וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: לא נסיר סנקציות מרוסיה עד פתרון המשברים בסוריה ואוקראינה

נשיא ארה"ב התנה את ההקלה בעיצומים על מוסקבה בפתרון הסכסוכים, לאחר פגישתו עם פוטין. הוא אמר כי נשיא רוסיה הכחיש כי מוסקבה התערבה בבחירות, אך לא פירט אם הוא מאמין לטענתו. טילרסון ביקר באוקראינה: "על רוסיה לפעול להפחתת האלימות"

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שלל היום (ראשון) את האפשרות להקלה בסנקציות על רוסיה והתנה זאת בפתרון המשברים בסוריה ובאוקראינה. זאת לאחר פגישתו הראשונה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שהתקיימה ביום שישי בשולי פסגת ה-G20 בהמבורג, גרמניה.

טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא העלה במהלך הפגישה את סוגיית ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות בשנה שעברה, אך פוטין הכחיש זאת. הוא לא פירט אם הוא מאמין לטענותיו, כפי שגרס שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב, אך קרא לשים מאחור את מחלוקות העבר ולשתף פעולה עם מוסקבה.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: טראמפ ג'וניור נפגש עם מקורבת לקרמלין בזמן הקמפיין
פוטין על פגישתו עם טראמפ: "אדם שונה ממה שרואים בטלוויזיה"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפתח פגישתם בוועידת G20 בגרמניה. 7 ביולי 2017. AP
משפרים יחסים. טראמפ ופוטין, שישי/AP

"לחצתי על הנשיא פוטין פעמים על ההתערבות של רוסיה בבחירות שלנו. הוא הכחיש בתוקף, אני כבר הבעתי את דעתי", הוסיף טראמפ. "שוחננו על הקמת יחידת אבטחת סייבר בלתי-חדירה, כך שההתערבות בבחירות ודברים שליליים רבים אחרים יהיו תחת הגנה". נשיא ארצות הברית גם הזכיר את הפסקת האש בדרום סוריה, שגובשה במהלך הפגישה שלו עם פוטין ונכנסה היום בצהריים לתוקף. "הפסקת האש תציל חיים. זה הזמן להתקדם ולעבוד בשיתוף פעולה עם רוסיה", כתב.

במקביל, שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון הגיע לביקור רשמי ראשון באוקראינה, ונפגש עם הנשיא פטרו פורושנקו. טילרסון אמר כי על רוסיה לנקוט את הצעדים הראשונים כדי להפחית את האלימות במזרח המדינה, וכי המטרה היא להשיב לאוקראינה את השטחים שאיבדה מאז תחילת המלחמה. רוסיה סיפחה את חצי האי קרים ב-2014, מהלך שגרר סנקציות כבדות עליה.

לעומת טראמפ, טילרסון היה מעט תקיף יותר ואמר כי המעורבות הרוסית בבחירות עשויה לפגוע בשיפור היחסים עם מוסקבה. פורושנקו בירך על ביקורו של הבכיר האמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully