וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת הביטוח הלאומי ביקשה צו מניעה נגד שיבושי ועד עובדי הסניפים

28.6.2017 / 0:20

העובדים נוקטים בעיצומים מזה כחודש בהוראת הוועד הארצי. לטענת גורמים בהנהלה הוועד דורש תוספות שכר לא מוצדקות בגין שירותים שהוא מחויב לתת על פי חוק. היחסים בין הצדדים עלו על שרטון מאז שלא מונה מחליף קבוע למנכ"ל הפורש

סיפור בדקה ביטוח לאומי. מערכת וואלה
הדיון בבקשה לצו המניעה יתקיים בימים הקרובים. המוסד לביטוח לאומי/מערכת וואלה

הנהלת המוסד לביטוח הלאומי הגישה שלשום (שני) בקשה למתן צו מניעה וצו עשה כנגד ועד עובדי הסניפים במוסד נוכח שיבושי העבודה שבהם הם נוקטים בחודש האחרון על פי הנחיות הוועד הארצי. מאז סיים פרופ' שלמה מור יוסף את תפקידו כמנכ"ל הביטוח הלאומי אין מנכ"ל מכהן, ויחסי העבודה בין ההנהלה לוועד עלו על שרטון. על פי ההנהלה על כל רפורמה שמנסים במוסד להעביר דורש הוועד תוספות שכר לא מוצדקות. הדיון בבקשה לצו המניעה צפוי להתקיים בתוך שבוע.

גורמים בהנהלת המוסד אמרו עוד כי הוועד מנסה לסחוט תוספות לא מוצדקות בגין שירותים שהוא מחויב לתת על פי חוק. לדברי הגורמים חברי הוועד מסרבים ליישם תיקונים לחוק שעברו אם לא יקבלו תוספות שכר, כמו התיקון החדש שעבר בוועדת העבודה והרווחה לפיו אוכלוסיות מסוימות של חיילי קבע יחדלו להיות זכאים להטבות כנכי צה"ל ויעברו לקבל הטבות מהביטוח הלאומי.

מהלך נוסף שאליו מתנגדים בוועד הוא הרפורמה שאותה מנסה שר העבודה והרווחה חיים כץ להעביר באשר לנהלי הוועדות הרפואיות לקביעת אחוזי נכות, קיצור זמני ההמתנה לחודש במקום חצי שנה וביטול ההגעה לוועדות הרפואיות באופן פיזי. הבקשה לצו המניעה תפסה את ראשי הוועד במהלכה של משלחת לסין.

עוד בוואלה! NEWS:
מתקפת סייבר גלובלית: חברות רבות הותקפו על ידי תוכנת כופר
הישג לפיקוד העורף: התרעה מפני רקטות ששוגרו לשטח פתוח
במחאה על החלטת בג"ץ: הורי הילדים בהדסה הפגינו בכניסה לי-ם

פרופסור שלמה מור יוסף מנכ"ל הביטוח הלאומי. ניב אהרונסון
ארבעה חודשים ללא מנכ"ל. שלמה מור יוסף/ניב אהרונסון

כחלק מהבקשה לצו ביקשה הנהלת הביטוח הלאומי מבית הדין לעבודה בתל אביב שיורה לוועד העובדים להימנע ממתן הוראות לעובדים שמשמעותן שיבוש סדרי עבודה תקינים במוסד וכן לחזור לניהול משא ומתן. מנגד מוחים בוועד בתקופה האחרונה על כך שמזה ארבעה חודשים אין מנכ"ל לביטוח הלאומי.

בדצמבר האחרון מונה מנכ"ל קק"ל לשעבר מאיר שפיגלר לתפקיד, אך מינויו הוקפא בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה לבדוק תלונות שהתקבלו נגדו בתפקידו הקודם. ועד העובדים טוען כי אי מינוי של מנכ"ל מהווה פגיעה בדרכי העבודה התקינים של עובדי הביטוח הלאומי וכי הם מעוניינים לעתור כנגד המדינה בדבר הסחבת הקשורה למינויו של מנכ"ל מכהן. כממלא מקומו של מור יוסף מכהן מאז חודש פברואר רמי גראור.

את תגובתו של יו"ר וועד העובדים ירון צרפתי לא היה ניתן להשיג.

(עדכון ראשון: 22:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully