וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

18 שנות מאסר למחבל שיידה בקבוק תבערה לעבר רכבה של אילה שפירא

4.7.2017 / 18:50

הנערה אילה שפירא, שהייתה אז בת 11, נפצעה באורח קשה בפיגוע שאירע לפני כשנתיים וחצי. על המחבל מוחמד בדואן נגזר גם מאסר מותנה ותשלום פיצויים בסך 50 אלף שקלים. בדואן הורשע בניסיון לרצוח את אילה ואת אביה

איילה שפירא שנפצעה בפיגוע בבנימין נואמת באיחוד האירופי, 28 במרץ 2017. בנימין פטקאי, מערכת וואלה! NEWS
שפירא בפרלמנט האירופי/מערכת וואלה! NEWS, בנימין פטקאי

בית המשפט הצבאי גזר היום (שלישי) 18 שנות מאסר בפועל על מוחמד בדואן, המחבל שיידה בקבוק תבערה לעבר הרכב שבו נסעה הנערה אילה שפירא ופצע אותה באורח קשה לפני כשנתיים וחצי. על בדואן נגזר גם מאסר מותנה ותשלום פיצויים בסך 50 אלף שקלים.

בדואן הורשע בניסיון לרצוח את אילה ואת אביה, באמצעות זריקת בקבוק התבערה לעבר רכבם. בדואן הורשע גם בכך שבאירוע נוסף בחודש נובמבר 2014 זרק בקבוק תבערה לעבר רכב שבו נסעה אזרחית ישראלית נוספת, שלא נפגעה. בדואן הורשע גם בעבירות נוספות.

הנאשם נעצר ביום הפיגוע ונתון במעצר מאז. על שותפו של הנאשם, שהיה קטין בעת ביצוע הפיגוע, הוטל באוגוסט 2016 עונש של 14 שנות מאסר.

עוד בוואלה! NEWS:
גורמים מדיניים: אבו מאזן דורש ממצרים את האחריות על מעבר רפיח בעזה
אחרי שמונה שנים: פוענחו פרטי רצח שני שוטרים בבקעת הירדן
חברת פרלמנט פלסטינית נעצרה בפעילות צה"ל באזור רמאללה

פיגוע במעלה השומרון ע"י השלכת בקבוק תבערה, דצמבר 2014. יאיר שהם סוכנות תצפית, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע/מערכת וואלה! NEWS, יאיר שהם סוכנות תצפית

רות שפירא, אמה של אילה, אמרה בתגובה כי "שריונר שחטף פגז בשדה הקרב אינו מחפש לסגור חשבון עם התותחן בטנק שמולו, אך כן מצפה ממדינתו לחתור לניצחון". לדבריה, "המחבל שפגע בנו איננו עבריין אלא חייל אויב. לא הוא בלבד האויב, אלא סביבתו - הוריו מחנכיו וחבריו המעודדים אותו לצאת לפעולה ומגבים אותו במהלכה ואחריה. על המדינה לגרש את האוכלוסיה העויינת ולא להסתתר מאחורי מראית עין של עשיית צדק. אין מנהלים מלחמות בבתי המשפט".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר בתגובה כי "העונש הזה הוא מגוחך ומעליב. מחבל כזה צריך לסיים את חייו מאחורי סורג ובריח. אנחנו מקווים שלכל הפחות סופו של העונש הזה לא יהיה שחרור מוקדם באיזו עסקת מחבלים או כלא בתנאים של סטודנט באוניברסיטה. אני מבקש לחזק מכאן את איילה משפחתה וכל הישוב אל מתן שבשומרון".

לאחר הפיגוע אילה סבלה מכוויות בדרגה ג' ב-50% מגופה. במהלכו השליכו המורשעים בקבוק תבערה לעבר כלי הרכב שבו נסעה יחד עם אביה אבנר, בן 45, בדרכם לביתם שבהתנחלות מעלה שומרון. מצבו של אביה הוגדר קל, והוא אושפז במחלקת הכוויות בשיבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully