וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שמונה שנים: פוענחו פרטי רצח שני שוטרים בבקעת הירדן

שנים חלפו ללא קצה חוט, עד שנעצר פלסטיני מכפר טובאס שהיה חלק מהחוליה שירתה בדוד רבינוביץ' ויחזקאל רמזרקר. לפי האישום שהוגש נגדו, הוא ושני פלסטינים ביימו תקלה ברכבם כדי לבצע שוד מזוין - אלא שהמכונית שנקרתה בדרכם הייתה דווקא הניידת. הם ירו בשוטרים ונמלטו

פיגוע הירי בבקעת הירדן 2009. זק"א
זירת האירוע, 2009/זק"א

הפרקליטות הצבאית הגישה היום (ראשון) כתב אישום באירוע הירי בבקעת הירדן משנת 2009, שבמהלכו ירו פלסטינים למוות ברס"ב דוד רבינוביץ', בן 42, וברנ"ג יחזקאל רמזרקר, בן 50. השניים נורו בראשם ונמצאו בכלי רכב לצד כביש הבקעה, מדרום ליישוב משואה. כתב האישום הוגש הודות לפריצת דרך בחקירה בעקבות מעצרו של אחד משלושת החשודים ברצח, מוחמד רדואן דרארמה, תושב הכפר טובאס שבשומרון.

בחקירתו עלה כי השלושה תכננו לשדוד משאיות ומכוניות בנשק חם, והיו מושכים את קורבנותיהם על ידי זיוף תקלה ברכבם. הם היו עומדים בצד הדרך, מגביהים את המכונית בניסיון ליצור מצג שווא של תיקונה, וכשמכונית הייתה עוצרת - היו מאיימים על הקורבן באקדח ומרוקנים את תכולת רכבו.

אלא שבמרץ 2009 מי שעצר לשניים היום רבינוביץ' ורמזרקר. אחד מחברי החוליה ניגש אליהם, אולם לטענתו את הבינו כי הוא חמוש ולכן ירה בראשם מטווח קרוב. לפי כתב האישום, הוא קרא לחבריו להיכנס במהירות למכונית והם ברחו משם. אף שרק אחד ירה בשני השוטרים - כל השלושה נאשמים ברצח.

עוד בוואלה! NEWS:
פיגועים בשלוש בירות אירופיות: השינוי המסוכן של הטרור הגלובלי
מטהראן ועד הים התיכון: הניסיון האיראני לייצר אימפריה פרסית חדשה
הסתה בחג הרמדאן: האווירה הנפיצה שעוררה את "מחבלי אל-אקצא"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רבינוביץ' ורמזרקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

רבינוביץ', מראש העין, הותיר אחריו ילד שהיה אז בן 13, הורים ושמונה אחים ואחיות. בעשור שלפני מותו, היה שוטר תנועה במשטרת אריאל ונהג לבצע סיורים רבים בכביש הבקעה. רמזרקר, ממעלה אפרים, היה אב יחידני שהותיר אחריו שלושה ילדים שהיו אז בני 24, 21 ובת 16.

נורית שוורץ, אחותו של רבינוביץ', אמרה היום לוואלה! NEWS כי היא נרגשת מאוד עם פענוח הרצח. "אני מודה לשירותי הביטחון והמשטרה שעבדו לילות כימים לפענוח הרצח - ולא שכחו אותנו", אמרה.

"שירות הביטחון הכללי, יחד עם שותפיו במשטרת ישראל ובצה"ל, ימשיך לפעול בנחישות במטרה לעצור, לחקור ולמצות את הדין עם רוצחים, גם בחלוף השנים לאחר ביצוע המעשה", נמסר משב"כ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully