וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסנקורן הביע תמיכה בעמיר פרץ: "הדרך שלו מאחדת את העם"

שלומי גבאי, דנה ירקצי ואבי אשכנזי

5.7.2017 / 11:14

בבוקר שלאחר הסיבוב הראשון בבחירות לראשות מפלגת העבודה, הודיע יו"ר ההסתדרות על חבירה לשר הביטחון לשעבר בהתמודדות מול אבי גבאי. פרץ: "ביום שלישי נתחיל להיערך לבחירות, הרצוג יודע שאני היחיד שיכול להביא ציבורים חדשים"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע הבוקר (רביעי) על תמיכה בעמיר פרץ בסיבוב השני בבחירות לראשות מפלגת העבודה, מול אבי גבאי. "עמיר מייצג את מה שמפלגת העבודה זקוקה לו היום", אמר ניסנקורן במסיבת עיתונאים בבית מפלגת העבודה, "הדרך שלו מאחדת את העם, ואני מאמין ביכולת שלו להביא ציבורים נוספים למפלגה".

פרץ אמר הבוקר כי ביום שני הבא יהפוך למועמד לראשות הממשלה מטעם העבודה. "אף אחד במפלגה לא ייקח פסק זמן, כולם יהיו מוכנים וממוקדים. מי שצריך להיות מודאג זה בנימין נתניהו. תרשמו זאת כולכם: במאי 2018 יתקיימו בחירות לכנסת, והחל מיום שלישי הבא אנחנו הולכים רק לתאריך הזה".

עוד בוואלה! NEWS:
הפריימריז לראשות העבודה: עמיר פרץ ואבי גבאי עלו לסיבוב השני
שלב ההכרעה: מתפקדי מפלגת העבודה בוחרים את היו"ר הבא
"אני יודע אנגלית יותר טוב ממך": הרגעים הגדולים מהעימות בעבודה

אבי ניסנקורן, ועמיר פרץ במסע"ת של עמיר פרץ, בבית מפלגת העבודה, ת"א. ראובן קסטרו
ניסנקורן מכריז על תמיכה בפרץ, הבוקר/ראובן קסטרו
מסע"ת של עמיר פרץ, בבית מפלגת העבודה, ת"א. ראובן קסטרו
"בלי יאיר לפיד אין גוש". פרץ/ראובן קסטרו

על היו"ר היוצא יצחק הרצוג, אמר פרץ: "אני בהחלט חושב שמה שעומד לנגד עיניו זה מי יכול לייצג את המפלגה. אני מכיר את בוז'י הרבה שנים, יותר מאחרים. היכולת שלנו לעבוד ביחד קיימת. אני מאמין שטובת המדינה לנגד עיניו וכל אחד יודע שהיחיד שיכול להביא ציבורים חדשים זה אני.

"הודעתי שבלי יאיר לפיד אי אפשר להגדיר גוש כגוש. יש שני סוגי גושים - גוש דרך הרשימה לכנסת ואין לזה היתכנות. לכן צריך לבנות גוש חוסם של שישים ואחד חברי כנסת שיחסום הקמת ממשלת ימין".

לחיצה קבוצתית במסע"ת של עמיר פרץ, בבית מפלגת העבודה, ת"א. ראובן קסטרו
"אף אחד לא נח". פרץ ותומכיו, הבוקר/ראובן קסטרו
אבי גבאי מחוץ לביתו, בוקר למחרת הסיבוב הראשון בפריימריז למפלגת העבודה. שלומי גבאי
גבאי מחוץ לביתו, הבוקר/שלומי גבאי

בכפכפים ובחיוך מבויש התעורר הבוקר (רביעי) מועמד מפלגת העבודה אבי גבאי אחרי שהגיע למקום השני בבחירות המקדימות למפלגה, ניצחון שיביא אותו להתמודדות בסיבוב השני בשבוע הבא. בביתו שבתל אביב הצהיר גבאי על "תקווה" אחרי נצחונו ולקראת העתיד לבוא, וסרב לענות על השאלה אם הוא יכול לנצח בבחירות לראשות הממשלה את בנימין נתניהו.

מאוחר יותר אמר גבאי כי "מה חשוב הוא לקחת את הדברים בפרופורציה. יש מלחמה גדולה על הסיבוב השני, אבל נעשה את זה בדרך חיובית. לא נדבר על אחרים, אלא על עצמנו, וננצח גם בסיבוב השני".

בריאיון בגל"צ אמר גבאי כי "ראש הממשלה הוא הקובע את התרבות הפוליטית של המדינה. מי שנמצא בראש המערכת קובע את התרבות שלה. ברגע שאני יוצר תרבות פוליטית שונה, ששמה את האזרח במוקד העניינים, לפני הפוליטיקאים, אנחנו נייצר מדינה הרבה יותר טובה ממה שיש לנו".

גבאי, השר להגנת הסביבה לשעבר שפרש מ"כולנו", עלה לסיבוב השני מול יו"ר מפלגת העבודה ושר הביטחון לשעבר, עמיר פרץ, עלו אמש לסיבוב השני בבחירות המקדימות שייערכו ביום שני. היו"ר המכהן, ח"כ יצחק הרצוג, הגיע למקום השלישי. שיעור ההצבעה עמד על 59.04% מתוך 52,505 מתפקדים, בעשרות הקלפיות הפרוסות בכ-80 אתרי הצבעה ברחבי הארץ.

בנאום הניצחון שלו הודה גבאי לחברי המפלגה על האופן שבו קיבלו אותו, חרף העובדה שעזב את "כולנו" של משה כחלון. "הוכחתם בסופו של דבר שאתם מתמקדים בעיקר ויודעים לקבל אדם חדש, שזו מפלגה פתוחה, שהיום באמת ובתמים קוראת לקהלים חדשים להצטרף אליה. הבחירה בי היא בחירה בקהלים חדשים, אנחנו לא מועדון סגור כפי שמאשימים אותנו ואנחנו לא מפלגת תל אביב", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך, עקץ גבאי את הקמפיין שהריץ הרצוג נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בבחירות 2015, ואמר: "אני שמח במיוחד שהוכחנו, הצוות שלי ואני, שקמפיין חיובי מנצח. הציבור מעוניין בתקווה. הוא מעוניין שתאמר לו למה אתה כן, לא למה מישהו אחר לא. ובאותה דרך ננצח גם בסיבוב השני. ובאותה דרך, ננצח גם במערכה מול הליכוד. נאמר מה התקווה שלנו, ולא למה לא נתניהו. את זה נשאיר לאחרים. אנחנו נאמר למה אנחנו כן".

חבר הכנסת עמיר פרץ אמר הבוקר מחוץ לביתו בשדרות לאולפן וואלה! NEWS כי "בשבוע הבא, בסיבוב השני, אני מתכוון לנצח. נמשיך במערכה נגד נתניהו".

אמש אמר יו"ר מטה הארגון במטה פרץ, ח"כ איציק שמולי, כי "אני שמח על התוצאות ומודה לאלפי החברים על התמיכה הגדולה. מכאן אנחנו יוצאים להסתערות אדירה על השטח בציפייה גדולה לנצח בסיבוב השני. אני מבקש להודות באופן אישי ליו"ר היוצא יצחק הרצוג, שהוביל את המפלגה להישג מדהים בבחירות האחרונות וטובת המדינה והמפלגה תמיד לנגד עיניו לפני כל דבר אחר".

אבי גבאי הבוקר בפתח ביתו בתל אביב 5 ביוני 2017. שלומי גבאי
"תקווה". גבאי מחוץ לביתו/שלומי גבאי
עמיר פרץ בפתח ביתו בשדרות 5 ביוני 2017. שי מכלוף
פרץ מחוץ לביתו בשדרות/שי מכלוף

מיכל הרצוג, אשתו של יצחק הרצוג אמרה כי הוא "הראה את כוחו והיה צריך להתמודד. קיווינו שהמפלגה תשנה את ה-DNA שלה", אמרה בהתייחס לריבוי הדחת יושבי הראש של המפלגה. הרצוג עצמו בירך את מתחריו לאחר הכרזת התוצאות ואמר: "חברות וחבריי מפלגת העבודה אמרו את דברם. אני מכבד את הכרעתם. אני מברך את עמיר פרץ ואבי גבאי שעלו לסיבוב השני ומאחל לשניהם בהצלחה". לאחר ההפסד, הגיעה חברת הכנסת ציפי לבני לביתו של הרצוג.

(עדכון ראשון 7:51)

אבי גבאי בנאום מטה מפלגת העבודה 4.7.2017. ניב אהרונסון
אבי גבאי בנאום הניצחון, אמש/ניב אהרונסון
מטה מפלגת העבודה בגני התערוכה 4.7.2017. ניב אהרונסון
פעילי גבאי חוגגים את הניצחון/ניב אהרונסון
מטה מפלגת העבודה בגני התערוכה 4.7.2017. ניב אהרונסון
מתכוננים לנאום הניצחון/ניב אהרונסון
בוז'י הרצוג ומיכל אשתו מצביעים הבוקר בגני התערוכה 4 ביולי 2017. ראובן קסטרו
לפני ההפסד, הרצוג מצביע/ראובן קסטרו
עומר בר לב בקלפי ברמת השרון 4 ביולי 2017. דוברות עומר בר לב, מערכת וואלה! NEWS
המועמד עומר בר-לב מצביע/מערכת וואלה! NEWS, דוברות עומר בר לב
עמיר פרץ מגיע להצביע בשדרות 4 ביוני 2017. לירון מולדובן
פרץ, יתמודד בסיבוב השני/לירון מולדובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully