וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשך המאבק או כניעה לבג"ץ: הדילמה של הורי הילדים בהדסה

אחרי החלטת בג"ץ שלא להתערב במשבר הדסה, צריכים ההורים לילדים מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית להחליט אם לשלוח את ילדיהם לטיפול במרכז הארץ, לשוב לשביתת הרעב,או לקוות בכל זאת לפתיחת מרפאה בשערי צדק

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

ג"ץ הכריע אמש (ראשון) כי בניגוד לעמדת רופאי המחלקה ההמטו-אונקולוגית שהתפטרו מבית החולים הדסה עין כרם, אין עילה לפתיחת מחלקה חדשה בבית החולים שערי צדק. הטיעונים מגוונים, אך בבסיסם העיקרון שלא להחליט עבור שר בממשלה החלטות מקצועיות במשרדו. ההחלטה סוגרת את האפשרות המשפטית העומדת בפני ההורים, שביקשו לאפשר לילדים לשוב לרופאיהם בגבולות ירושלים, ולמעשה לפתוח מחלקה המטו-אונקולוגית בשערי צדק.

עתה עומדים ההורים בפני דילמה מסובכת – להמשיך לנסוע למרכז הארץ ולטרטר את ילדיהם מרחקים ארוכים כדי לקבל טיפול רפואי, או לשוב להדסה, למחלקה אותה עזבו יחד עם הרופאים המתפטרים. לטענת ההורים, אין אפשרות כזו, היות והמחלקה פועלת במתכונת מצומצמת, עם אונקולוגים שאינם מומחים לכל סוגי הגידולים, ולכן הם אינם מרגישים בטוחים לשלוח את ילדיהם לטיפול.

עוד בוואלה! NEWS:
הותר לפרסום: בכיר במערכת הביטחון עוכב לחקירה בפרשת הצוללות
פיגוע דריסה בגוש עציון: חייל נפצע בינוני; המחבל נורה ונהרג
עמיר פרץ ואבי גבאי ראש בראש: מפלגת העבודה בוחרת מנהיג חדש

דיון במשבר בהדסה, בית משפט העליון. נועם מושקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
הדיון בבית המשפט, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ'

הרופאים מתכוונים לנטוש את תחום אונקולוגיית הילדים. ד"ר איריס פריד, אחת הרופאות שהתפטרו, סיפרה במכתב שפורסם בוואלה! NEWS כי המשבר הנוכחי מוטט את רוחם של הרופאים, והם עוזבים את התחום בו שירתו נאמנה מאות ילדים חולים במסירות, ורכשו שם עולמי. כעת יעסקו ברפואת ילדים כללית במרפאות של קופות החולים.

מדובר במכה לתחום אונקולוגיית הילדים בארץ, המונה 44 מומחים בלבד וסובל ממחסור שאינו עומד בקו ישר עם אוכלוסיית הילדים החולים בסרטן בארץ שרק הולכת וגדלה. האבדה אם כך כפולה, גם עבור כל החולים העתידיים, גם לתחום רפואת האונקולוגית הילדים, הפועלת ממילא במחסור, ועבור עשרות הילדים שטופלו על ידם עד לא מזמן ושותפים פעילים במשבר הדסה.

עוד באותו נושא

"החולים שהיו חלק ממני נקרעו מעליי": פרידת הרופאה מהדסה

לכתבה המלאה

ההורים סיימו את המערכה מותשים - אוהל המחאה פורק

במהלך המאבק ביקשו ההורים מהרופאים שימשיכו לטפל בילדיהם באופן פרטי, אולם משאינם משובצים באף מערכת רפואית, אף חברה לא הסכימה לבטח אותם. בנוסף, אין להם היכן לבצע טיפולים מורכבים, והם נאלצו לסרב, לתת עצות מרחוק ובעיקר לנסות לצאת מאור הזרקורים. ההורים סיימו את המערכה מותשים. הם ידעו כי הסיכוי לנצח בעתירה אפסי, אך קיוו לנס. האוהל המחאתי שהקימו בגן סאקר בירושלים פורק מטעמי תקציב, וסימל את סוף המאבק.

ההורים מבטיחים להמשיך להילחם, לקיים משמרות מחאה מול ביתו של שר הבריאות יעקב ליצמן, או לשוב לשביתת הרעב. האופציה השלישית נמצאת בבית החולים שערי צדק. הרופאים אמנם התנגדו למתווה שהציע בג"ץ, לפיו שלושה רופאים מתוך התשעה שהתפטרו ישובצו זמנית במרפאה בשערי צדק, לאור העובדה שבית המשפט הגביל את ההצעה לחצי שנה.

הורי הדסה פותחים בשביתת רעב, מאהל המחאה בגן סאקר ירושלים 25 ביוני 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
אוהל המחאה בגן סאקר/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ

אלא שהאופציה המסתמנת היא קבלת הרופאים למרפאה בשערי צדק בחלוף הזמן, כשתחלוף הסערה, אחד-אחד, ולא כקבוצת מתפטרים, היות ולבית החולים יש את מרבית הכלים והתשתיות לטיפולים אונקולוגיים, ויכול להעסיק את הרופאים המתפטרים.

מנהל בית החולים, פרופ' יונתן הלוי, אמר כי אינו זקוק לרישיון ממשרד הבריאות אם הוא רוצה לפתוח מחלקה כזו בשטחו, ובכך רמז על הבאות. "חמישה אלמנטים צריכים להתקיים כדי לטפל בילדים חולי סרטן – מרפאה, אשפוז יום, מחלקה אשפוזית, השתלות מח עצם והקרנות. את שלושת הראשונים יש לנו עם רישיון ביד", אמר הלוי לוואלה! NEWS לאחר דיון בבג"ץ בשבוע שעבר. "למעשה, אנחנו לא צריכים לשאול אף אחד".

"רצינו לעשות זאת", אמר פרופ' הלוי, "אבל בכל זאת יש לי כבוד לרשויות שמשסות בי על לא עוול בכפי". אפשרות זו עדיין רחוקה ליישום, היות והתערבותו של פרופ' הלוי במשבר עד כה הובילה להשמצות וחילופי האשמות בינו לבין השר ליצמן, וההערכה היא כי לא ירצה להיכנס שוב בעיניים פקוחות לגוב האריות. הדילמה הייתה ונותרה שוב בידיהם של ההורים והילדים החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully