וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת חצות, אחרי כמעט שנה של שתיקה: נתניהו התראיין לערוץ 20

14.7.2017 / 0:02

ראש הממשלה התראיין בטענה שלא נותנים לו מקום בשאר כלי התקשורת, לאחר יום של הארכות מעצר למעורבים בפרשת הצוללות, מעצר בית למקורבו שלמה פילבר ודחייה של נסיעה מדינית ביממה. "התקשורת פועלת בשיטה סובייטית. מסכנים את ביטחון ישראל כדי להפיל אותי"

צילום: צלמי וואלה!NEWS, מעריב וסרטוני גולשים, עריכה: ורד לידני

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הלילה (שישי) באופן חריג לערוץ 20, בטענה כי בשאר כלי התקשורת לא מעוניינים לתת לו מקום, והוא "רוצה לענות על שאלות עד הסוף".

הריאיון, ראשון מאז ספטמבר 2016, ניתן בסופו של יום שבו נתניהו שידר אווירת חירום לנוכח מעורבות מקורביו בחקירות ובפרשות פליליות - שלמה פילבר ודוד שמרון. בצהריים הוא זימן אליו ח"כים ושרים להתייעצות מיוחדת שבה הם צוידו בדפי מסרים ונשלחו לאולפני התקשורת להציג את "האמת" ולתקוף את כלי התקשורת על ניסיון להפילו. בנוסף, נתניהו דחה את יציאתו לנסיעה מדינית לצרפת והונגריה מיום שישי למוצאי שבת לאור ההתפתחויות האחרונות, ובהן חקירת עורך דינו דוד שמרון בפרשת הצוללות והארכת מעצר הבית של מנכ"ל משרד התקשורת פילבר בחקירת הרשות לניירות הון של פרשת בזק.

"בן אדם שנחקר אינו אשם", אמר נתניהו בריאיון לשמעון ריקלין ואלירן טל. "אמרתי שלא יהיה כלום כי אין כלום. גם במשטרה יודעים שאין כלום, אני לא חשוד. היועץ המשפטי לממשלה אמר שאני לא חשוד בפרשת הצוללות. אני לא חשוד גם בפרשת בזק. כלי התקשורת מדביקים את שמי על הפרשות האלה. זה קמפיין שקרי וצבוע. מה הם מבלבלים את המוח?".

עוד בנושא:
יעלון ל-CNN: מאמין שנתניהו יואשם, יש יותר מדי נושאים שנחקרים
הותר לפרסום: עו"ד דוד שמרון המקורב לנתניהו נחקר בפרשת הצוללות
פרשת הצוללות: "בקרוב יצטרך נתניהו להסביר פרטים שעלו בחקירות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה היום 3 ביולי 2017. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

עוד הוסיף נתניהו: "עשרה ימים לפני שאיבד את תיק הביטחון, בוגי אמר שאני ראש ממשלה מצוין. ולא הייתה לו מילה להגיד על הצוללות. זו השיטה של הפייק ניוז - לוקחים דבר שאין לו שום קשר אליי, ומנסים לייצר כאילו פרשיה. שיטה ממש סובייטית". לטענתו, "לא פגשתי את מיקי גנור (המתווך של חברת "טיסנקרופ" הגרמנית בפרשת הצוללות) בחיים שלי, לא יודע מי זה. אני לא חשוד ולא עשיתי שום דבר לא ראוי. להיפך, עשיתי דבר ראוי מאוד. ההחלטות שלי היו נקיות לחלוטין". עוד טען: "לא ידעתי על הקשר של שמרון וגנור, אני לא יודע מי הוא בכלל. הקשר שלי לגנור, לפי התקשורת, זה: 'הוא גר בקיסריה'. וגם לי יש בית בקיסריה. זו תעמולה זולה וקטנונית".

ראש הממשלה כינה את עיתונאי חדשות 10 רביב דרוקר "א גרויסע עיתונאי", ואמר: "מה התקשורת הייתה אומרת אם אתם (פנה לשני המראיינים) הייתם הולכים להפגנה מול בית היועץ המשפטי לממשלה? העיתונאים הולכים להפגנה שממומנת על ידי הקרן החדשה לישראל - זה אבסורד". לדבריו, "מה שקורה כאן זה שמסכנים את ביטחונה של ישראל כדי להפיל ראש ממשלה מכהן, זה מה שקורה כאן".

עוד באותו נושא

נתניהו: "יריבים פוליטיים והתקשורת חברו יחד כדי להרשיע אותי"

לכתבה המלאה
מיקי גנור החשוד בפרשת הצוללות בהארכת מעצרו בבית המשפט הערב 10 ביולי 2017. צילום: אילן אסייג/ הארץ, מערכת וואלה! NEWS
"לא יודע מי זה". גנור/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אילן אסייג/ הארץ

נתניהו ביקש אתמול מגורמים בסביבתו הקרובה, כולל שרי ליכוד וחברי כנסת המקורבים אליו, לצאת לקמפיין תמיכה בו. זאת, במסגרת התייעצות שכינס, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, על רקע הפרשות הפליליות שבהן נקשר שמו של נתניהו בעת האחרונה ופרסום דוח מבקר המדינה בעניין ניגוד עניינים בשבתו כשר התקשורת, ולקראת מה שהוגדר על ידי אחד ממקורביו של ראש הממשלה כ"בליץ תקשורתי".

נתניהו הציג בפגישה את גרסתו לפרשת הצוללות ולדוח המבקר, ואמר כי מדובר ב"קמפיין של יריבים פוליטיים וכלי תקשורת, שחברו יחד כדי להרשיע אותי, למרות שחפותי עדיין עומדת, וכדי להפיל אותי ואת הליכוד". ראש הממשלה עוד ביקש ממקורביו "להתגייס להגנה על האמת נוכח מסע ההכפשה המתוזמן שמתנהל בתקשורת".

לפגישה הוזמנו השרים מירי רגב, צחי הנגבי ואופיר אקוניס, יו"ר הקואליציה דוד ביטן והח"כים יואב קיש, אמיר אוחנה ומיקי זוהר. השרים זאב אלקין, יריב לוין ויובל שטייניץ הוזמנו גם הם, אולם לא הגיעו – השניים האחרונים לאחר שהודיעו כי לא יהיו יכולים לנכוח בשל שיקולי לוח זמנים. נתניהו הודה למקורביו על "תמיכתם הברורה" בו, והדגיש כי "התשובה הטובה ביותר למסע השקרים היא לומר בקול ברור את האמת"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ישיבת ממשלה הבוקר 9 ביולי 2017. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בישיבת הממשלה, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

בתוך כך, על רקע פרשת הצוללות ודוח המבקר, ראש הממשלה דחה את יציאתו לנסיעה מדינית לצרפת ולהונגריה, מיום שישי למוצאי שבת. לפי התכנון המקורי, נתניהו היה אמור להמריא לפריז ביום שישי, ולשהות שם במהלך סוף השבוע. הסיבה שנמסרה מלשכת ראש הממשלה לדחיה היא כדי להימנע מחילול שבת וכדי שיוכל "להגיע רענן" לאירוע לציון 75 שנים לגירוש יהודי צרפת, שבו הוא אמור להשתתף ביום ראשון בבוקר לצדו של הנשיא עמנואל מקרון. אתמול בצהריים נמסר מלשכת נתניהו כי ההמראה נדחתה למוצאי שבת באזור חצות, מבלי שנמסרה סיבה רשמית לדחייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully