וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שלוש שנים: צבא לוב הכריז על שחרור מלא של בנגאזי

6.7.2017 / 13:30

הגנרל חפתר, שמנהיג את הכוח הפועל במזרח המדינה, הכריז כי העיר השנייה בגודלה נכנסת לעידן חדש של יציבות. זאת אחרי אבדות רבות שספג צבאו, שאינו משתף פעולה עם הממשלה שהוקמה בתיווך האו"ם בטריפולי הבירה

כוחות הנאמנים לגנרל חליפה חפתר בעיר בנגאזי, לוב, 5 ביולי 2017. רויטרס
כוחות הנאמנים לחפתר בבנגאזי, אתמול/רויטרס

מפקד כוחות הצבא במזרח לוב הכריז אתמול (רביעי) כי כוחותיו השתלטו לחלוטין על בנגאזי, העיר השנייה בגודלה במדינה, בתום שלוש שנים של קרבות. הקרב בין הצבא הלאומי של לוב, בראשות הגנרל חליפה חפתר, לבין שורת ארגונים אסלאמיים קיצוניים היה חלק מהמלחמה מרובת היריבים שפרצה מאז הופל הרודן מועמר קדאפי ב-2011.

הניצחון יהווה הישג עבור הגנרל, שערק מצבא קדאפי ומגדיל את השפעתו במזרח לוב ובדרומה, למורת רוחה של הממשלה שהוקמה בתמיכת האו"ם ומתקשה להרחיב את שליטתה מעבר לבירה טריפולי.

"כוחות הביטחון שלהם מכריזים בפניכם על שחרור בנגאזי מהטרוריסטים, שחרור מלא וניצחון של כבוד", אמר חפתר, שלבש מדים לבנים ונשא דברים ששודרו בטלוויזיה. "בנגאזי נכנסת לעידן חדש של יציבות ושל שלום". למרות דבריו, הארגונים האסלאמיים הקיצוניים עשויים לזנב בכוחותיו ולבצע פיגועים בעיר, כפי שעשו במקרים קודמים שבהם נסוגו משטחה.

חפתר פתח ב"מבצע כבוד" בבנגאזי במאי 2014, והבטיח למחוץ את החמושים שהואשמו בגל של התנקשויות ופיגועים. במשך שלוש השנים שחלפו מאז, כוחותיו נלחמו בארגונים אסלאמיים קיצוניים ובמורדים שלחמו במשטר קדאפי, שחוששים כי מנסה להשליט שלטון דיקטטורי. צבאו ספג אבדות כבדות, עם לפחות 5,000 הרוגים.

לקריאה נוספת בנושא
דוח של ממשלת גרמניה מזהיר: גל של מהגרים עשוי להגיע לאירופה
לוב: בנו של קדאפי שוחרר מהשבי אחרי כשש שנים

כוחות הנאמנים לגנרל חליפה חפתר בעיר בנגאזי, לוב, 5 ביולי 2017. רויטרס
הריסות בבנגאזי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully