וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שתיקה ממושכת: ראש ממשלת הודו גינה מעשי לינץ' באוכלי פרות

מודי, שמואשם בעידוד לאומנות הינדית, אמר כי "לאף אחד אין זכות לקחת את החוק לידיים" על אף שיש צורך להגן על החיה, שנחשבת לקדושה בדת השלטת במדינה. לאחרונה נרצח נער מוסלמי שהואשם שנשא עמו בשר בקר

פרה רועה באחו בחבל קשמיר בגבול הודו-פקיסטן. אי-פי, AP
"לא לקחת החוק לידיים". פרה רועה באחו בחבל קשמיר בהודו/AP, אי-פי

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי גינה אתמול (חמישי) סדרת מעשי רצח של מיעוטים שהואשמו בפגיעה בפרות, הנחשבות לקדושות בדת ההינדו. זאת אחרי שממשלתו ספגה ביקורת על כך שהיא מעלימה עין ולא עושה מספיק כדי לעצור זאת.

זו הייתה ההתבטאות הראשונה של מודי בנושא השנה, שנאמרה אחרי שבשבוע שעבר נרצח נער מוסלמי בן 16 ברכבת בחשד שנשא עמו בשר בקר. על פי ההערכות הנער הוא האדם ה-28 שנרצח בתקריות דומות מאז שנת 2010 - רובן אירעו אחרי שמפלגתו ההינדית הלאומנית של מודי ניצחה בבחירות לפני כשלוש שנים.

"להרוג אנשים בשם הגנה על פרות זה בלתי-מתקבל", אמר מודי לקהל באשרם המוקדש לאבי האומה מהמטה גנדי, השוכן במדינת הבית שלו, גוג'ראט. "לאף אדם במדינה הזאת אין את הזכות לקחת את החוק לידיים". מודי הצדיק הגנה על פרות, אך הבהיר כי יש לעשות זאת במסגרת החוק.

עוד בוואלה! NEWS בעולם:
כניסה לקרובים מדרגה ראשונה בלבד: צו ההגירה של טראמפ נכנס לתוקף
ארה"ב תמכור לטייוואן טילים ומערכות מכ"ם ב-1.4 מיליארד דולרים
ניסיון פיגוע דריסה בפריז: מחבל שעט לעבר קהל מתפללים מוסלמים

מתוך חשבון האינסטגרם של ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי. אינסטגרם, צילום מסך
יש להגן על פרות, אך במסגרת החוק. מודי/צילום מסך, אינסטגרם

ברוב המדינות בהודו אסור לשחוט פרות וישנן מגבלות על צריכת בשרן. עם זאת, מיליונים מקרב המיעוט המוסלמי והמעמדות הנמוכים בקרב הקהילות ההינדיות עובדים בתעשיית הבשר והעור. כ-14% מקרב 1.3 מיליארד התושבים בהודו הם מוסלמים, ורבים מהם חוששים כי מודי עשוי להכריז על הודו כמדינה הינדואיסטית. הממשלה טוענת מנגד כי היא אינה מפלה בין האזרחים השונים.

מאז שעלה לשלטון, מודי מתקשה לאזן בין הדרישות מצד קבוצות הינדיות לאומניות, חלקן קשורות למפלגתו, המנסות לקדם אג'נדה דתית ולהגן על פרות, לבין פיתוח המדינה וקידום תדמיתה כמדינה מודרנית וחילונית בעל השפעה כלכלית גוברת. "אני שמח שראש הממשלה סוף סוף אמר משהו, אבל זה לא מספיק. אנחנו רוצים לראות מעשים", אמר רנוקה צ'אודורי, אחד ממנהיגי מפלגת הקונגרס מהאופוזיציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully