וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינה לצד רוצחים ו"פינוקים" בחקירה: כך נרקם הסכם עד המדינה עם גנור

18.7.2017 / 0:40

המתווך בעסקת הצוללות ואחד החשודים המרכזיים בתיק זכה ליחס של אחרון הפושעים במטרה ללחוץ עליו למסור מידע על בכירים נוספים המעורבים בפרשה. אחרי ש"פותה" על ידי החוקרים וזכה להטבות, הוא סיפק הודאה ממושכת שגרמה לשופטת להכריז: "מה שפורסם זה רק קצה הקרחון"

צילום: ערוץ 10, ערוץ 1, צלמי וואלה! NEWS, עריכה: יוסי אלטר

עם תחילת החקירה הגלויה בפרשת הצוללות, המכונה תיק 3000, פעלו ביחידת להב 433 כדי לאתר אנשים שעשויים לשמש עדי מדינה במטרה לפצח את אחת מחקירות השוחד החמורות ביותר בתולדות מדינת ישראל. במשטרה סימנו כמה אישים מרכזיים, בהם את איש העסקים מיקי גנור, המתווך בעסקה.

במשטרה התמקדו בחשיפת מנגנון העברת הכספים ואת האנשים המרכזיים במערכת הביטחון והממשלה שנהנו לכאורה מכספי השוחד. ההבנה הייתה שגם אם רק חלק מן החשדות נכונים מדובר בפרשה חמורה ביותר, שכן רכישת הצוללות והספינות מהקונצרן הגרמני "טיסנקרופ" היא מהלך אסטרטגי שצריך להיות נקי מכל אינטרס זר.

לקריאה נוספת על פרשת הצוללות
פרשת הצוללות: היועמ"ש מעורב במגעים להסכם עד מדינה עם המתווך בעסקה
ביטן: "נתניהו אמר שגם אם יהיה כתב אישום - הוא לא יתפטר"

ND פרשת הצוללות, מיקי גנור מבקש להיות עד מדינה. מערכת וואלה! NEWS
יקבל הקלה באישומים. גנור בדיון בבית המשפט, אתמול/מערכת וואלה! NEWS

לכן, ה"אור הירוק" שניתן לחוקרים – לגייס עד מדינה מסביבתו של גנור או אותו עצמו – הגיע מהדרגים הבכירים ביותר בפרקליטות ומצמרת המשטרה, כשבסוד העניינים היו המפכ"ל רוני אלשיך והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. גיוסו של גנור משמעותו מחיקה של חלקים מן האישומים נגדו ביום מן הימים והקלה משמעותית בענישה – אם תהיה כזו – אך בתמורה הוא יידרש למסור את כלל השמות של מקבלי השוחד לכאורה, בהם גורמים בכירים במערכת הביטחון, בממשלה ובשירות הציבורי.

הטקטיקה של "השוטר הטוב" ו"השוטר הרע" תרמה להצלחת המהלך. בתחילה התייחסו במשטרה לאיש העסקים כאילו היה הוא אחרון הפושעים. גנור היה בין הראשונים שהובאו לדיון בהארכת מעצר, נחקר שעות, ולאחר מכן הוא נשלח לכלא ניצן – שם הוא הוכנס לאגף מעצר "ימים", שבו מוחזקים אנסים, שודדים, רוצחים וגנבים. שני לילות באגף הספיקו לגנור.

גנור, בן 70, בכיר לשעבר בחיל הים ואיש עסקים, ורבים מבכירי המערכות הביטחוניות והממשלתיות היו פותחים בכל עת את הדלת בפניו. ואולם, שני לילות במקום הכי נמוך בארץ הספיקו לאיש העסקים, שסובל משורה של בעיות רפואיות, כפי שפירט סנגורו הקודם עו"ד נתי שמחוני בדיון השני בעניינו בבית המשפט. שמחוני התפטר מתפקידו בעקבות המגעים להסכם עד המדינה ואותו יחליף עו"ד אלי זהר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תרגיל של שייטת הצוללות המדמה לוחמה בשטח האויב, 18 במאי 2017. דובר צה"ל
אחת מפרשות השחיתות החמורות בתולדות המדינה. צוללת של צה"ל/דובר צה"ל
אבריאל בר יוסף בהארכת מעצרו 17 ביולי 2017. מאצ'י הוף, מערכת וואלה!
אבריאל בר יוסף בהארכת המעצר/מערכת וואלה!, מאצ'י הוף

השוטרים סימנו את המצוקה של גנור והחלו ב"מבצע החילוץ" שלו מהבור שבו הוא נמצא דרך פריבילגיות קטנות. זה היה ביום רביעי שעבר, כשהחוקרים אפשרו לו שלא לחזור לכלא ניצן אלא להישאר במשרדי להב 433. הם אפילו אפשרו לו להתקלח במקלחת של אחד ממפקדי היחידה ולישון במיטה שלו. החוקרים דאגו להביא לגנור חולצה לבנה נקייה, את משאף הוונטולין ועוד פריטים שלעצירים אחרים לא ניתנים.

במקביל, החוקרים ארגנו ארוחות מחוץ ליחידה שהובאו לחדר החקירות ובמשך שעות על גבי שעות, עד השעות הקטנות של הלילה, ישב גנור וסיפק את "הודאת הניקיון" שלו – שמחייבת בטרם יחל המשא ומתן הסופי על הסכם עד המדינה. זו אולי הסיבה ששופטת בית משפט השלום בראשון לציון קיבלה את הדוח הסודי, בן 50 העמודים, מעין וכשקראה בו במשך כמעט שעה, היא קבעה נחרצות שמה שהתפרסם בתקשורת הוא לא קצה הקרחון של החומר שנאסף על ידי המשטרה.

הנוכחים באולם בית המשפט, למעט השוטרים, כנראה לא ידעו על מה השופטת מדברת, אבל במוצאי שבת האחרון, הבין גם סנגורו של גנור כי בעצם מרשו הלך מאחורי גבו וסגר עסקה עם חוקרי המשטרה והפרקליטות. כעת, ינסו לדעת את מי הפעיל גנור במערכת הביטחון ובמערכת הפוליטית. בינתיים, היה זה מפקד חיל הים לשעבר ומקורבו של גנור אלוף (במיל') אליעזר מרום, שנחקר גם אמש במשך שעות ארוכות וכך גם חברו הקרוב ביותר תת-אלוף (במיל') אבריאל בר יוסף, שמעצרו הוארך בארבעה ימים נוספים.

(עדכון ראשון: 23:01)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully