וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה נראה תרגיל חטיבתי של הנח"ל - מעיניו של הלוחם

חטיבת הנח"ל מבצעת בימים אלה תרגיל בעיר החדשה חריש בו החיילים מתרגלים לחימה בשטח בנוי וגבוה. במהלך התרגיל צילם אחד הלוחמים במצלמת גו פרו את התרח"ט מהעיניים שלו

דובר צה"ל

ביום ראשון החל תרגיל חטיבתי של חטיבת הנח"ל אשר עתיד להסתיים ביום חמישי, במהלך התרגיל צילם אחד הלוחמים במצלמת גו פרו את התרח"ט מהעיניים שלו, החל מההתארגנות ועד להשתתפות בתרגיל עצמו.

בזמן שכולנו לא זזנו מהמזגנים, יצאו השבוע חיילי חטיבת הנח"ל לתרגיל חטיבתי שהתקיים בעיר חריש. התרגיל מהווה את שיאו של האימון החטיבתי שהתקיים בחודשים האחרונים במתאר דרומי לאחר תעסוקה מבצעית משמעותית בגבול רצועת עזה.

"התרגיל מתקיים בדיוק במקביל לציון שלוש שנים למבצע "צוק איתן" ומדמה בעזרת העיר החדשה חריש (אשר עדיין מצויה בבנייה) לחימה בשטח בנוי וגבוה, רווי אוכלוסיה ותת קרקע. בתרגיל יינתן דגש על שיתוף הפעולה בקרב המשולב וכן אימון מנטאלי שכולל התמודדות עם אי וודאות ושינויים. דברים אלו באים לבחון את הגמישות, היוזמה והחשיבה התחבולנית של מפקדי חטיבת הנח"ל", נכתב בהודעת דובר צה"ל.

טיפים של הלוחמים להצלחה בתרגיל החטיבתי

תרגיל של לוחמי חטיבת הנחל בבית מלון נטוש בארד, 8 בפברואר 2017. רויטרס
צילום: רויטרס)/רויטרס

הכל מתחיל בקצה של השרוך

"הקפד על קשירת שרוכי הנעליים בצורה נכונה והדוקה, קשירה רשלנית יכולה לגרום לנקע או לשברי מאמץ. זכור כי אופן קשירת השרוכים הוא רק דוגמה לכך שצריך לרדת לפרטים בכל שלב בביצוע המשימה- בכדי שתעבור את התרח"ט בהצלחה!"

הצבא צועד על קיבתו

"הזן את עצמך באוכל בריא ככל האפשר (צ'וקולוקים זה לא בריא) לפני התרח"ט ובמהלכו. מומלץ להכין מראש מזון עתיר באנרגיה למהלך התרגיל לפי חלוקה לימים. הקפד על שתיית מים מרובה ומדורגת לפחות 24 שעות לפני תחילת התרגיל. עדיפים מסדרי שתיה מראש מאשר אינפוזיה בשטח".

הפנטזיה הגדולה

"הפנטזיה הגדולה ביותר בתרח"ט היא מקלחת, אבל עד שהפנטזיה תתגשם ניתן לשמור על היגיינה גם בזמן התרגיל- צחצח שיניים, השתמש בג'ל מחטא לידיים ומגבונים. קח זוג נוסף של מדי ב' וגלגל אותם לתוך בקבוק, כך הם לא ירטבו בגשם או בטל וישמשו אותך במידת הצורך".

איך בכללי ואיך דווקא עכשיו?

"שפצר" (הכן) את כל הציוד שלך מראש, והתאם את רצועות התיק והווסט לגופך. אך אל תשכח- בתרח"ט תמיד קורים הדברים הכי פחות צפויים- גם אם עבדנו שעות על הציוד, בסוף יכולה להיקרע רצועה קטנה שתשפיע על הכל. קח מראש ציוד נוסף לשיפצור על כל צרה שלא תבוא".

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • נח"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully