וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד לגלאון: ועידת מרצ דחתה את ההצעה להחיל פריימריז פתוחים

3.7.2017 / 9:11

פעם נוספת, יו"ר מרצ לא הצליחה להעביר שינוי בתקנון הבחירות, כשרק 43.5% תמכו ביוזמתה לפתוח את שורות המפלגה למועמדים מבחוץ. למרות הדחייה, גלאון מתכוונת לקדם את ההצעה בכינוס הבא של הוועידה

זהבה גלאון בהפגנת השמאל מחוץ לבית רוה"מ. אוקטובר 2015. יותם רונן
אכזבה נוספת. יו"ר מרצ זהבה גלאון/יותם רונן

ועידת מרצ דחתה אמש (ראשון) את ההצעה להחיל פריימריז פתוחים במפלגה, שהובילה היו"ר זהבה גלאון. ההצעה זכתה ל-43.5% תמיכה בלבד, בעוד שעל פי חוקת המפלגה, נדרש רוב של 60% כדי לשנות את התקנון. למרות הדחייה, גלאון מתכוונת להמשיך ולקדם את ההצעה לקראת הוועידה הבאה, שתתקיים באוקטובר.

בחודשים האחרונים גיבשה גלאון מתווה כללי שיאפשר הצבעה בבחירות המקדימות גם למי שאינו חבר במפלגה ויבטל את תקופת האכשרה למועמדים חדשים. לטענתה, מדובר ב"מתכון להישרדותה הפוליטית" של מרצ, שיפתח אותה לקהלים חדשים.

אילן גילאון בפריימריז של מרצ, גני התערוכה. ניב אהרונסון
"מרצ צריכה התחדשות רעיונית". אילן גילאון/ניב אהרונסון

בעבר כבר דחתה פעמיים הוועידה הצעות של גלאון לשינוי שיטת הבחירות במפלגה, כולל הצעה לפתוח רק את הפריימריז לראשות המפלגה בחודש מרץ האחרון. הצעות נוספות לשינוי שיטת הבחירות והתקנון שהועלו אתמול נדחו גם הן, כולל של חבר הכנסת אילן גילאון, המתמודד מול גלאון על ראשות מרצ. גלאון ביקשה לשריין אדם שמעולם לא כיהן בכנסת בכל חמישייה ברשימה. הוועידה היא הגוף הבוחר העליון במפלגה, המורכב מאלף חברים.

גילאון אמר אתמול כי שיטת הפריימריז הפתוחים "טובה ומיטיבה אך ורק עם מועמדים עתירי משאבים, או עם כאלה שחבריהם עתירי משאבים. מרצ צריכה התחדשות, אבל לא כזאת שנובעת משיטת בחירות כזו או אחרת, אלא התחדשות רעיונית, ערכית, הנהגתית. כזו המדברת עם השטח ולא אליו, כזו שמסוגלת לגעת באנשים, לנהל קרבות פוליטיים ולחולל את השינוי שבסופו של דבר יביא להחלפת שלטון הימין וכינונה של מדינת רווחה החיה בשלום עם שכנותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully