וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הצוללות: היועמ"ש מעורב במגעים להסכם עד מדינה עם המתווך בעסקה

17.7.2017 / 20:55

מנדלבליט הגיע אמש למשרדי להב 443 כדי לדון במגעים להסדר עם איש העסקים מיקי גנור, אחד החשודים המרכזיים בפרשה שממשיכה להסתעף. עורך דינו של גנור התפטר ומעצרו של האחרון הוארך עד ליום חמישי

צילום: ערוץ 10, ערוץ 1, צלמי וואלה! NEWS, עריכה: יוסי אלטר

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיע אמש (ראשון) למשרדי להב 433 על רקע המגעים להגעה להסכם עד מדינה עם המתווך בעסקת הצוללות ואחד החשודים המרכזיים בפרשה - מיקי גנור. גנור נעצר ביום שני האחרון והיום הוארך בהסכמה מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון בארבעה ימים. סנגורו של גנור, עו"ד נתי שמחוני, התפטר מייצוגו בעקבות המגעים ועו"ד אלי זהר יחליף אותו.

"אני ערה לכך שבחקירות אלה יש עניין ציבורי רב, ולכן זכות הציבור לדעת", אמרה היום השופטת בדיון הארכת מעצר של החשוד הנוסף בפרשה, אבריאל בר יוסף, ממלא מקום ראש המל"ל לשעבר. "יש להצטער על כך שדברים מתוך החקירה התפרסמו, בין שיש בהם אמת או שלא. חלו התפתחויות לא מעטות במהלך החקירה".

גנור הוא רס"ן במיל' בחיל הים והחליף בתפקידו כנציג המספנות בישראל את ישעיהו ברקת ששימש בתפקיד 25 שנה. ברקת אמר בזמנו כי הובהר למנכ"ל החברה בעת ביקור שלו בישראל כי אם הוא יישאר בתפקיד, לא יוזמנו צוללות נוספות מהחברה. גנור היה מי שאמור לגזור את "הקופון השמן" מסגירת העסקה עם טיסנקרופ, שאותה ייצג גנור.

לקריאה נוספת:
מעצרו של גנור הוארך בהסכמה; מגעים להפיכתו לעד מדינה
בנט: פרשת הצוללות מלמדת שיש להגביר את הבקרה על תקציב הביטחון
לקראת חצות, אחרי כמעט שנה של שתיקה: נתניהו התראיין לערוץ 20

מיקי גנור בהארכת מעצרו 17 ביולי 2017. אור רביד, מערכת וואלה!
היועמ"ש עוקב מקרוב. גנור/מערכת וואלה!, אור רביד

יו"ר הקואליציה דוד ביטן התייחס היום בתדרוך לעיתונאים בכנסת לדיווח על גנור ואמר כי הוא לא מודאג מזה. "כל החקירות שיש ושמחפשים בהן עד מדינה, זה אומר שלא היה להם כלום לפני זה", אמר.

לדבריו, "אני בכלל לא מודאג מזה". באשר לטענות שר הביטחון לשעבר משה יעלון על שחיתות בעסקאות כלי השיט, אמר ביטן: "אם מה שיעלון אומר נכון, שהוא ראה במו עיניו ולא התלונן על זה ולא שינה, הוא זה שצריך להיחקר. זו הודאה במחדל".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אבריאל בר יוסף בהארכת מעצרו 17 ביולי 2017. מאצ'י הוף, מערכת וואלה!
החשוד הנוסף בפרשה. אבריאל בר יוסף/מערכת וואלה!, מאצ'י הוף

ביטן נדרש גם לחקירות 1,000 ו-2,000 שבהן חשוד ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "הדבר הזה שהמשטרה בודקת היום כל שמועה על ראש הממשלה, אין לזה תקדים מאז קום המדינה. יש שתי חקירות (פרשת המתנות והמו"מ עם 'ידיעות אחרונות') שנבדקות והן לקראת סיום, יש שתי חקירות נוספות (הצוללות ובזק) שאין להן שום קשר לנתניהו ובכל זאת מערבבים את ראש הממשלה בפנים. הגודל של הדברים מלמד שאין כלום. זה שכותבים עמודים בעיתון, אז כותבים". הוא הוסיף כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי גם אם יוגש נגדו כתב אישום, אין לו כוונה להתפטר.

בתגובה להפגנות השבועיות נגד השחיתות בסמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה בפתח תקווה, אמר ביטן כי הוא מתכוון לקיים מחאה נגדית. "אנחנו נפגין נגד הניסיון להלך אימים נגד היועץ המשפטי ולפגוע בשלטון החוק", אמר.

אח"י תקומה, צוללת מדגם דולפין. נמל חיפה, יוני 2012. AP
צוללת אח"י דולפין עוגנת בנמל חיפה/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully