וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקט הופר: הפיגוע הראשון בהר הבית מאז מהומות 2000

14.7.2017 / 11:03

17 שנה חלפו מאז החלה האינתיפאדה השנייה, כשארבעה פלסטינים נהרגו במתחם המקודש והנפיץ. מהומות 1990, היו הפעם האחרונה שבה נסגר ההר למתפללים. כעת, רבבות מוסלמים יגיעו לשעריו הסגורים

צלמים זמניים מורשים

הפיגוע בירושלים הבוקר (שישי) שבו שלושה מחבלים חדרו למתחם הר הבית כשהם חמושים ברובים מאולתרים ופצעו שני בני אדם באורח קשה, הוא האירוע הביטחוני הראשון במתחם המקודש והנפיץ מאז מהומות 2000, לאחר ביקורו של אריאל שרון בהר, מה שהיווה את יריית הפתיחה של האינתיפאדה השנייה. התייחסות הצמרת הביטחונית לכך היא בהתאם, וכבר כשעה לאחר הפיגוע קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו שיחות והערכות עם שר הביטחון, השר לביטחון הפנים, המפכ"ל, הרמטכ"ל וראש השב"כ.

סגר הוטל על מתחם העיר העתיקה וההר נסגר ביום שישי למבקרים ולמתפללים – לראשונה מאז מהומות 1990 שבהן נהרגו 17 פלסטינים בידי שוטרים. כמו כן, לאחר ניסיון ההתנקשות בח"כ יהודה גליק (הליכוד) שהיה אז פעיל מוביל בנאמני הר הבית, נסגר ההר למתפללים, אך באמצע השבוע ולא ביום שישי.

הר הבית ריק לאחר הפיגוע בשער האריות, 14 ביולי 2017. רויטרס
מראה חריג. הר הבית ריק ממבקרים ביום שישי/רויטרס
המפכ"ל רוני אלשיך בהר הבית לאחר הפיגוע בשער האריות, ירושלים, 14 ביולי 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
המפכ"ל אלשיך בזירת האירוע/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

"אנחנו לא יודעים איך האירוע הזה יכול להיגמר עכשיו", אמר ערן צדקיהו, דוקטורנט וחוקר בפורום לחשיבה אזורית. "ההר נסגר בפני רבבות מוסלמים שכבר בדרכם עליו ביום שישי, אי אפשר לדעת מה יהיה ההשלכות. השקט שם כעת, עלול להיות מדומה".

"בשנים האחרונות ישנן הבנות שקטות עם הווקף", הסביר. "לאף אחד לא היה אינטרס שתהיה הידרדרות ביטחונית דרמטית כל כך. לא לירדן, לא לנו, לא לרשות. הידרדרות עלולה לשחק לידיהם של הגופים האסלאמיים שמאתגרים אפילו את חמאס". לדבריו, "נתניהו והמלך עבדאללה הגיעו להסכמים בנובמבר 2015, אולם חלה שחיקה מאז. המשטרה הפכה יותר ויותר להיות שותפה של ארגוני המקדש. יש שחיקה של הסטטוס קוו". כעת, לטענתו, "אנחנו בני ערובה של כל בחור עם נשק מאולתר ממחרטה בשטחים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל קם בניסיון להמשיך לתקוף בהר הבית, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
העיר העתיקה בירושלים לאחר הפיגוע בעשר האריות והירי בהר הבית, 14 ביולי 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
כוחות הביטחון בסמוך להר הבית/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

ממשטרת מחוז ירושלים נמסר בפיגוע הבוקר, הבחירות שלושת המחבלים בשוטרים ונמלטו לכיוון אחד המסגדים במתחם הר הבית. התנהל מרדף אחריהם ובמהלכו הם נורו ונהרגו. צוותים של מגן דוד אדום שהוזעקו לזירה החלו להעניק טיפול רפואי לפצועים בזירת האירוע, ופינו את הפצועים קשה לבית החולים הדסה הר הצופים בעיר.

חיפוש על צעיר ערבי לאחר הפפיגוע בעשר האריות בירושלים, 14 ביולי 2017. רויטרס
חיפוש על אזרחים בסמוך להר הבית/רויטרס
העיר העתיקה בירושלים לאחר הפיגוע בעשר האריות והירי בהר הבית, 14 ביולי 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
שער האריות, היום/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully