וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם היום: שיבושים בטיסות צפויים בגלל פעילות של משרד הביטחון

אחרי שאתמול עוכבו עשרות טיסות ועליהן אלפי נוסעים בנמל התעופה בן גוריון, הודיע המשרד כי המרחב האווירי ייסגר פעם נוספת, בשל "פעילות שגרתית ומתכוננת, שתואמה עם כל הגורמים הרלוונטיים". בנתב"ג הסיטו את הטיסות למסלול חלופי

לוח נחיתות בנתב"ג, 22 במרץ 2016. מאצ'י הוף
לוח נחיתות בנתב"ג, 22 במרץ 2016/מאצ'י הוף

פעילות המטוסים בשמי ישראל תוגבל אחר הצהריים והערב (שלישי) לסירוגין, בשל פעילות של משרד הביטחון. בהודעת המשרד נמסר כי הפעילות שגרתית ומתוכננת, ומתואמת עם כל הגורמים הרלוונטיים. בעקבות הפעילות, הסיטו בנתב"ג את ההמראות לנתיב חלופי. המטוסים ממריאים לכיוון דרום-מזרח, מעל אזור מודיעין-ירושלים יפנו צפונה ויצאו מהמרחב האווירי של ישראל מצפון לנתניה.

מרשות שדות התעופה נמסר כי ייתכנו שינויים בלוח הטיסות היוצאות והכנסות, וכי הודעה הועברה לחברות התעופה בהודעת טייס. ברשות קראו לציבור הטסים לבדוק עם חברות התעופה על שינויים בטיסות.

העיכובים ביומיים האחרונים מתרחשים על רקע עומסים כבדים בנתב"ג: במהלך היממה הקרובה צפויים לעבור בנמל התעופה למעלה מ-80 אלף נוסעים, לעומת השיא בשנה שעברה שעמד על כ-89 אלף נוסעים. בעקבות העומס הגדול על טרמינל 3, שנפתח ב-2004 ותוכנן למספרי נוסעים נמוכים יותר, צפויה להתחיל הרחבה שלו בחודשים הקרובים.

נתב"ג 2 ביוני 2017. ראובן קסטרו
תורים בנתב"ג./ראובן קסטרו
נתב"ג 2 ביוני 2017. ראובן קסטרו
עומסים בדרך לטיסה./ראובן קסטרו
נתב"ג 2 ביוני 2017. ראובן קסטרו
צפויים שיבושים בטיסות./ראובן קסטרו

עוד בוואלה! NEWS:
עקב פעילות של משרד הביטחון: עוכבו עשרות המראות מנתב"ג
מחכים למודי: מערכת הביטחון תולה תקוות גדולות בביקור ראש ממשלת הודו
הכשרה לקויה או תקלה טכנית? מזל"ט המודיעין של צה"ל התרסק פעם נוספת

נתב"ג. ShutterStock
השמיים ייסגרו לסירוגין. נתב"ג/ShutterStock

אתמול עוכבו עשרות טיסות ועליהן אלפי נוסעים במשך שעות ארוכות בנמל התעופה בן גוריון, בעקבות פעילות של משרד הביטחון שבגינה צומצם המרחב האווירי בשמי הארץ. במשך יותר משלוש שעות אפשרו במערכת הביטחון לפתוח ולסגור לסירוגין את האפשרות להמריא, אולם בזמן הזה נוצר "פקק" בנתב"ג ויותר מ-20 טיסות עוכבו.

האירוע הגדול האחרון שבו התרחש עיכוב טיסות בנמל התעופה בן גוריון התרחש לפני כשלושה חודשים, בעקבות תקלה במערכת הבידוק הביטחוני האוטומטי שהובילה לתורי ענק של נוסעים לפני עמדות הצ'ק אין באולם הטיסות היוצאות. בעקבות התקלה הקשה נרשמו עיכובים גדולים ונוסעים רבים התלוננו כי מאות מזוודות נשארו בארץ והגיעו ליעדן במועד מאוחר יותר.

(עדכון ראשון: 14:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully