבטיח כי המשימה תתבצע מייד עם כניסתו לתפקיד.

אלא שבחודשים שחלפו הוא התקשה לתמרן בין האגף השמרני במפלגתו, שדרש להפחית את הסבסוד הממשלתי לביטוח הבריאות, לבין האגף המרכזי במפלגה שהתנגד לכך. כל הניסיונות להלך בין הטיפות ולרצות את שני הצדדים לא צלחו, והחוק נתקע שוב ושוב בבית הנבחרים ובסנאט.

בשנים האחרונות עלו פרמיות הביטוח במדינות רבות בארצות הברית, באופן שמכביד מאוד בעיקר על מעמד הביניים. עם זאת, ניסיונות לשנות את החוק נתקלו בהתנגדויות חריפות, כל פעם מכיוון אחר. מחלקת התקציב בסנאט העריכה בשבוע שעבר כי אם יאושר הנוסח הנוכחי, מיליוני אמריקנים יאבדו את הכיסוי הביטוחי שלהם, דבר שהגדיל את ההתנגדות בקרב כמה חברים במפלגה הרפובליקנית למהלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully