וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנוכחות מנהיגי אירופה: קנצלר גרמניה לשעבר קוהל הובא למנוחות

1.7.2017 / 14:05

ראש המשלה בנימין נתניהו הגיע לטקס האשכבה של מנהיג גרמניה שנחשב לאחד מגדולי ידיד ישראל, שהתקיים בפרלמנט האירופי בשטרסבורג. נשיא ארצות הברית לשעבר קלינטון וראש ממשלת איטליה לשעבר ברלוסקוני הגיעו כדי לחלוק כבוד אחרון

טקס האשכבה לקנצלר גרמניה לשעבר הלמוט קוהל. רויטרס
מרקל ונתניהו בקטס האשכבה, היום/רויטרס

טקס האשכבה של קנצלר גרמניה לשעבר הלמוט קוהל התקיים היום (שבת) בפרלמנט האירופי בשטרסבורג. בטקס משתתפים מנהיגים אירופים ונשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון. ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף גם הוא בטקס של מי שנחשב כ"אבי איחוד גרמניה" וכידיד של מדינת ישראל. נתניהו הוזמן לשאת דברים אך החליט שלא לעשות כן בגלל השבת.

בטקס נחכו קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא צרפת עמנואל מקרון, ראש ממשלת רוסיה דימטרי מדבדב וראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלוסקוני, לצד מנהיגים נוספים. קוהל שימש כקנצלר בין השנים 1982 ל-1998, התקופה הארוכה ביותר של כהונת קנצלר במדינה.

נתניהו אמר השבוע, לפני צאתו לטקס כי הוא "מביע צער עמוק על מותו של קוהל, מגדולי ידידיה של מדינת ישראל, שהיה מחויב לחלוטין לביטחונה. קוהל היה המנהיג שאיחד את גרמניה ביד נחושה ובוטחת. אהדתו לישראל ולציונות באה לידי ביטוי במפגשיי הרבים עמו, ובעמדה תקיפה לטובת ישראל, שהציג בהתמדה באירופה ובפורומים בינלאומיים". נתניהו הוסיף כי הוא שולח תנחומים למשפחתו של קוהל ולעם הגרמני.

עוד בוואלה! NEWS:
חוקרים למשרד הבריאות: "התייחסו למדוזות כאל סיכון בריאותי"
דאעש על סף מפלה במעוזיו בסוריה ובעיראק: "רחוקים ימים מתבוסה"
משבר החשמל: בזכות הדלק המצרי – תחנת הכוח בעזה מגבירה פעילות

טקס האשכבה לקנצלר גרמניה לשעבר הלמוט קוהל. רויטרס
טקס האשכבה של קוהל, היום/רויטרס
טקס האשכבה לקנצלר גרמניה לשעבר הלמוט קוהל. רויטרס
קלינטון וברלוסקוני בטקס האשכבה של קוהל, היום/רויטרס

"מי שלמד היסטוריה כאדם צעיר קיבל עכשיו מקום בדפי ההיסטוריה", אמרה מרקל בפתח נאומה בטקס. "הלמוט קוהל גילם בדמותו עידן שלם. במדיניות שהוביל בנושאי פנים וחוץ הוא הציב עקרונות יסוד שעדיין נוכחים כיום".

"כהונתו כקנצלר נקשרה בשנים רבות של שגשוג כלכלי. בתקופה זו הוא שמר תמיד על גרמניה כולה בראש מעייניו. הלמוט קוהל תרם לעיצוב שינויים והיה משוכנע כי ניתן לממש את דמותן של גרמניה ושל אירופה שבהן אנו חיים כיום", הוסיפה. "בלעדי הלמוט קוהל חייהם של מיליוני בני אדם שעד לשנת 1990 חיו מאחורי החומה היו מתנהלים אחרת לחלוטין; ובוודאי חיי שלי".

בסיום דבריה פנתה מרקל ישירות לקוהל והודתה לו. "היה לך חלק משמעותי בכך שאני עומדת פה היום", אמרה. "תודה לך על ההזדמנויות שנתת לי ושיצרת בעבור רבים. תודה על ההזדמנויות שהענקת לנו כגרמנים וכאירופאים. השגת כל כך הרבה בחייך, נוח בשלום על משכבך. עתה מוטל עלינו לשמור על מורשתך".

טקס האשכבה לקנצלר גרמניה לשעבר הלמוט קוהל. רויטרס
מקרון וקלינטון בטקס האשכבה של קוהל, היום/רויטרס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully