וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של טראמפ נפגש עם המקורבת לקרמלין עבור מידע מפליל על קלינטון

אחרי ש"הניו יורק טיימס" דיווח על דבר הפגישה העיתון מסר כי דונלד טראמפ ג'וניור הסכים לפגוש את עורכת הדין מרוסיה לאחר שהובטח לו מידע מזיק על המתמודדת מול אביו. "לא היה לא שום מידע משמעותי", מסר טראמפ ג'וניור לעיתון

צילום: רויטרס

בנו הבכור של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, דונלד טראמפ ג'וניור, הסכים להגיע לפגישה עם עורכת דין רוסייה המקורבת לקרמלין במהלך הקמפיין לנשיאות, לאחר שהובטח לו מידע מפליל על המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון – כך דיווח הלילה (שני) ניו יורק טיימס, שחשף אתמול את עצם הפגישה. הדיווח מתבסס על דבריהם של שלושה יועצים בבית הלבן שתודרכו על הפגישה, ושניים נוספים המעורים בפרטיה. בתגובה לדיווח אישר טראמפ ג'וניור חלק מממצאיו. דובר הצוות המשפטי של הנשיא טראמפ מסר הלילה כי הנשיא לא נכח בפגישה ולא היה מודע לעצם קיומה.

בפגישה נכחו מנהל הקמפיין של טראמפ דאז, פול מנפורט, וחתנו ויועצו הבכיר, ג'ארד קושנר. השניים הודו לאחרונה כי קיימו את הפגישה, אך לא חשפו את תוכנה. דבר הפגישה נחשף אתמול במסמכים חסויים שפורסמו ב"ניו יורק טיימס". הפגישה נערכה במגדל טראמפ ב-9 ביוני 2016, שבועיים לאחר שהפך טראמפ למועמד של המפלגה הרפובליקנית לנשיאות. קיום הפגישה מציג אינדיקציה רשמית ראשונה לכך שלפחות פעם אחת במהלך הקמפיין, אנשיו של טראמפ התייעצו עם גורמים רוסים המקורבים לשלטון. מדובר בפגישה הרשמית הראשונה שנחשפה וכללה כמה מהאנשים המקורבים ביותר לנשיא, שהיה אז מועמד – בנו, חתנו ומנהל הקמפיין שלו.

לקריאה נוספת:
פוטין על פגישתו עם טראמפ: "אדם שונה ממה שרואים בטלוויזיה"
שר החוץ האמריקני: טראמפ לא קיבל את גרסת פוטין למעורבות בבחירות
טראמפ ופוטין נועדו לראשונה: "רוסיה הכחישה התערבות בבחירות"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לצד בנו דונלד טראמפ ג'וניור בחג הפסחא, אפריל 2017. AP
הפגישה נערכה במגדלי טראמפ כשבועיים לאחר תחילת הקמפיין. טראמפ ג'וניור לצד אביו/AP

לא ברור עם עורכת הדין שעמה נפגשו השלושה, נטליה וסלניצקיה, אכן סיפקה מידע מפליל על קלינטון. עם זאת, הגורמים הבהירו כי טראמפ, קושנר ומנפורט הגיעו לפגישה בציפייה לקבל את המידע מווסלניצקיה.

בתגובה לדיווח מסר טראמפ ג'וניור כי הוא נפגש עם עורכת הדין לבקשתו של אחד ממכריו. "האישה ציינה שיש לה מידע על כך שאנשים המקורבים לקרמלין מימנו את הוועידה הדמוקרטית ותמכו בקלינטון. דבריה היו מעורפלים וחסרי היגיון. היא לא סיפקה פרטים שהוכיחו את טענותיה או אפילו הציעה פרטים שכאלה. מהר מאוד התברר כי לא היה לא שום מידע משמעותי".

עורכת הדין ידועה במאבקה נגד החוק האמריקני שהכניס לרשימה שחורה מפרי זכויות אדם ברוסיה ושבגינו החליט הנשיא ולדימיר פוטין לעצור את תוכנית האימוץ האמריקנית של ילדים רוסים. היא נשואה לסגן שר התחבורה לשעבר ובין לקוחותיה עסקים בבעלות ממשלתית.

עוד באותו נושא

דיווח: טראמפ ג'וניור נפגש עם מקורבת לקרמלין בזמן הקמפיין

לכתבה המלאה
ג'ארד קושנר, חתנו של דונלד טראמפ ויועצו הבכיר, יוני 2017. AP
נכח בפגישה עם עורכת הדין. קושנר/AP

לדברי טראמפ ג'וניור, הוא הסית את השיחה לסוגיית אימוץ ילדים מרוסיה בארצות הברית. "מהר מאוד התברר כי זו הייתה האג'נדה מאחורי הפגישה, וכי הטענות למידע שיסייע לקמפיין היו רק תירוץ לקיום הפגישה". טראמפ ג'וניור, יועץ בכיר לאביו במהלך הקמפיין, אמר לניו יורק טיימס בחודש מרץ כי הוא מעולם לא שוחח על סוגיות מדיניות הקשורות ברוסיה עם אזרחי רוסיה. לשאלה על כך ענה "100% לא". בימים אלה טראמפ ג'וניור מסייע לאביו לנהל את עסקי הנדל"ן שלו.

הדיווח בניו יורק טיימס מגיע ברקע כמה חקירות בגין קשירת הקשר האפשרית בין קמפיין טראמפ לגורמים רשמיים ברוסיה במהלך קמפיין 2016. ביום חמישי האחרון, בטרם פגישתו עם פוטין, הטיל טראמפ ספק בהערכות קהילת המודיעין שרוסיה התערבה בבחירות כשאמר: "אף אחד לא יודע בוודאות מה קרה". ביום שבת אמר פוטין כי בפגישתם טראמפ היה נראה מרוצה כשנאמר לו שרוסיה לא התערבה בבחירות. עם זאת, שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון אמר כי טראמפ לא קיבל את גרסת פוטין למעורבות בבחירות.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully