וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינות המובילות את החרם על קטאר: ננקוט נגדה צעדים חדשים

7.7.2017 / 4:31

בהצהרה משותפת הודיעו ערב הסעודית, איחוד האמירויות, מצרים ובחריין כי 13 הדרישות שהציבו לדוחא בוטלו, לאחר שזו דחתה אותן. בשבוע הבא יבקר שר החוץ האמריקני בכווית בניסיון להביא לפתרון המשבר

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

(שר החוץ של קטאר: דרישות שכנותינו הערביות אינן מקובלות)

ארבע המדינות הערביות המובילות את החרם על קטאר מסרו הלילה (שישי) כי סירובה של דוחא לדרישות שהציבו לה הוא הוכחה לקשריה עם ארגוני טרור וכי בשל כך הן ינקטו צעדים חדשים נגדה. בהצהרה משותפת של ערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות, מצרים ובחריין בכלי התקשורת הממלכתיים נמסר, כי רשימתם הראשונית של 13 הדרישות בטלה וכי הן ינקטו צעדים מדיניים, כלכליים ומשפטיים נגד קטאר.

לטענת המדינות, ממשלת קטאר חיבלה במאמצים הדיפלומטיים לפתור את המשבר, וסירובה לדרישות מחבל ביציבות ובביטחון האזור. בהצהרה לא פורטו הצעדים החדשים שיינקטו, אך נמסר כי כולם יכוונו נגד הממשלה בקטאר ולא נגד האזרחים.

הלילה הודיעה מחלקת המדינה האמריקנית כי שר החוץ רקס טילרסון יבקר ביום שני בכווית, בניסיון להביא לפתרון המשבר קטאר. בנוסף, שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס שוחח עם מקבילו הקטארי על המשבר, והצהיר בפניו על "חשיבות הקטנת המתיחות" בין דוחה לבין שכנותיה הערביות.

לקריאה נוספת:
המשבר במפרץ: קטאר סירבה לאולטימטום של סעודיה ושכנותיה
קטאר: רשימת הדרישות לסיום החרם "אינה הגיונית"
ניתוק קשר עם איראן וסגירת אל-ג'זירה: דרישות מדינות ערב מקטאר

שרי החוץ של ערב הסעודית, איחוד האמירויות, מצרים ובחריין דנים על המשבר עם קטאר בקהיר, 5 ביולי 2017. רויטרס
שרי החוץ של ערב הסעודית, מצרים, בחריין ואיחוד האמירויות בכינוס בקהיר, שלשום/רויטרס

שלשום דחתה קטאר את האולטימטום שהוצב לה. בין 13 הדרישות שהועברו לקטאר דרך כווית, המתווכת בין הצדדים, היו סגירת רשת אל-ג'זירה וסגירת הבסיס הטורקי שבשטחה. בנסיכות הקטנה, שנותקה מגישה יבשתית בעקבות החלטת ערב הסעודית לסגור את הגבול עמה, דחו את הבקשות וכינו אותן "לא הגיוניות". לטענת דוחא, מדובר בניסיון לפגוע בריבונותה.

"התשובה שארבע המדינות קיבלו הייתה שלילית וחסרה כל תוכן, ואין בסיס מנסיגתה של קטאר ממדיניותה", הקריא שר החוץ של מצרים סמאח שוכרי הודעה משותפת בתום פגישה עם שרי החוץ של ערב הסעודית, איחוד האמירויות ערביות ובחריין בקהיר. שר החוץ של ערב הסעודית עאדל אל-ג'ובייר אמר כי החרם על דוחא יימשך וכי "סנקציות נוספות יינקטו בזמן המתאים ובהתאם לחוק הבינלאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully