וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: בנו של קדאפי שוחרר מהשבי אחרי כשש שנים

המיליציה שהחזיקה בסיף אל-אסלאם קדאפי, שנחשב בעבר ליורש המועדף על אביו, הודיעה כי שחררה את בנו של הרודן לשעבר על בסיס חנינה. מיקומו הנוכחי של קדאפי, המבוקש בהאג, לא נמסר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: גזר הדין לסיף אל-אסלאם קדאפי, ב-2015)

סיף אל-אסלאם קדאפי, בנו של רודן לוב לשעבר, שוחרר מהשבי אחרי כשש שנים - כך הודיעה אמש (שבת) המיליציה שהחזיקה בו בעיר זינתן שבמערב המדינה. בעמוד הפייסבוק של "גדוד אבו בכר א-סדיק" נכתב כי קדאפי, בן 44 ומי שנחשב בעבר ליורש המועדף על אביו, יצא לחופשי ביום שישי על בסיס חנינה שהעניקה לו הממשלה היושבת במזרח המדינה שאינה מוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית.

מיקומו הנוכחי לא נמסר, אך לפי הודעת המיליציה, קדאפי, המבוקש בהאג בגין פשעים נגד האנושות שביצע לכאורה במהלך ההתקוממות נגד אביו, כבר עזב את העיר. מאז שנלקח בשבי, היו כמה דיווחים שהתבררו כשגויים בסופו של דבר על כך שהוא שוחרר. לפני שנה טען עורך דינו כי הוא יצא לחופשי על בסיס אותה חנינה שניתנה לו ב-2015. בדצמבר אותה שנה הוא נידון לעונש מוות במשפט שהתקיים בהיעדרו בטריפולי הבירה, שנשלטה אז בידי מיליציית "פג'ר ליביה" האסלאמיסטית.

המיליציה שהחזיקה בקדאפי הבן קשורה לצבא הלובי הלאומי, כוח שמוביל הגנרל חליפה חפתר ומקושר לממשלה במזרח המדינה. לפי דיווחים שונים, שחרורו של קדאפי קשור למשבר עם קטאר ועורך דינו צוטט כמי שאומר שאביו הזהיר בעבר את ערב הסעודית מפניה של הנסיכות. לפי דיווח נוסף, קדאפי שוהה בעיר אל-ביידא, שם יושבת הממשלה המזרחית, והוא יישא משם נאום לאומה.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב: התובע הכללי יעיד בפני הסנאט על חקירת קשרי טראמפ-רוסיה
קטאר: חמאס – תנועת התנגדות לגיטימית ולא ארגון טרור
"התוצאה מאכזבת": ביקורת קשה על מיי; יועציה הבכירים התפטרו

סייף אל איסלם קדאפי, בנו של שליט לוב נלכד בדרום המדינה. רויטרס
בעבר היו דיווחים כוזבים על שחרורו. קדאפי לאחר שנשבה ב-2011/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully