וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים ליוו למנוחות את ההרוגים בפיגוע: "מלחמה מיותרת, הרג מיותר"

רס"מ האיל סתאוי ורס"מ כמיל שנאן, שנהרגו מהירי בהר הבית, נקברו במרר ובחורפיש. בן דודו של סתאוי: "מבקשים להרגיע את הרוחות", אביו של שנאן: "מתפלל שהוא יהיה החלל האחרון". המפכ"ל אלשיך: "קורא לכל המגזרים לא לאפשר אידאולוגיה קיצונית"

מערכת וואלה!

רב-סמל מתקדם האיל סתאוי ורב-סמל מתקדם כמיל שנאן, שני השוטרים שנהרגו בפיגוע הירי בעיר העתיקה בירושלים, הובאו אחר הצהריים (שישי) למנוחות. אלפים ליוו בדרכם האחרונה את סתאוי, בן 30 מכפר מרר, ואת שנאן, בן 22 מחורפיש.

שני השוטרים הועלו בדרגה לאחר מותם. סתאוי שירת במשמר הגבול בשירותו הצבאי, והתגייס בשנת 2012 לשירות קבע כשוטר סיור ביחידת הר הבית במרחב דוד של מחוז ירושלים, שם שירת עד מותו. הוא הותיר אחריו אישה וילד בן שלושה שבועות שבועות, הורים ושלושה אחים. שנאן התגייס לשירות קבע במשטרה לפני כשבעה חודשים, כשוטר סיור ביחידת הר הבית. הוא הותיר אחריו אח ושלוש אחיות, אם ואב, חבר הכנסת לשעבר שכיב שנאן, חבר מפלגת העבודה ומפלגת העצמאות.

בלוויות השתתפו השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שר החינוך נפתלי בנט, מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי וח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני).

עוד בנושא:
הרוגי הפיגוע: כמיל התגייס לפני חצי שנה; האיל הותיר ילד בן חודש
השקט הופר: הפיגוע הראשון בהר הבית מאז מהומות 2000
ליברמן: "הפיכת מקום קדוש לזירת פיגוע היא מעשה נתעב"

הלווייתו של האיל סתאוי, תושב מרר בן 30, שנהרג בפיגוע בעיר העתיקה בירושלים. 14 ביולי 2017. אלי אשכנזי
אחריו אישה וילד. הלוויתו של סתאוי בכפר מרר/אלי אשכנזי

ח"כ לשעבר שכיב שנאן, אביו של כמיל, ספד לו: "חינכתי אותו לאהוב את המדינה. לאהוב את החיים והאנשים. הגורל קבע את אשר קבע. הוא לא איתנו יותר. אני מתפלל שהוא יהיה החלל האחרון. ושיבינו כבר שמספיק, מספיק.

"כשראיתי טלויזיה בבוקר לא האמנתי שבני קשור לפיגוע. התקשרתי והוא לא ענה. התחלתי להבין. הבנה שהתחזקה עם כמות הטלפונים שקיבלתי בדרך לירושלים. מי היה מאמין שזה אתה בני כמיל, שוכב כאן בתוך הארון. נוח על משכבך בשלום".

עוד באותו נושא

שני שוטרים נהרגו בפיגוע בהר הבית; המחבלים - תושבי אום אל-פחם

לכתבה המלאה
שכיב שנאן בהלווית בנו כמיל שנהרג בפיגוע בהר הבית. צילום: עדי חשמונאי, מערכת וואלה! NEWS
ח"כ לשעבר שכיב שנאן/מערכת וואלה! NEWS, צילום: עדי חשמונאי

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך אמר בהלוויתו של סתאוי: "האיל היקר, רק לפני חודשיים התמניתה לראש משמרת ופיקדת על 20 שוטרים. הדבר הראשון שדיברת עליו הוא הצורך לגבש את השוטרים. לתת להם לחוש גאוות יחידה. לא בכדי היית כל כך אהוב על כולם, היום יצאת כראש משמרת להר הבית. כלל לא היית אמור להיות במשמרת בה מצאת את מותך, אך חבר ביקש עזרה ומייד נענית לבקשתו. כזה היית חבר אמיתי ששם את צורכי המערכת לפני צרכיו".

אלשיך הגיע מאוחר יותר להלוויתו של שנאן, ושם קרא בהספדו לאזרחי ישראל לשמור על איפוק ולא להיגרר לפרובוקציות, "אני קורא לכל ההנהגות של כל המגזרים והקהילות והעדות לא לאפשר לשום אידאולוגיה קיצונית של שום תנועה או ארגון להפר את השקט, הקיצונים יטופלו ביד קשה כיאה למלחמה בטרור. לא נאפשר להם הישג משום סוג".

הלווית השוטר כמיל שנאן שנהרג בפיגוע בהר הבית. צילום: עדי חשמונאי, מערכת וואלה! NEWS
הלוויתו של כמיל שנאן בחורפיש/מערכת וואלה! NEWS, צילום: עדי חשמונאי

השר ארדן ספד לסתאוי ואמר כי, "לצערי לא זכיתי להכיר אותך באופן אישי אבל מכל חבריך וקרוביך שמענו שהיית איש אהוב ומבטיח. כמה כואבת העובדה שרק לא מזמן הקמת משפחה חדשה, היית חבר נאמן ושוטר מעולה. חתרת היום למגע ונלחמת ונפלת על משמרתך. מה שעשית הציל חיים של רבים וייצג את הערכים שבהם האמנת".

אסעיד, בן דודו של סתאוי, סיפר כי הוא היה "אדם שאוהב לעזור. בחור שבאמת כולנו מצטערים על מה שקרה לו". לדבריו, "אני מקווה שהאיל והבחור מחורפיש הם ההרוגים האחרונים בעימות הזה. מספיק עם שפיכת הדם. מספיק להתעמת בין העמים ובין מדינות. מלחמה מיותרת, הרג מיותר. מהמקום הזה אנחנו מבקשים להרגיע את הרוחות, לתת לכל עם את המדינה שלו, להגיע להסכם שלום".

ד"ר אמיר חניפס, יו"ר המכון לחקר העדה הדרוזית, מסר: "לבי עם המשפחות. אני מאחל להן שלא יידעו עוד צער". הוא הוסיף כי הוא "דורש מממשלת ישראל לזכור שאנו אחים לא רק ביום קשה כזה, וכשמחוקקים חוקי לאום, זכרו כי המחבלים הפושעים לא ידעו את מי הם רוצחים, והם לא הבדילו בין דם יהודי לדרוזי. העדה הדרוזית תמשיך להיות חלק מהישראליות ואני תקווה שאלו יהיו החללים האחרונים".

השוטר האיל סתאוי, תושב מרר. פייסבוק, צילום מסך
סתאוי/צילום מסך, פייסבוק

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התקשר היום לראש הממשלה בנימין נתניהו, וגינה בפניו את הפיגוע, כמו גם "פעילות אלימה מכל צד, במיוחד במקומות פולחן". הוא הוסיף וקרא לנתניהו להפוך את ההחלטה להטיל סגר על העיר העתיקה ולמנוע את הכניסה להר הבית לתפילת יום השישי. עוד דווח כי ירדן מקיימת שיחות עם ישראל לפתיחת מסגד אל-אקצא לתפילה.

שוטר נוסף נפצע באירוע באורח קל, ופרמדיק מד"א, שטיפל בפצועים תחת אש ונפגע קל מנתז ירי ברגלו, טופל במקום. ממשטרת מחוז ירושלים נמסר כי שלושת המחבלים הבחינו בשוטרים באזור, ירו לעברם ונמלטו לכיוון אחד המסגדים במתחם הר הבית. התנהל מרדף אחריהם, במהלכו הם נורו ונהרגו.

(עדכון ראשון: 16:25)

הלוותיו של האיל סתאוי שנהרג בפיגוע בירושלים בכפר מרר. אלי אשכנזי
גבאי ופרץ בהלוויתו של סתאוי בכפר מרר,היום/אלי אשכנזי
הלווייתו של האיל סתאוי, תושב מרר בן 30, שנהרג בפיגוע בעיר העתיקה בירושלים. 14 ביולי 2017. אלי אשכנזי
הלוויתו של סתאוי בכפר מרר, היום/אלי אשכנזי
הלווייתו של האיל סתאוי, תושב מרר בן 30, שנהרג בפיגוע בעיר העתיקה בירושלים. 14 ביולי 2017. אלי אשכנזי
הלוויתו של סתאוי, היום/אלי אשכנזי
עפיף סתאוי, אביו של האיל, בניחום אבלים בבית העם במרר לאחר הפיגוע בירושלים, 14 ביולי 2017. אלי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
עפיף, אביו של האיל בניחום האבלים במרר, היום/מערכת וואלה! NEWS, אלי אשכנזי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully