וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני פלסטינים חצו את גדר המערכת לעבר עוטף עזה ונתפסו

כוחות צה"ל הוקפצו לגזרה עם קבלת הדיווח על החשד לחדירה, ופתחו במרדף. פלסטינים דיווחו כי צה"ל שיגר פצצות תאורה כדי להאיר את האזור. לאחר זמן קצר השניים נתפסו ונלקחו לחקירה

מטען התפוצץ ליד גדר המערכת. שי מכלוף
גדר המערכת ברצועת עזה/שי מכלוף

שני פלסטינים שחצו את גדר המערכת מרצועת עזה לשטח ישראל נתפסו הערב (ראשון) לאחר מרדף. כוחות צה"ל הוקפצו לאזור אחרי שקיבלו התרעה ולפיה השניים חצו את הגדר. לפי דיווחים פלסטינים, צה"ל שיגר פצצות תאורה כדי להאיר את האזור, ולאחר זמן קצר השניים נתפסו והועברו לחקירת כוחות הביטחון.

במרץ 2016 חדרו שלושה פלסטינים לאזור היישוב ניר יצחק שבדרום רצועת עזה. הפלסטינים שלבשו מעילים צבאיים, חצו את הגדר לכיוון צפון והתקדמו לעבר היישובים, תוך כדי שהם חוצים שדה פתוח ונכנסים לחורשה. כוחות צבא זיהו את העקבות של המסתננים והכריזו על חדירה לשטח ישראל. במקביל, הוחלט להורות לתושבים להסתגר בבתים בזמן שיחידות צה"ל סורקות את השטח והגששים מובילים את המצוד.

חדירת הפלסטינים לשטח ישראל הצליחה, למרות שבשטח היו כוחות גדולים שנערכו לתנאי הערפל הכבד שפקדו את האזור בלילות שקדמו לחדירה. גורמי שמצויים בפרטי האירוע ציינו כי יש לשים לב לזמן התגובה והאופן שבו הגיבה החטיבה הדרומית בפיקודו של אלוף-משנה דדו בר כליפא לחדירה.

ככל שחלף הזמן אל תוך אירוע החדירה, יותר יישובים נכנסו למעגל הדריכות והתבקשו שלא לצאת מבתיהם מחשש שהפלסטינים מסתובבים בקרבת מקום. כך גם נחסמו צירי תנועה מרכזיים באזור. רק סמוך לשעה 10:00, כארבע שעות לאחר התקרית, אותרו הפלסטינים, שהיו לא חמושים, באזור החממות והמטעים של מושב ישע שבנגב המערבי. עוד העלה התחקיר כי נתיב ההימלטות של הפלסטינים ארך כחמישה קילומטרים לפחות.

  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully