וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחליף של היסעור? מסוק הנחתים החדשני של צבא ארצות הברית

18.7.2017 / 23:00

בצה"ל טרם החליטו איזה מסוק יחליף את היסעור שמשרת כבר כ-45 שנה. אחד המועמדים המרכזיים הוא מסוק ה-CH-53K King Stallion שעתיד להימסר לחיל הנחתים האמריקני בעוד כשנתיים. אנשי חיל האוויר הוזמנו לנסות את יכולותיו בארצות הברית לקראת סוף השנה

צילום: CH-53K King Stallion, עריכה: שניר דבוש

חיל האוויר קיבל לאחרונה הזמנה מחברת סיקורסקי-לוקהיד מרטין להטיס בחודש אוקטובר השנה את מסוק ה-CH-53K King Stallion. ההזמנה עוררה התרגשות בקרב טייסים ממערך המסוקים בקבע ובמילואים של חיל האוויר מאחר שזו תהיה חשיפה משמעותית עבור צה"ל ליכולות המסוק החדש שמתמודד על החלפת מסוק היסעור הישן.

גורמים בחיל האוויר אמרו בשבוע שעבר כי "מדובר בתקופה היסטורית עבור חיל האוויר שכוללת בתוכה המון שינויים וכרגע במוקד הבחירה של המחליף למסוק היסעור הוותיק. התהליך כולל בחינה של נושאים רבים. עלות המסוק, מחיר האחזקה, אורך חיים, הגמישות של החברה היצרנית להטמעת מערכות תוצרת 'כחול לבן' ושיפורים במסוק שחיל האוויר יבקש במיוחד".

משרד הביטחון העביר לפני יותר מחצי שנה "בקשה למידע" ממשרד ההגנה האמריקני על מסוק ה-CH-53K ומסוק הצ'ינוק כחלק מהליך בחינה ורכש של מסוק התובלה העתידי של צה"ל שיחליף את היסעור בהדרגה החל מראשית העשור הבא. בשנת 2022 יהיה מסוק היסעור כבר בן 50.

עוד בוואלה! NEWS:
נערה הרה בת 18 נדקרה ונפצעה בינוני בנצרת; מצוד אחר בן זוגה
בוקר מתוח: במשטרת ירושלים נערכים לפתיחת הר הבית למתפללים
במהלך ניסיון מעצר: המחבל שחשוד בביצוע פיגוע בבנימין נורה למוות

מסוק ה-CH-53K King Stallion  החדש שעתיד להיקלט בצה"ל. חברת סיקורסקי, אתר רשמי
מהירות וכושר נשיאת משקלים משופרים. מסוק ה-CH-53K King Stallion החדש/אתר רשמי, חברת סיקורסקי

בשלב זה הנחתים בצבא האמריקני הזמינו 200 מסוקי CH-53K. גם גרמניה מתעניינת במסוק הכבד. לפי פרסומים בארצות הברית, בשנת 2018 יחל הייצור של המסוק ובשנת 2019 תתבצע מסירה ראשונה לצבא האמריקני. משימתו העיקרית של המסוק היא הובלה אווירית של משאות כבדים, כוחות רגליים וציוד במגוון רחב של משקלים ותצורות. היסעור בעל מטען יכול לשאת משקל של 8,500 ק"ג, לעומת ה- CH-53K שמסוגל לשאת 18,000 ק"ג, מהירותו של היסעור היא 130 קשר לעומת 170 קשר של המסוק החדש. כושר נשיאת מטען חיצוני על ידי שלוש נקודות תלייה שונות המאפשרות הטסת מספר מטענים בו זמנית לעומת אחד ביסעור.

אחד החסרונות הבולטים של המסוק הוא המחיר, בשלב זה הוא מוערך ב-85 מיליון דולר, וחבלי הלידה הצפויים מכך שהוא עדיין בשלב הפיתוח. כמו כן, לפני כמה שבועות דיווחו אנשי פרויקט מסוק ה-CH-53K נקודת ציון חשובה עם השלמת הטיסה ארוכת-הטווח הראשונה במהלכה טס כ-810 מייל מפלורידה למרילנד. הטיסה ארכה שש שעות, וכללה שתי עצירות תדלוק.

מסוק התובלה הנוסף שאותו בוחנים בצה"ל הוא הצ'ינוק (CH-47) תוצרת חברת בואינג. מדובר במטוס תובלה ותיק שעבר שדרוגים בשנים האחרונות. יש כיום בעולם 800 מסוקים מדגמים שונים בין היתר בצבא ארצות הברית ובקרב הכוחות המיוחדים, בריטניה, אוסטרליה, איטליה, מצרים, טורקיה, הולנד, דרום קוריאה, הודו, סינגפור, ויפן. הוא בעל שני רוטורים, מה שמקטין את היכולת לזהות אותו. מדובר צה"ל נמסר " ההזמנה המדוברת התקבלה בצה"ל, אך בשלב זה טרם הוחלט בעניינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מסוקי יסעור, אוגוסט 2012. דובר צה"ל
ייפרד לאחר שירות רב שנים. מסוק יסעור של חיל האוויר/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully