וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר תועד יורה בנערה בראשה באקדח טייזר - מח"ש סגרה את התיק

4.7.2017 / 11:19

תושבת ראשון לציון תועדה כשחושמלה על ידי שוטרי סיור, ואף אושפזה עם שברים בגולגולת. למרות שהשימוש באקדח טייזר מותר רק כשאין לשוטר דרך אחרת להשיג את מטרתו, ואין לכוונו לראש, נסגר התיק הפלילי נגד השוטר מחוסר אשמה. מח"ש: "המקרה הועבר למחלקת משמעת"

עריכה: יאיר דניאל

המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים סגרה לאחרונה את תיק החקירה נגד שוטר מתחנת ראשון לציון שירה בראשה של נערה באקדח הטייזר שלו וגרם לאשפוזה עם שברים בגולגולת. עילת הסגירה החריגה של התיק היא חוסר אשמה, למרות שבסרטון שפורסם בוואלה! NEWS ניתן לראות את השוטר רודף אחרי הצעירה כשאקדח הטייזר השלוף מכוון לראשה, באופן שמנוגד לנהלים, למרות שלא נשקפה לו כל סכנה.

לאחר שחושמלה הצעירה ונפלה על הקרקע, הכה הפקח העירוני שנכח במקום את אמה של הצעירה, וסטר לה בחוזקה. בחודש מאי בשנה שעברה אושפזה הנערה לאחר שנורתה בראשה בטייזר על ידי השוטר, שהגיע לביתה בלוויית פקח עירוני כדי לעצור אותה, בגלל שלא התייצבה לגיוסה לצה"ל במועד. בתחילה עצרו שוטרי סיור את מכוניתה לבדיקה מאחר שבדיקת מספר הרישוי העלה כי היא דרושה לצה"ל. אף שהנושא נמצא בהליך משפטי, הם התעקשו לעצור אותה. בשלב זה היא ככל הנראה ביקשה להביא דבר מה לביתה, ובמשטרה טענו כי התמהמהה, ניסתה לברוח ובני משפחתה אף ניסו להפריע לבדיקה שערך השוטר.

עוד בוואלה! NEWS:
1,600 יעדים של דאעש ב-5 חודשים: הצצה למפלצת האש שעוגנת בישראל
ברגע האחרון: ליצמן הפיל את הצעת הפשרה לה הסכימו הרופאים
47 מעלות בבקעה, 45 באילת: גל החום הגיע לשיא

השוטר רודף עם טייזר שלוף אחרי צעירה שאושפזה עם שבר בגולגלת לאחר שנורתה. ספק 500
תיעוד ירי הטייזר של השוטר בנערה/ספק 500

בסרטונים שהגיעו לידי וואלה! NEWS ניתן לראות כי השוטר רדף אחרי הנערה כשהוא אוחז באקדח הטייזר ומכוון אותו לראשה, אף שלא נשקפה לו כל סכנה ממשית. עוד נראית בסרטון ההמולה שנוצרה במקום לאחר הירי, כשהצעירה שכבה על הקרקע, והשוטר עיקם את ידה כדי שלא תזוז. אמה של הצעירה שהגיעה למקום וניסתה להגיע לבתה, הוכתה על ידי הפקח העירוני.

השימוש באקדח טייזר מותר רק כשאין לשוטר דרך אחרת להשיג את מטרתו, והתנהגות העצור חריגה ודורשת ריסון באמצעי זה. כמו כן, יש להשתמש בטייזר לאחר אזהרה בלבד, וכשנשקפת סכנה לשוטר. בנוסף לכך, אסור לשוטרים לכוון את הטייזר לאזורים רגישים כמו הראש, הפנים או המפשעה.

הצעירה איבדה את הכרתה, ובהמשך אושפזה בבית החולים כשהיא סובלת משבר בגולגולת וזקוקה לתפרים בראשה. השוטרים עצרו גם את אמה של הצעירה ואת חברה, שהיו באותה עת בבית. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם, אך בית המשפט שחרר אותם.

עוד באותו נושא

200 תיקים נגד שוטרים – ואף כתב אישום: כך נכשל המאבק בטייזר

לכתבה המלאה
אמה של הנערה שחושמלה: "מדינת עולם שלישי, השוטרים עבריינים". ניב אהרונסון
אסור לשוטרים לכוון את הטייזר לאזורים רגישים כמו הראש. הנערה ואמה בבית החולים/ניב אהרונסון

אמה של הצעירה שחושמלה סיפרה לאחר האירוע לוואלה! NEWS כי התנהלות השוטרים הייתה "אלימות לשמה, בריונות בלי צורך". לדבריה, השוטר כלל לא לקח מבתה תעודת זהות בטרם עיכב אותה. "היא ביקשה להיכנס הביתה, חשבה שמגייסים אותה כרגע ולוקחים אותה לצה"ל אף שהיא נמצאת בהליך משפטי מולם לשחרור. היא התחבאה בחדר חשוך והתחילה לבכות", שחזרה. "קראו לי החוצה ואמרתי: 'תירגע, יש פה ילדה אסמטית ויש לה עורך דין שמטפל בעניין הצבאי. זאת לא השתמטות, זה בטיפול וזה לוקח זמן".

בשלב זה, נראה היה לאם שהשוטר דווקא הבין את הסיטואציה. "הוא אמר לי 'בסדר', והכול היה בסדר. דיברתי איתו יפה, צחקתי איתו, שאלתי אותו על המשפחה. הכול התנהל על מי מנוחות. לא עשינו שום דבר רע, ואז היא באה, וכולה רועדת בידיים של חבר שלה. הוא שאל אותה 'למה ברחת?', היא ענתה 'לא ברחתי, התחבאתי'". לאחר מכן, תיארה האם, בתה החלה לזוז בעוד השוטר צעק עליה שלא תעשה זאת. "היא התחילה לרוץ מהפחד, והדבר הבא שראיתי זה אותה שוכבת על הכביש, עם דם שיורד לה מהראש, והילדה עם עיניים פקוחות ולא זזה. אני רואה מכשיר ולא מבינה מה זה, וקו?רים יוצאים ממנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם ובתה בבית החולים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"צרחתי 'רצחת לי את הילדה, הרגת לי את הילדה'. לא הבנתי שהוא הימם אותה", הסבירה האם. "הוא צרח עליי 'תעופי, תעופי', ואני בכיתי 'תן לי לחבק את הילדה שלי'. הוא היה באמוק". האם הוסיפה כי בשלב זה יצאו השכנים מבתיהם והחלו לצעוק, והשוטר מצדו הדף אותם מהמקום. "רציתי לחבק אותה. הוא אמר 'הילדה עצורה' באתי להיכנס לניידת, והוא אמר לי 'אני אעיף אותך בכוח'. הוא בא אלי עם הטייזר ואמר 'אני אדפוק גם בך'". לדבריה, בבית המשפט טען השוטר כי הוא איים עליה בגז פלפל ולא בטייזר, אך הוא שיקר. "הרגו לי אותה על כלום. אנחנו משפחה נורמטיבית, הם עבריינים, יותר מעבריינים. הם בריונים".

מח"ש: השימוש בטייזר נעשה כדי למנוע את מנוסתה של המתלוננת

מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר: "מחומר הראיות עולה כי במהלך סיור שגרתי הבחין השוטר במתלוננת שהוצא נגדה צו מעצר בגין השתמטות מצה"ל. השוטר פנה אליה ולחבר שישב עמה ברכב וביקש תעודות מזהות. לאחר שנכנסה לביתה להביא את התעודה, ניצלה המתלוננת את ההזדמנות ונמלטה מחלון הבית. לאחר שהשתכנעה לשוב לביתה, שמעה המתלוננת שהשוטר פנה למצ"ח, והחלה שוב לברוח כשהשוטר רודף אחריה על מנת לעצור אותה".

"במנוסתה השליכה המתלוננת פח אשפה לעבר השוטר כדי לעקב את תנועתו, השוטר המשיך במרדף ולאחר שהזהיר אותה, ירה לעברה טייזר תוך כדי ריצה. עם פגיעת הטייזר בגופה נפלה המתלוננת על הרצפה וראשה נחבט. במהלך המעצר ניסו החבר ואמה של המתלוננת להפריע לשוטר, תוך שהם מקללים אותו ומנסים בגופם למנוע את מעצרה בעוד השוטר מנסה להדוף אותם".

"עם סיום החקירה החליטה מח"ש על העברת התיק לבחינת מחלקת משמעת במשטרה לצורך בדיקת התנהלות השוטר בכללותה. בנוסף הוחלט על סגירת התיק במישור הפלילי בכל הנוגע לשימוש במכשיר הטייזר, שכן חרף החבלה הקשה והמצערת שנגרמה למתלוננת, לא ניתן לבסס אשמה פלילית נגד השוטר בגין חבלה זו, מכיוון שהשימוש במכשיר הטייזר נעשה כדי למנוע את מנוסתה של המתלוננת בעוד האם והחבר מנסים להפריע לשוטר לעוצרה".

מעורך דינו של השוטר ת', דב גלעד כהן ממשרד ברטל-כהן, נמסר בתגובה כי עמדתה של מח"ש מדברת בעד עצמה ומשקפת את המציאות העובדתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully