וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ של רוסיה: נדאג לביטחון ישראל בכל הסכם שיושג בסוריה

17.7.2017 / 14:40

לברוב הבהיר כי האינטרס הישראלי יובא בחשבון במסגרת הדיונים להשגת הסכם הפסקת אש בסוריה. דברי השר באים על רקע ההתנגדות שהביע אתמול נתניהו להסכם המעצמות, בגלל החשש מהתבססות צבאית איראנית בשטח המדינה השכנה

עריכת וידאו:ניר חן

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב שיגר היום (שני) מסר מרגיע לישראל והצהיר כי האמריקנים והרוסים יבטיחו את ביטחונה של ישראל במסגרת כל הסדר שיושג בסוריה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית. לדבריו, האינטרס הישראלי יובא בחשבון במסגרת הדיונים להשגת הפסקת אש במדינה, המצויה כבר 6 שנים במלחמת אזרחים.

לברוב התייחס בדבריו לצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך ביקורו בפריז, לפיה הוא מתנגד להסכם בין רוסיה וארצות הברית בנוגע להפסקת אש בסוריה. נתניהו נימק את דבריו בכך שההסכם אמנם אמור להרחיק את איראן מגבול ישראל למרחק של כ-20 קילומטר - אך ינציח את נוכחותה בסוריה. "איראן מעוניינת לא רק לשלוח יועצים לסוריה, אלא צבא איראני כולל בסיס ימי ואווירי", אמרו אתמול גורמים מדיניים, על רקע חשש גובר בישראל מהתעצמותה של איראן במרחב הסורי. "זה כבר משנה את תמונת המצב באזור כפי שהיתה עד כה".

במהלך ביקורו שוחח נתניהו עם נשיא צרפת עמנואל מקרון ושטח בפניו את חששותיו בנוגע להתעצמות חיזבאללה וחמאס. הוא אף טען כי האחרון מנסה להתבסס בדרום לבנון ולייצר "מציאות חדשה", זאת על רקע מעבר של בכירי חמאס ללבנון בחודשים האחרונים וגירושו של בכיר חמאס סלאח ערורי מקטאר ללבנון. בתדרוך שערך לכתבים ישראלים בתום פגישתו עם מקרון נתניהו אמר כי הנושא של התבססות חיזבאללה וחמאס בלבנון היה במוקד פגישתם.

עוד בוואלה! NEWS:
שר הרווחה: "הניסוח שהוגש לבג"ץ נגד אימוץ בידי להט"בים היה כושל"
ילד בן שש נפצע אנוש ושני בני 40 קשה בתאונה בסמוך למנות שבגליל המערבי
שמעון קופר נעצר בכלא: "סיפר לבת 94 שבנו חולה סרטן ועשק אותה"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וראש הממשלה בנימין נתניהו, יוני 2012. מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט, אתר רשמי
נתניהו ופוטין/אתר רשמי, מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט

לפני כשבוע דיווח העיתון הלבנוני "א-נשרה" כי בכיר בצבא רוסיה נחת בדרום ביירות, ונפגש עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. לפי הדיווח, הבכיר מסר לנסראללה מכתב מההנהגה הרוסית, שבו נתנה לארגון הנחיות למעורבותו במלחמה בסוריה.

באותו יום פתח צבא אסד במתקפה נגד המורדים בדרום-מזרח המדינה, באזור של כפרים בדואים, ממזרח לעיר סווידא, שמאוכלסת בעיקר דרוזים. כוחותיו של הנשיא בשאר אסד הצליחו להשתלט על כמה כפרים, זאת במקביל להפסקת האש שהחלה אתמול בתיווך ארצות הברית ורוסיה באזור ונשמרת ברובה, על אף הפרות מסויומות.

עוד באותו נושא

נתניהו נגד הסכם המעצמות בסוריה: "ינציח נוכחות איראן מעבר לגבול"

לכתבה המלאה
פגישת שר החוץ של קטאר מוחמד בן עבד א-רחמן א-ת'אני ושר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב במוסקבה, יוני 2017. AP
"האינטרס הישראלי יובא בחשבון".לברוב/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully