וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממציא ה"טאקי" בהבהרה חשובה: זה החוק כשמגיעים ל"קלף אחרון"

חיים שפיר, מפתח משחק הקלפים הפופולרי, פרסם הבהרה למצב שבו אחד משני הקלפים האחרונים בידו של שחקן הוא "שנה צבע". לדבריו, יש להכריז "קלף אחרון" לפני הנחת הקלף בקופה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבהרה שנועדה להציל חברויות. חיים שפיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפתח משחק הקלפים "טאקי" חיים שפיר פרסם אתמול (שבת) בעמוד הפייסבוק שלו הבהרה לכללי המשחק שלדבריו נועדה למנוע מחלוקות ואף עשויה "להציל משפחות וחברויות". שפיר התייחס בדבריו לפניות רבות שהגיעו אליו בתקופה האחרונה באשר למצב אפשרי במהלך המשחק שבו אחד השחקנים מחזיק בידו שני קלפים אחרונים, בהם קלף "שנה צבע" וקלף נוסף בצבע כלשהו – כשבדוגמה שנתן מדובר בצבע אדום. לדברי שפיר, במצב זה השחקן "כמובן יבחר לשחק את הקלף 'שנה צבע' וידרוש לשחק צבע אדום אבל עליו גם להכריז 'קלף אחרון'".

שפיר הבהיר בפוסט שכתב כי מה שקובע במצב כזה אינו סדר ההכרזות אלא הרגע בו מונח הקלף ב"קופה" שעל השולחן. "כדי להבטיח מהלך חוקי ותקין של הפעולות, וכדי להבטיח שלא ייחשף לתביעות, על השחקן לסיים את ההכרזות: 'אדום!', ו'קלף אחרון!' לפני שהקלף שנה צבע שלו נוחת בקופה", פסק שפיר וקרא לעוקביו לשתף את הדברים למען שלום בית.

בריאיון שהעניק היום לאפי טריגר ביומן הבוקר של גלי צה"ל הוסיף שפיר הבהרה נוספת לגבי קלף "שנה כיוון". לדבריו, כאשר נותרים שני שחקנים בלבד במשחק ואחד מהם מניח קלף זה הוא אינו מקבל תור נוסף. בנוסף לכך, הבהיר שפיר את הדרך הנכונה שבה על שחקן להכריז על קלף אחרון בידו. "יש להכריז רגע לפני שהקלף נוגע בערימת המשחק. עד אז, לא נגמר התור", קבע שפיר.

הורידו את אפליקציית "טאקי" לטלפון הנייד

מתוך עמוד הפייסבוק של חיים שפיר:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully