וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ וגבאי ראש בראש: מפלגת העבודה בוחרת מנהיג חדש

52,205 מתפקדים בוחרים בסיבוב השני והמכריע יו"ר חדש במקומו של הרצוג. יותר מ-43.7% הצביעו עד לשעה 18:50. פרץ: "אתחיל את המסע להחלפתו של נתניהו". גבאי: "אחוזי הצבעה גבוהים יקרבו אותנו לניצחון". משדר מיוחד בוואלה! NEWS מ-20:30

צילום: שי מכלוף וגדעון צנטנר, עריכה: שניר דבוש

מתפקדי מפלגת העבודה בוחרים היום (שני) מנהיג חדש, ויכריעו בין השר לשעבר אבי גבאי לבין ח"כ עמיר פרץ, שהעפילו לסיבוב השני. 52,505 בעלי זכות בחירה מצביעים במאות קלפיות שמוצבות בכ-80 אתרי הצבעה, שנפתחו בשעה 11:00 וייסגרו ב-21:00. התוצאות יוכרזו כשעה לאחר מכן במטה הבחירות המרכזי בתל אביב, על ידי ראש ועדת הבחירות, השופט בדימוס יעקב שמעוני, והמנצח צפוי לשאת עוד הלילה נאום ניצחון.

לפי נתוני ועדת הבחירות של המפלגה, נכון לשעה 18:50 שיעור ההצבעה היה 43.7% אחוזים, שהם 22,950 מצביעים. זהו שיעור גבוה במקצת מאחוז ההצבעה שנרשם באותה שעה בסיבוב הראשון, שהתקיים בשבוע שעבר.

עוד בוואלה! NEWS:
סקר וואלה! NEWS: פרץ וגבאי זוכים באותה תוצאה כיו"ר העבודה - 18 מנדטים
שלב ההכרעה: מתפקדי מפלגת העבודה בוחרים את היו"ר הבא
שלי יחימוביץ' הודיעה על תמיכתה באבי גבאי לראשות מפלגת העבודה

עמיר פרץ מצביע בשדרות. לירון מולדובן, מערכת וואלה! NEWS
פרץ מצביע בשדרות, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, לירון מולדובן
אבי גבאי מצביע בירושלים. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
גבאי מצביע עם אמו/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

עם פתיחת הקלפיות בשדרות הגיעו פרץ ואשתו אחלמה להצביע. "הושלם מהלך מאוד חשוב היום, אנחנו נעשה משא שינחיל את המסרים שלנו. אין לי כוונה לנצח את נתניהו בחקירות אלא בקלפיות. אני לא רוצה שהמשטרה תחליף אותו, אלא שהעם יחליף אותו. איני מתכוון להיות שותף שלו. אני שייך למנהיגים שלא באים לנהל את המציאות אלא לשנות אותה למציאות של צדק חברתי ושלום. אנחנו רוצים לעשות שלום".

פרץ התייחס לפרשת הצוללות, שבגינה נחקרו היום שישה חשודים, ובירך את ח"כ אראל מרגלית שהעיד בשבוע שעבר במסגרת תיק החקירה. "אני רוצה לברך את מרגלית מוכיח שהעקשנות שלו יש בסיס. אני לא מודע לחקירה אני סומך על רשויות האכיפה, אין לי ספק שבמדינת ישראל פעם אחר פעם שומרי הסף שלנו מוכיחים שכשהם רוצים הם יודעים לעמוד על האינטרסים של כל אזרחי ישראל ולכן נמתין בסבלנות וניתן לרשויות החוק לעשות את עבודתם. אני אבחר בלילה ומחר אתחיל את המסע להחלפתו של נתניהו, נחליף אותו לשלום".

השר לשעבר גבאי הגיע להצביע בירושלים עם אמו. "הסיפור היום מאוד פשוט. אחוזי הצבעה גבוהים יקרבו אותנו לניצחון ולהתחלה חדשה למפלגת העבודה. אחוזי הצבעה נמוכים יובילו אותנו למה שהיה. אפשר לנצח את הסטטיסטיקה. זה תלוי בכל אחת ואחד מאיתנו. אל תתנו למזג האוויר לבחור יו"ר במקומכם", אמר.

בסיבוב הראשון בשבוע שעבר נרשמו אחוזי הצבעה גבוהים – כ-59% מהמתפקדים הצביעו, שהם כ-31 אלף. פרץ הגיע ראשון עם 32.7%, שהם 10,141 מצביעים, ואילו גבאי הגיע שני עם 27.08%, שהם 8,395 איש. אצל פרץ השקיעו ביממה האחרונה מאמצים בהסתדרות ובמגזר הערבי, המהווים את עיקר כוחו, וריכזו מאמצים גם בקיבוצים ובמושבים, שם נחשב גבאי למועדף. במחנה גבאי בונים בעיקר על הבוחרים החופשיים, וצופים כי ההכרעה תהיה צמודה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מ-18 חברי הכנסת המכהנים, רק אחד נשאר על הגדר – עמר בר לב. מלבדו המפלגה נחצתה כמעט לשניים: מאחורי פרץ התייצבו יו"ר המפלגה יצחק הרצוג, אראל מרגלית, איציק שמולי, מרב מיכאלי, רויטל סויד, איתן ברושי, חיליק בר, איילת נחמיאס ורבין, מנואל טרכטנברג ונחמן שי. בגבאי תומכים שלי יחימוביץ', איתן כבל, סתיו שפיר, מיכל בירן, יוסי יונה, מיקי רוזנטל וזוהיר בהלול.

לחלוקה של חברי הסיעה מצטרפים בכירים בעבר ובהווה במפלגה ובמנגנוניה, ובראשם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ויו"ר קק"ל דני עטר התומכים בפרץ, וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, התומך בגבאי. בעוד כל סיעת העבודה בהסתדרות התייצב מאחורי ציר פרץ-ניסנקורן, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר, ומזכ"ל תנועת המושבים מאיר צור תומכים בגבאי.

בפרץ תומכים בכירים לשעבר במפלגה כעמרם מצנע, יולי תמיר ומשה שחל, וגבאי גייס את אופיר פינס, ואת ראש השב"כ לשעבר עמי איילון, ואת האלוף במיל' עמירם לוין, שפרש בסיבוב הראשון.

(עדכון ראשון: 11:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully