וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן תקפה את צו ההגירה של טראמפ: "יעודד טרור באזור"

27.6.2017 / 17:20

שר החוץ זריף ביקר את החלטת העליון בארה"ב לאפשר את התכנית של הנשיא, שכוללת גם מגבלות על אזרחים איראנים. לדבריו, זאת "המתנה הגדולה ביותר" לגיוס לוחמים. סודאן, שגם היא נכללת בצו, הביעה תקווה כי זה לא יפגע בהסרת הסנקציות מעליה

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף אמר היום (שלישי) כי החלטת בית המשפט העליון בארצות הברית לאשר את רוב צו ההגירה של הנשיא דונלד טראמפ היא מצערת. לדבריו, ההחלטה שמגבילה כניסת אזרחים משש מדינות מוסלמית, בהן איראן, עלולה לחזק את הקיצונים באזור. הצו אמור להיכנס לתוקף ביום חמישי.

הצו המרוכך, שרובו אושר אתמול בידי העליון בארצות הברית, אוסר על כניסת אזרחים מאיראן, מסוריה, מסודאן, מתימן, מלוב ומסומליה למשך 90 יום, וכן על כניסת פליטים למשך 120 יום. בית המשפט יקבל החלטה סופית בצו באוקטובר, ועד אז רק מקרים פרטיים של אנשים שלהם יש קשר לארצות הברית יוחרגו מהאיסור.

"תמיד האמנו כי צו המוסלמים של הנשיא טראמפ, שנחתם זמן קצר לאחר שנכנס לתפקיד, חסר ביסוס ולא יסייע במלחמה בטרור", אמר זריף, שכינה זאת "המתנה הגדולה ביותר" עבור ארגוני טרור המחפשים לוחמים חדשים. סודאן, מצדה, הביעה תקוה כי ההחלטה לא תדחה את הסרת הסנקציות הכלכליות, שאמורות לדבריה להתבטל בחודש הבא.

לקריאה נוספת בנושא
הישג לטראמפ: העליון ביטל את רוב המגבלות על צו ההגירה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נואם ומציג את הצו הנשיאותי המבטל את הסכמי ממשל אובמה עם קובה. 16 ביוני 2017. רויטרס
הרגיז את איראן. טראמפ/רויטרס

על אף שלא הזכיר מפורשות את שמה של ערב הסעודית, זריף אמר כי צו ההגירה פוגע באנשים שמעולם לא הורשעו בטרור, בזמן שאזרחי מדינות אחרות שהיו מעורבות בפיגועים בעבר לא הושפעו.

"יש מי סבור שטרור ותמיכה בטרור נמדדים בכמות כלי הנשק שנקנים מארצות הברית, ולא במעורבות ישירה בטרור", אמר זריף, כשהוא מתייחס במרומז לעסקת הנשק בין ארצות הברית לערב הסעודית בסך 110 מיליארד דולר.

טראמפ כינה אתמול את החלטת בית המשפט העליון "ניצחון לביטחון הלאומי" של ארצות הברית, ואמר כי היא תאפשר לו להשתמש ב"כלי חשוב להגנה" עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully