וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנק והחביא את הגופה בשיחים: פלסטיני בן 23 הורשע ברצח תיירת מפולין

6.7.2017 / 0:45

עטיאן כותייבה נידון למאסר עולם בגין רצח דריה מגדלנה רוזמריק בנצרת באפריל 2015. בחקירתו במשטרה סיפר כי הבחין ברוזמריק בסמוך לאתר בנייה שבו עבד ורדף אחריה. בבית המשפט חזר בו מהודאתו, אך נמצא אשם בשל סימני DNA על גופתה

הזירה בה נמצאה גופת התיירת, שכונת הר הקפיצה בנצרת, אפריל 2015. שלומי גבאי
זירת מציאת הגופה בסמוך להר הקפיצה בנצרת, אפריל 2015/שלומי גבאי

בית המשפט המחוזי בנצרת הרשיע אתמול (רביעי) את עטיאן כותייבה, פלסטיני מיריחו בן 23, ברצח דריה מגדלנה רוזמריק, תיירת בת 24 מפולין, בשנת 2015 בנצרת. רוזמריק הגיעה בחודש אפריל באותה שנה לביקור בן שבוע בישראל, ביחד עם קבוצה של 40 צליינים מפולין. היא נרצחה כשיצאה לצעוד בשביל סמוך למלון שבו לנה באזור הר הקפיצה בעיר. גופתה נמצאה באתר הבנייה כעבור שלושה ימים. בית המשפט גזר על כותייבה מאסר עולם בגין הרשעתו ברצח ושבעה חודשי מאסר נוספים במצטבר על עבירות נוספות הקשורות במעשה.

כותייבה עבד באזור בבניית בניין המשמש בית ספר, ולא היו ברשותו אישורי שהייה בישראל. הוא נתפס כמה ימים לאחר הרצח ובהמשך הואשם בנוסף לרציחתה של רוזמריק בעבירות של ניסיון לביצוע מעשה מגונה, שיבוש מהלכי משפט וכניסה לישראל שלא כחוק. על גופתה של רוזמריק נמצאו עקבות DNA של כותייבה שחנק אותה למוות באמצעות סעיף שלבשה בשעת המעשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גופתה אותרה רק לאחר שלושה ימים. רוזמריק/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחקירתו במשטרה הודה כותייבה בביצוע מעשה הרצח, וכך גם בפני מדובב משטרתי בבית המעצר. אולם, במהלך המשפט חזר בו מטענות אלה. בחקירתו טען כותייבה כי הבחין ברוזמריק וניגש לשוחח עמה, משום שנמשך אליה. הוא הוסיף כי לא הבין את דבריה וניסה לגעת בה ולנשק אותה, אך היא התנגדה ונמלטה מהמקום.

לדבריו, רדף אחריה משום שחשש שתספר על המקרה. משהתקרב כותייבה אל רוזמריק הוא תפס את צעיפה וחנק אותה למוות, ולאחר מכן גרר את גופתה לשיחים. חברי קבוצתה של רוזמריק הבחינו בהעדרה ודיווחו על כך למשטרה, שפתחה בחיפושים.

עוד באותו נושא

פלסטיני בן 21 מואשם שהטריד מינית וחנק למוות תיירת מפולין

לכתבה המלאה
קותיבה עטיאן, פלסטיני בן 21 מיריחו, מואשם ברצח התיירת הפולניה, מאי 2015. ערן גילווארג
חזר בו מהודאתו במשטרה. כותייבה במהלך אחד הדיונים במשפטו/ערן גילווארג

שלושה ימים לאחר התקרית דיווח קבלן בניין שעבד באתר הסמוך למלון על מציאת גופה בשיחים באזור. במקביל לכך הגיעה למשטרה שיחת טלפון אנונימית על מציאת הגופה. בחקירת המשטרה התברר כי מי שביצע את השיחה הוא בן דודו של כותייבה שעבד אף הוא באתר הבנייה ללא אישור. בחקירתו של בן הדוד עלה כי הוא לא ידע דבר על הרצח.

בהחלטת בית המשפט צוין כי התביעה סיפקה ראיות מספיקות כדי לתמוך בהודאותיו הקודמות, שניתנו מרצונו החופשי. בית המשפט דחה את הטענות כי על כותייבה הופעלו לחץ ואמצעים בלתי חוקיים ופסק כי לא ניתן לתת אמון בגרסאות שסיפק למעשה. עוד נקבע בהחלטת בית המשפט כי מקורן של עקבות ה-DNA שנמצאו על גופתה של רוזמריק הוא אכן בכותייבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully