וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגן כוח: מפציצים אמריקניים התאמנו מעל חצי האי הקוריאני

8.7.2017 / 9:00

המטוסים הצטרפו למטוסי קרב דרום קוריאניים ויפניים בתרגיל תקיפה משותף שנועד להעביר מסר חריף לקוריאה הצפונית, בעקבות ניסויה האחרון בטיל בליסטי. במקביל, דווח כי בקרוב תערוך ארה"ב ניסוי במערכת הגנה מפני טילים שמוצבת באזור

עריכה: יאיר דניאל

(בווידיאו: שיגור הטיל מקוריאה-הצפונית בתחילת השבוע)

ברקע ניסוי הטילים הבן-יבשתיים שערכה השבוע קוריאה הצפונית, מפציצים אמריקניים התאמנו יחד עם מטוסי קרב מקוריאה הדרומית ומיפן מעל חצי האי הקוריאני – כך מסרו הלילה (שבת) גורמים רשמיים בצבא ארצות הברית. על פי הגורמים, הצבא האמריקני ערך מפגן כוח מעל חצי האי כדי להציג את אחדות הברית בין שלוש המדינות מול הרודנית האסייתית, כדי לבטא את "מחויבות ארצות הברית לבעלות בריתה".

"פעילותה של קוריאה הצפונית מהווה איום לבעלות בריתנו, לשותפינו ולמולדת שלנו", אמר הגנרל טרנס או שונסי, מפקד הכוח האווירי האמריקני באזור הפסיפיק. "הרשו לי להיות ברור: אם נידרש לפעולה אנחנו מאומנים, מצוידים ומוכנים להשתמש ביכולות הקטלניות שלנו כדי לסייע לשותפות שלנו באזור".

עוד בוואלה! NEWS:
עקב לחץ מגורמים דתיים: ראש עיריית לוד מתנגד למצעד הגאווה בעיר
שר החוץ האמריקני: טראמפ לא קיבל גרסת פוטין למעורבות בבחירות
ארה"ב ורוסיה יכריזו הפסקת אש בסוריה: "לישראל חלק בהסכם"

מפציצים גרעיניים אמריקניים בשמי קוריאה הדרומית, 13 בספטמבר 2016. AP
"נשתמש ביכולותינו הקטלניות". מפציצי B-B1 אמריקניים/AP

במסגרת התרגיל האחרון מפציצי B-1B לנסר המריאו מבסיס חיל האוויר אנדרסן שבאי גואם וחברו למטוסי ה-F-15 הדרום קוריאניים וה-F-16 האמריקניים לתרגיל שדימה משימת תקיפה משותפת במשך עשר שעות רצופות. "המשימה הפגינה באופן ברור את מוכנותה של הברית האמריקנית-דרום קוריאנית להשתמש במלוא כוחה כדי להגן על חצי האי הקוריאני ועל האזור כולו", אמר תומס ברגסון, מפקד הכוח האמריקני המוצב בקוריאה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיגי קוריאה הדרומית ויפן, שנפגשו בוועידת ה-G20 שנפתחה אתמול בהמבורג, גרמניה, פרסמו הצהרה משותפת שבה גינו את ניסוי השיגור האחרון שערכה פיונגיאנג בטילים בליסטיים בן-יבשתיים, שיכולים לפי מומחים אמריקניים להגיע עד אלסקה. בתוך כך, פקידים בממשל האמריקני מסרו הלילה לסוכנות הידיעות רויטרס כי ארצות הברית מתכננת לבצע ניסוי במערכת ההגנה מפני טילים מסוג THAAD שהוצבה בקוריאה הדרומית. עם זאת, על פי הגורמים הניסוי תוכנן כבר לפני כמה חודשים. המערכת, שאמורה ליירט טילים בטווח בינוני, הוצבה בקוריאה הדרומית על ידי ארצות הברית והוכרזה מבצעית בתחילת חודש מאי.

לאחר ניסוי השיגור האחרון שערכה קוריאה הצפונית, צבאות רוסיה וקוריאה הדרומית, וכן צבא ארצות הברית, דחו תחילה טענות המדינה ואמרו כי מדובר רק בטיל לטווח בינוני, שמשגרת המדינה מעת לעת. ואולם, בהמשך בצבא ארצות הברית אישרו כי אכן היה זה טיל בליסטי בין-יבשתי שלפי גורמים רשמיים יכול היה להגיע עד לאלסקה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפגישה עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין בבית הלבן. 30 ביוני 2017. רויטרס
"התנהגות מסוכנת". הנשיא טראמפ/רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזהיר בתגובה את קוריאה הצפונית כי לשיגור הטיל הבליסטי הבין-יבשתי יהיו "השלכות". במסיבת עיתונאים בוורשה, פולין, ביום חמישי האחרון, גינה טראמפ את פיונגיאנג ותיאר את התנהגותה כ"מאוד מסוכנת". לדבריו, "משהו יצטרך להיעשות בנושא, אנו שוקלים אמצעים חמורים", אמר, אך לא פירט מעבר לכך וציין כי לא יקבע קו אדום. כמו כן, שר החוץ האמריקני רקס טלירסון כינה את הניסוי האחרון "איום חדש על העולם".

גם שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי התייחסה לנושא, ואמרה כי וושינגטון עשויה לנקוט בפעולה צבאית, אם לא תצליח לעצור את תכנית הגרעין והטילים של פיונגיאנג בדרכים דיפלומטיות. רוסיה וסין דחו את האיומים וקראו לשמור על איפוק כדי למנוע הסלמה נוספת. שתי המדינות אף מתנגדות להטלת סנקציות נוספות, כפי שמנסה לקדם ארצות הברית.

המטרה המוצהרת של קוריאה הצפונית היא לפתח טיל בליסטי בין-יבשתי, המסוגל לשאת ראש קרב גרעיני ולפגוע בשטחה של ארצות הברית. כדי להגיע לכך היא זקוקה לטיל בעל טווח של 8,000 ק"מ ומעלה, ראש קרב קטן מספיק כדי להרכיבו וכן את הטכנולוגיה הנדרשת כדי להבטיח את יציבותו בזמן שהוא חוזר לאטמוספירה אחרי השיגור.

על אף ההתקדמות הניכרת שערכה בשנים האחרונות בתחום, הסברה המקובלת היא שפיונגיאנג עדיין רחוקה כמה שנים מהשלמת היכולות הללו, במיוחד בתחום מזעור ראש הקרב הגרעיני.

(עדכון ראשון: 1:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully