וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למנוע את האסון הבא: כך ניצלו בן זוגי ובתנו התינוקת כשהרכב התהפך ונמעך

16.7.2017 / 16:29

סמדר כפרי פרסמה תמונה קשה מתאונה שעברו שני היקרים לה, "מי שחלף בצומת לא האמין שמישהו יצא מזה בחיים". את הסיבות לכך שהם יצאו בשלום מהתאונה, היא פירטה באופן בחירת הרכב, הקפדה על כיסא בטיחות תקני וקריאה להורים להיזהר: "קלקר אמור להגן עם ילדינו; השוק פרוץ"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אם חלפתם שם, בטח חשבתם שאף אחד לא יצא בחיים". זירת התאונה שבה ניצלו בן זוגה ובתה של כפרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

פוסט שכתבה סמדר כפרי, תושבת תל אביב, הפך לוויראלי תוך זמן קצר, לאחר שסיפרה כיצד בן זוגה ובתם המשותפת ניצלו מתאונה קשה - שבמהלכה התהפך ונמעך רכב המשפחה - בזכות הקפדה על נוהלי בטיחות ברכב, מרגע הקנייה ועד בחירת הכיסא לילדה.

"אם עברתם גם אתם אתמול בשבת בצהריים בצומת אלישמע, וראיתם את הרכב המרוסק הזה שמרוח הפוך על עמוד רמזורים, בטח חשבתם שאין מצב שמישהו יצא משם בחיים. גם אני הייתי שם, ולא חשבתי שמישהו יצא משם בחיים. חשבתי את זה במהלך חמש השניות שעברו, לפני שהבנתי שהרכב המרוח הזה הוא הרכב של בן הזוג שלי, שנסע בו עם הילדה הקטנה שלו", כתבה כפרי.

בפוסט שכתבה - שאותו הגדירה "ארוך, אבל הכי חשוב שאני יכולה לכתוב", פירטה כפרי על הבחירה ברכב משפחתי שזכה לחמישה כוכבים במבחני ריסוק, והמליצה לכל משפחה לייחס חשיבות לקריטריון הזה בקניית רכב. היא סיפרה כי המכונית "מילאה את תפקידה, כשהשלדה שלה שמרה על פנים הרכב בפגיעה צידית עוצמתית, וכשכריות האוויר הצידיות שלה נפתחו ומנעו מהגולגולת של אהוב לבי להתפזר על החלון".

עוד בוואלה! NEWS
הטביעה בבאר שבע: "המצילים עשו את כל המאמצים להציל את יעקב"
חמאס מגביר אחיזה: העמדה החדשה ליד מעבר רפיח שמדאיגה את צה"ל
החייל הכי עשיר בצה"ל: רגע לפני השחרור - זכה במיליונים בלוטו

הפוסט שפרסמה כפרי וזכה לחשיפה

לאחר מכן, כתבה פרי על סיבה נוספת שעזרה לשמור על חיי יקירה - כיסא הבטיחות לילדה. "הכיסאות שקנינו, אחד לכל רכב, היו יקרים מאוד. כמעט שלא קנינו אותם בגלל זה, אבל הם עמדו בתקן האירופאי המחמיר ביותר, ונבדקו גם לתאונות צד ולא רק לפגיעה חזיתית. אז חרקנו שיניים, נעזרנו בסבא וסבתא בהשתתפות, וקנינו אותם", כתבה.

היא הסבירה מדוע הרכישה הזו השתלמה מאוד: "הבת שלי יצאה ללא פגע מפגיעה צידית ישירה, פלוס סיבוב מטורלל ב-360 מעלות, פלוס התהפכות והעפה של הרכב, פלוס התקפלות על עמוד. הכסא החזיק אותה בשתי נקודות עגינה על הגוף, הגן על הראש הקטן שלה מכל צדדיו בכל הטלטלות האלה בעזרת שלדת הברזל הכבדה שלו והריפוד המסיבי שעוטף אותו, ועמד בגבורה בקרקס הצנטריפוגלי שעבר על הרכב - בלי לזוז מילימטר".

עוד בוואלה!

"יוצא למשמרת, תזכרי שאני אוהב אותך": המסרון האחרון של כמיל

לכתבה המלאה

"זה שוק פרוץ; קלקר אמור להגן על הילדים שלנו"

בשיחה עם וואלה! NEWS, לאחר פרסום הפוסט, אמרה כפרי כי "כל עניין הבוסטר הוא שערורייה אחת גדולה. מדובר בקלקר שאמור להגן על הילדים שלנו. עצוב לי שגם אחרי התאונה הקשה הזאת, שבה היו מעורבים בני משפחתי, עדיין הורים ימשיכו לנוע בדרכים עם מושבים לא בטיחותיים לילדים שלהם".

פרי אף ממליצה להורים לדרוש ממתקיני מושבי הבטיחות תעודות שיעידו על הכשרתם. "לא פעם אני מגיעה למכוניות של חברים שלי, מחזקת ומרכיבה מחדש את כיסאות הבטיחות של ילדיהם. יותר ויותר הורים מסתפקים ב'התקנה' של המוכר, רק שלצערנו הרב במקרים רבים המוכר איננו מוסמך כלל להרכבת כיסא בטיחות", אמרה. "אף אחד לא יודע מה מותר ומה אסור, ואיך להתקין. מדובר ברשלנות גדולה בשוק פרוץ מאוד", הוסיפה כפרי, שחתמה בהמלצה חמה ומצילת חיים להורים: להימנע מהושבת ילדיהם על בוסטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully