וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ציון דרך במערכה נגד דאעש": הכורדים חדרו לעיר העתיקה של א-רקה

הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, הנתמכים בידי ארה"ב, הצליחו לפרוץ את החומה ההיסטורית במעוז דאעש בסיוע הקואליציה הבינלאומית. הארגון מכותר לחלוטין, ומותקף משלוש חזיתות שונות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, הנתמכים בידי הקואליציה האמריקנית, הצליחו לחדור היום (שלישי) לעיר העתיקה בא-רקה אחרי שתקיפת הקואליציה פתחה שני מעברים קטנים דרך החומה ההיסטורית של מעוז ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

לפי הודעת הקואליציה, דאעש השתמשו בחומה כעמדת לחימה והטמינו מוקשים ומטענים כדי למנוע את התקדמות הכוחות, שמובלים בידי הכורדים. עוד נמסר כי רוב חלקיה של החומה, שאורכה 2,500 ק"מ, נשמרו.

ברט מקגרק, השליח המיוחד של נשיא ארצות הברית לקואליציה, כתב בטוויטר שלו כי החדירה לעיר העתיקה היא "ציון דרך חשוב במערכה לשחרור העיר". ביום ראשון דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים נכנסו לראשונה לעיר מכיוון דרום, אחרי שבחודש שעבר חדרו אליה ממזרח ומערב. העיר מכותרת לחלוטין, אחרי קרבות שנמשכו חודשים ארוכים.

לפי הקואליציה, 2,500 לוחמים של דאעש מגנים על העיר, שאותה הם כבשו ב-2014 ושממנה תכננו פיגועים רבים ברחבי אירופה ומקומות אחרים בעולם. האו"ם הזהיר כי כמאה אלף איש עדיין נצורים בא-רקה.

לקריאה נוספת בנושא
דאעש על סף מפלה במעוזיו בסוריה ובעיראק: "רחוקים ימים מתבוסה"
מטהראן ועד הים התיכון: הניסיון האיראני לייצר אימפריה פרסית חדשה

לוחמים כורדים ב-YPG בעיר א-רקה, סוריה, יולי 2017. רויטרס
לוחמים כורדים בא-רקה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully