וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הודיעה על הגברת האבטחה בכל הטיסות הישירות למדינה

29.6.2017 / 1:45

המשרד להגנת המולדת קבע נהלים חדשים שבמסגרתם תוגבר בדיקת נוסעים ומכשירים אלקטרונים אישיים בכ-2,000 טיסות שיוצאות למדינה מ-280 שדות תעופה בעולם מדי יום. אם ייצמדו לנהלים החדשים, יוסרו המגבלות מעל המדינות שמהן אסור להמריא עם מחשב נייד

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

השר האמריקני להגנת המולדת, ג'ון קלי, חשף אמש (רביעי) כי ארצות הברית תחזק את אמצעי האבטחה בטיסות חוץ הנוחתות במדינה. על פי גורמים רשמיים, המהלך נועד למנוע את הארכת האיסור על נשיאת מחשבים ניידים ומכשירים אלקטרוניים גדולים למטוס. "לא לפעול זה לא אפשרות", אמר קלי, והוסיף כי הוא סבור שחברות התעופה יסכימו עם נהלי האבטחה החדשים. לדבריו, לא מדובר בצעד האחרון לחיזוק הביטחון.

במסגרת הנהלים החדשים תוגבר הבדיקה של מכשירים אלקטרוניים אישיים ושל נוסעים בכ-2,000 הטיסות שנוחתות כל יום בארצות הברית מ-280 שדות תעופה ב-105 מדינות בעולם. משום שמחשבים ניידים נפוצים מאוד בקרב נוסעים במחלקות העסקים – שמשלמים כפול או יותר עבור כרטיס טיסה במחלקות התיירים – חברות התעופה חששו כי האיסור יפגע ברווחים שלהן. עם זאת, על פי קלי, חברות שלא יעמדו בנהלי האבטחה החדשים יעמדו בפני מגבלות על מכשירים אלקטרוניים בתוך המטוס.

עוד בוואלה! NEWS:
יועצו של טראמפ להגנת סייבר: "ארה"ב פגיעה, ישראל היא מודל טוב"
מה המשמעות של "אמריקה תחילה" עבור המזרח התיכון?
מבוכה לרפובליקנים: נדחתה ההצבעה בסנאט על רפורמת הבריאות

עמדת בידוק בטחוני בשדה התעופה אטאטורק באיסטנבול, טורקיה. יוני 2016. AP
יוכלו לעלות עם לפטופ. נוסעים בשדה תעופה באיסטנבול/AP

גורמים רשמיים בארצות הברית ובאירופה מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי לחברות התעופה יש 21 ימים להתקין מערכות חזקות יותר לאיתור חומרי נפץ, לאייש אנשי ביטחון בשדות התעופה ואף להוסיף כלבי גישוש לצי האבטחה שלהן בנמלים. חברות תעופה מסרו לרויטרס כי הן מודאגות גם מפני הנהלים החדשים בשדות התעופה ברחבי העולם, שמהם יוצאות טיסות ישירות לארצות הברית, תפגע באבטחה בשדות התעופה עצמם שבהם קיימים האיומים הגבוהים ביותר.

בחודש מרץ האחרון הטילה ארצות הברית מגבלות על נשיאת מכשירים אלקטרוניים גדולים ומחשבים ניידים לתוך מטוס, ולא בתא המטען, בטיסות ישירות לארצות הברית שיצאו מעשרה שדות תעופה בשמונה מדינות, בהן מצרים, ערב הסעודית, כוויית, קטאר וטורקיה. זאת, עקב חשש מפני התקנת חומרי נפץ ופצצות במכשירים האלקטרוניים. בהמשך בריטניה הטילה מגבלות דומות על הטיסות הנוחתות במדינה. כאמור, אם עשרת שדות התעופה שנכללו במגבלות יתאימו את נהלי האבטחה שלהן להוראות החדשות של המשרד לביטחון המולדת – המגבלות הללו יוסרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully