וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עברנו דרך ארוכה": מלטה אישרה נישואי זוגות חד-מיניים

13.7.2017 / 10:14

הצעת החוק הראשונה שהובאה בפני הפרלמנט החדש במדינה הקתולית התקבלה פה אחד – מלבד מחוקק אחד שהצביע נגד שוויון בנישואים. ראש הממשלה בירך: "הדמוקרטיה שלנו מתבגרת". אזרחים חגגו מחוץ ללשכתו

אזרחים חוגגים אישור נישואי זוגות חד-מיניים, ולטה, מלטה, 12 ביולי 2017. רויטרס
"חברה שבה כולנו יכולים להגיד שאנחנו שווים". חגיגות מול לשכת ראש הממשלה בבירה ולטה, אתמול/רויטרס

הפרלמנט במלטה אישר אתמול (רביעי) נישואי זוגות חד-מיניים, ובכך הפכה מדינת האי הקתולית ל-24 בעולם שבה נישואים בין בני או בנות אותו המין הם חוקיים. בהתאם לאחת מהבטחות הקמפיין המרכזיות של ראש הממשלה ג'וזף מוסקט, שנבחר בחודש שעבר לכהונתו השנייה בתפקיד, הייתה זו הצעת החוק הראשונה שהובאה בפני מושב הפרלמנט החדש.

החוק שהתקבל זכה לתמיכה מכלל המפלגות. הוא מסיר כל התייחסות למילים "בעל", "אישה", "אם" או "אב" מחוק הנישואים, ומחליף אותן במילים נייטרליות, שלא ניתן לשייכן לגבר או לאישה. מחוקק אחד בלבד, חבר האופוזיציה, הצביע נגד, בעוד 66 חברי פרלמנט הצביעו בעד, ואף אחד לא נמנע. הארגון המקומי לזכויות להט"ב חגג את ההחלטה במסיבה מול לשכתו של ראש הממשלה בבירה ולטה.

עוד בוואלה! NEWS:
עקב לחץ מגורמים דתיים: ראש עיריית לוד מתנגד למצעד הגאווה בעיר
לקראת הבחירות: גרמניה אישרה נישואי להט"ב - מרקל הצביעה נגד
סרביה: לסבית מוצהרת הפכה לאישה הראשונה שמונתה לראשת הממשלה

אזרחים חוגגים אישור נישואי זוגות חד-מיניים, ולטה, מלטה, 12 ביולי 2017. רויטרס
"אנחנו חוגגים שוויון, ואנחנו חוגגים גיוון". חגיגות בבירת מלטה, אתמול/רויטרס

מוסקט בירך על ההחלטה, וטען כי "זאת הצבעה היסטורית". לדבריו, "זה מראה שהדמוקרטיה שלנו והחברה שלנו מתבגרות. זאת חברה שבה כולנו יכולים להגיד שאנחנו שווים". אכן, גם מפלגת האופוזיציה השמרנית תמכה בחוק, חרף ביקורת מכמה מחבריה. מנהיג האופוזיציה סיימון בוזוטיל הבהיר כי מפלגתו תמכה בחוק כי "החברה משתנה".

מלטה, שבעבר נודעה כמדינה שמרנית במיוחד ונמצאת בים התיכון מדרום לסיציליה, אימצה בשנים האחרונות חקיקה פרוגרסיבית, כולל ההחלטה האחרונה. "סוף כל סוף כולם יכולים להתחתן בדיוק כמו כל אחד אחר", בירך אחד החוגגים במסיבה שהתכנסה מול לשכתו של ראש הממשלה מוסקט. "שוויון הוא סיבה טובה לחגוג".

"כולנו בני אדם", סיפרה חוגגת נוספת. "אני לא לסבית בעצמי, אבל זה לא משנה. אנחנו חוגגים שוויון, ואנחנו חוגגים גיוון. באנו לחגוג את היום הזה בהיסטוריה של מלטה, ואני מאוד שמחה להיות כאן ביום הזה ולחגוג עם חבריי". חוגג אחר תיאר זאת כ"קפיצה ענקית עבור מלטה. עברנו דרך ארוכה".

עוד באותו נושא

הראשונה באירופה: מלטה אסרה על טיפולי המרה לחד-מיניים

לכתבה המלאה

החגיגות מול לשכת ראש הממשלה, אתמול:

רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • מלטה
  • להט"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully