וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי דרומי על תקרית הירי בשרון: "זילות בשמירה על ביטחון האזרחים"

11.7.2017 / 16:30

המקרה בבית יצחק, שבמהלכו ירה למוות קשיש בפורץ שחדר לביתו, לא הפתיע את שי דרומי, שמקרה דומה שעבר הוביל לחקיקת "חוק דרומי". "עוד פעם אזרח מוצא את עצמו ממלא את התפקיד שרשויות החוק היו צריכות למלא", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

שי דרומי, שירה בפורצים שחדרו לחוותו והוביל לשינוי חקיקה בחוק העונשין, לא היה מופתע היום (שלישי) מהמקרה בבית יצחק, שבמהלכו ירה למוות קשיש בן 86 בפורץ ופצע אחר באורח קשה. "עוד פעם אזרח מוצא את עצמו ממלא את התפקיד שרשויות החוק היו צריכות למלא, כיוון שיש זילות בשמירה על ביטחון האזרחים", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS.

"זה ימשיך לקרות כל זמן שהארץ היא כמו חורים במסננת בכל מה שקשור לביטחון האזרחי ולביטחון הרכוש של האזרחים שלה". דרומי קרא להשקיע במשטרה, להגדיל את כמות השוטרים במגזר הערבי והיהודי "מתוך מטרה לנקות מהשורש את תחלואי הפליליות".

ב-13 בינואר 2007 ירה דרומי, חקלאי מחוות בודדים בנגב, בשני פורצים שחדרו לחוותו. אחד מהם נהרג והאחר נפצע. דרומי נעצר והוביל לחקיקה שנויה במחלוקת, המכונה "חוק דרומי", שקבע הגנה מפני הרשעה פלילית בגין מעשים כמו אלה שביצע דרומי בנסיבות דומות. דרומי זוכה על ידי בית המשפט מהאישום בהריגה, אך הורשע בעבירת נשיאת נשק שלא כדין ונגזרו עליו חמישה חודשי עבודות שירות.

לקריאה נוספת:
חבריו של הקשיש שירה בפורצים ביישוב בשרון: "גאים בו"
במהלך פריצה לביתו: ניצול שואה מהשרון ירה למוות בפורץ פלסטיני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הירי בבית יצחק, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

"במבחן המציאות חוק דרומי בניגוד לדברי רואי השחורות לא גרם לאנדרלמוסיה ברחובות אלא להיפך – הוא החזיר במידה מסוימת את ההרתעה. אבל זה לא מספיק מכיוון שאין לזה גיבוי בפעולות רציניות ואמיתיות של רשויות החוק", אמר דרומי.

לדבריו, "למרות שהמשטרה מתהדרת בנתונים, העובדות בשטח מדברות בעד עצמן. יש אינסוף פריצות ברחבי הארץ. כדי לעצור את זה צריך שקברניטי המדינה יבינו את חומרת המצב, ויקבלו החלטה אסטרטגית בעניין ויפנו את המשאבים לכך".

במשטרה החליטו היום שלא לחקור באזהרה את בעל הבית או להעלות חשדות נגדו. גורמים במשטרה ציינו כי בעל הבית ירה שני קליעים לאחר שחש בסכנה כשהבחין בפורצים רעולי פנים שהחזיקו בלום מתכת. חוקרי המשטרה קיבלו את גרסתו כי פעל מתוך הגנה עצמית. בית המשפט צפוי לדון בהמשך היום בהארכת מעצרו של הפורץ שנפצע באורח קשה, אך טרם הוחלט אם הוא יובא לדיון, או שזה יתקיים שלא בנוכחותו בשל היותו מאושפז בבית החולים לניאדו בנתניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הבית בבית ישצחק שבו נורה הפורץ 11 ביולי 2017. אור רביד, אור רביד
הבית שאליו פרצו בבית יצחק/אור רביד, אור רביד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully