וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהושווה לנשיא: סין אוסרת על שימוש בדמותו של פו הדוב

הרשויות במדינה צנזרו את הדמות המצוירת מהרשתות החברתיות מבלי לפרט מדוע, אך זה ככל הנראה נובע מכך שהיא משמשת בממים רבים הלועגים לשי ג'ינפינג. הראשון שבהם פורסם ב-2013, אחרי פגישה עם אובמה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הרשויות בסין אסרו על אזכורים של הדמות המצוירת "פו הדוב" ברשתות החברתיות, ככל הנראה בעקבות השוואה שנעשתה בינו לבין דמותו של הנשיא שי ג'ינפינג. לא ניתן הסבר לצעדי הצנזור האחרונים, אך ייתכן שאזכורים שליליים של הנשיא לפני ועידת המפלגה הקומוניסטית הקרובה הפכו לנושא רגיש. הקונגרס ה-19 של מפלגת השלטון צפוי לאשר את כהונתו השנייה של הנשיא שי.

תחת כהונתו של שי, התגברה הצנזורה ברשתות החברתיות במדינה הקומוניסטית, והתגבר החשש מפני ניסיון של הנשיא ליצור פולחן אישיות סביבו. ההשוואה בין הדוב המצויר למנהיגה של אחת המעצמות החזקות ביותר בעולם החלה עוד ב-2013, במהלך פגישתו עם נשיא ארצות הברית דאז. שי הושווה לפו הדוב, ואילו אובמה לטיגר הנמר.

שנה לאחר מכן, במהלך פגישתו של נשיא סין עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה, השניים תועדו בלחיצת יד עם פנים עגומות במיוחד ואלו הושוו לאיור של לחיצת יד בן פו הדוב לחמור איה. ב-2015, תמונה של פו הדוב מציץ ממכונית צעצוע לצד נשיא סין במצד צבאי הייתה למצונזרת ביותר במדינה.

עוד ידיעות מהעולם
גורמים בארה"ב: "איחוד האמירויות אחראית למתקפת הסייבר בקטאר"
ונצואלה: 7 מיליון הצביעו במשאל עם נגד הנשיא; הרוגה מירי בקלפי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשיא סין וראש ממשלת יפן מושווים לפו הדוב ולחמור איה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully