וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולות ניסור ו"כלי פריצה שהופך לכלי רצח": המציאות של תושבי השרון

שלומי גבאי

15.7.2017 / 13:53

פריצות אינן עניין תקופתי עבור תושבי האזור, אלא שגרה של ממש. הירי בבית יצחק אמנם העלה את הנושא לשיח הציבורי, אך לדבריהם, זוהי המציאות: "רק השבוע הזעקתי משטרה אחרי ששמעתי קולות חזקים וראיתי רעול פנים בחלון". המשטרה: "זה היה אירוע חריג ובודד"

צילום: דוברות המשטרה, מד"א, ארכיון, עריכה: אריאל תמרין

תקרית הירי בשרון בליל שלשום, שבמהלכה ירה למוות קשיש בן 82 בפורץ פלסטיני שנכנס לביתו בבית יצחק ופצע את שותפו, אינה חריגה בנוף של יישובי השרון. אף שתופעת הפריצות באזור נמשכת כבר שנים, התושבים מפנים אצבע מאשימה לאזלת היד של המשטרה וטוענים כי איש לא ממגר את החשש היומיומי מהיתקלות בעבריינים במרחב הבטוח ביותר – בתיהם.

"הפורצים מגיעים לרוב רעולי פנים וזה מחזה מאוד מפחיד. מעבר לזה, העובדה שהם אוחזים בידם כלי פריצה שבשנייה הופך לכלי רצח מדאיגה אותנו מאוד", סיפרה רחל, שמתגוררת במושב בדרום השרון. "הפתרון יתחיל כשתהיה ענישה מרתיעה ומשמעותית, ולא העונשים המצחיקים שקבועים בחוק כיום. אנחנו בהחלט לא מרגישים בטוחים". היא הוסיפה כי בגלל שתדירות הגניבות עלתה באחרונה, ועד היישוב מעסיק סייר לילה שמאבטח את שערי הכניסה למקום, "אך אין חסימה הרמטית ורכבי שטח נכנסים".

עוד בנושא:
שי דרומי על תקרית הירי בשרון: "זילות בשמירה על ביטחון האזרחים"
חבריו של הקשיש שירה בפורצים ביישוב בשרון: "גאים בו"
במהלך פריצה לביתו: ניצול שואה מהשרון ירה למוות בפורץ פלסטיני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עלול להפוך לכלי רצח". כלי פריצה שהושאר בבית ביעבץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

תושב המתגורר במזרח השרון וביקש להישאר בעילום שם, סיפר כי יומיים לפני התקרית בבית יצחק הוא חווה פריצה בעצמו. "שמעתי רעש חזק וכבר הייתי ער, השעה הייתה 05:30. תחילה חששתי שאחד הילדים נפל מהמיטה, בדקתי בחדריהם שהכול תקין והמשכתי לשמוע קולות של ניסור", שחזר. "ירדתי לקומה התחתונה והבחנתי בחלון המטבח ברעול פנים, כפפות על ידיו והוא אוחז במוט ברזל. כשהבחין בי נמלט, רצתי למעלה לקחת את הנשק שאני נושא ברישיון ואמרתי לאשתי לחייג למשטרה – אבל היא קפאה. הפורץ נעלם והמשטרה הגיעה במהירות לאחר הקריאה".

לדבריו, "המפגש הזה, מול אדם רעול פנים, גם כשאתה חמוש - הוא בהחלט לא נעים. חשבתי אם להשתמש בנשק והחלטתי שלא, כי חששתי ממה שיהיה אחר כך. הרי החוק לא מאפשר לירות בפורץ שנמלט אלא רק כאשר הוא תוקף אותך. החוק במדינתנו שונה למשל מארצות הברית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
פריצה במושב יעבץ בשרון. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
"הגיע הזמן שגנב ידע שכשהוא מגיע - הוא אולי לא יחזור". כלי פריצה ביעבץ/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

יענקל'ה ברגר, רפתן וחקלאי מכפר הס שבשרון, חווה כמה פעמים גניבה של העדר שלו בשנים האחרונות. "הגיע הזמן שגנב ידע שהוא עלול לא לחזור הביתה כשהוא בא לגנוב", אמר. בגלל שפרצו לכאן מספר רב של פעמים שדרגתי את כל מצלמות האבטחה ואמצעי המיגון במשק". יוסי ממושב אחיטוב סיפר כי מעבר להשלכות הנפשיות, הפחד הוא גם כלכלי: "ברגע שחברת הביטוח משלמת לך עבור מוצרים שנגנבו הרי שעלות הביטוח בשנה שלאחר מכן יקרה יותר, מה גם שאנחנו סופגים נזקים אדירים כאשר נגנבים לנו כלי עבודה וציוד יקר ערך שהוא חיוני לעבודה. היו מקרים שנאלצנו להשבית את המשק מאחר שהיה לנו חוסר בטרקטורים וכלי רכב שנגנבו".

אריה אז'ולבו, תושב יעבץ, סיפר כי הפריצות הן דבר שבשגרה באזור. "אנו חווים פריצות כמעט מדי יום. אני מבין ומקבל את זה שהמשטרה לא יכולה להיות פרוסה בכל מקום 24 שעות ולכן אנו בעצם דורשים מהמדינה להפקיד בידינו את הביטחון שלנו", אמר. "כל יישוב שקרוב לקו הירוק והפורצים רואים בו יעד יקים משמר אזרחי משל עצמו ויאבטח את תושביו. נקבל סמכויות ואמצעים וכך נוכל בעצם להוות כוח זמין ולמנוע כניסת פורצים ליישוב.

ממשטרת ישראל נמסר: "בחמש השנים האחרונות השקיעה משטרת ישראל משאבים רבים בשמירה על בטחון הציבור והרכוש בעמק חפר, לרבות הקמת תחנת משטרת חדשה, תחנת 'שדות' שהורידה את סך פשיעת הרכוש ב-47%. אין באירוע החריג והבודד שהתרחש השבוע, בכדי לגרוע מתנופת העשייה ומההישגים של משטרת ישראל באזור, והמאבק על איכות חייהם של התושבים יימשך גם בעתיד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הירי בבית יצחק, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully