וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל חרק: רוכב אופנוע אובחן לא נכון - והתעוור בעין אחת

א' התלונן בפני רופאי קופת חולים כללית על חדירת חרק לעינו בזמן רכיבה. הוא קיבל תרופות שהחמירו את מצבו עד שאושפז ונאלץ לעבור ניתוח לעקירתה. כעת, הוא תובע את כללית ב-2.5 מיליון שקלים. "אני לא אותו בן אדם. אני מפחד מחרקים", סיפר לוואלה! NEWS

בית הנהלת שירותי בריאות כללית בתל אביב. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
משרדי קופת חולים כללית בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

רוכב אופנוע שהתלונן על חרק שחדר לעינו בזמן רכיבה וטופל באופן שגוי, חווה הידרדרות בראייה עד כדי עיוורון ונאלץ לעבור ניתוח לעקירת עינו – תובע כעת את קופת החולים כללית ב-2.5 מיליון שקלים. א' טוען לנזקים גופניים, נפשיים ואובדן כושר עבודה וכן גם אחוזי נכות מביטוח לאומי. "אני פשוט לא אותו בן אדם. אני גם לא יוצא לטבע כי אני מפחד מחרקים. סיוט", סיפר לוואלה! NEWS.

המקרה אירע במאי 2012, אז א', בן 23 מבית שאן, רכב על אופנועו והרגיש לפתע חרק מתנגש בעינו הימנית. הוא פנה לקופת חולים כללית בעפולה, שם הוא מבוטח, ורופאת העיניים בסניף קבעה כי מדובר בהרפס בקרנית, למרות שכל התסמינים הצביעו על קיומו של זיהום פטרייתי. א' שוחרר לביתו והתבקש לטפל בעינו במשחת זובירקס ואטרופין.

אלא שהכאבים של א' הלכו והתגברו ולמחרת הוא הלך לבדיקה נוספת, הפעם בסניף קופת חולים כללית בבית שאן. הרופא בסניף קבע גם הוא כי מדובר בהרפס, אך החליף לו את הטיפול שנתנה לו הרופאה לטיפות סטרואידים מסוג "מקסידקס" והוא זומן לביקורת לאחר שבוע. הרופא הנחה אותו להוריד בהדרגה את טיפול הסטרואידים, ולשלב עמם את הטיפול במשחת הזובירקס. רופא זה עובד גם במחלקת העיניים בבית החולים העמק בעפולה והוא המליץ על טיפול בסטרואידים, אף שידוע כי הם מעודדים צמיחת פטריות.

לקריאה נוספת:
חודשים לפני החיסול: "סרטון האיומים" שנשלח לעבריין שנרצח באשקלון
בפנטגון מבולבלים: "לא ידענו על הצהרת הבית הלבן על סוריה"
למרות התנגדות ההורים: בג"ץ כפה הליך גישור לפתרון משבר הדסה

קטנוע דיאלים ארומה במבחן. ראובן סביו, ניר בן טובים
הכאבים הלכו והתגברו/ניר בן טובים, ראובן סביו

אלא שכמה ימים לאחר מכן חלה החמרה משמעותית במצבו של א'. הוא חש כאבים חדים בעין והפרעות בראייה, ולאחר שיחה עם מוקד קופת חולים הוא הופנה למיון בבית החולים העמק שבעפולה. בבית החולים הוא אובחן לראשונה לוקה בזיהום פטרייתי בעין. ארבעה ימים לאחר אשפוזו בדק אותו מומחה למחלות זיהומיות בבית החולים, שקבע כי מדובר בזיהום חמור בעין ויש להפסיק מיד טיפול בסטרואידים ולהתחיל בהזרקת אנטיביוטיקה וחומרים אנטי-פטרייתיים לחלל העין.

א' היה מאושפז במחלקת עיניים בבית החולים במשך כחודשיים. באותה תקופה הוא סבל מכאבי ראש עזים ולחץ תוך-עיני מוגבר. תוצאות בדיקת ה-MRI העלו כי הפטרייה זיהמה לו את מרבית העין והוחלט בלית ברירה על ניתוח אביסרציה, הוצאת תוכן העין. הזיהום היה כה חמור שלא יכלו להשתיל לו עין תותבת והוא נאלץ להתהלך עם תחבושות על העין.

"כל הרופאים שבדקו אותי נכשלו", סיפר א' לוואלה! NEWS. "אני יודע שהייתי יכול לראות היום, זה מצב לא פשוט בשבילי. אני מאוד כעוס, מתוסכל. אחרי המקרה מה שנשאר לי זה רק להחזיק באמונה, אי אפשר לחיות מלא כעס ושנאה כל החיים. החיים שלי השתנו מן הקצה אל הקצה. אופנועים היו החיים שלי. אם פעם הייתי יוצא למסיבות, היום אני לא יוצא למקומות המוניים, לא מעורה בכלום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"סובל מפוסט טראומה, קשיי שינה ופחד מדחייה"

עורכי הדין דורי כספי ודניאלה אביבי נחום ממשרד כספי סרור ושות', המייצגים את א' בתביעה נגד קופת חולים כללית, אמרו כי "לו היו עורכים רופאים שבדקו אותו אבחנה מבדלת של זיהום פטרייתי, משני או ראשוני, ומפנים אותו בדחיפות לאשפוז בבית החולים, כל ההידרדרות של העין הייתה נמנעת. אין ספק שמתן טיפול בסטרואידים לחולה עם אבחנה מוטעית כזאת ושליחתו לחודש ימים ללא פיקוח, אינו עומד בסטנדרטים הרפואיים המקובלים".

המקרה הטראגי פגע גם במצבו הנפשי של א' ושינה את כל חייו. הוא לא עובד, מתקשה לפגוש אנשים ונדמה לו שכל הזמן נועצים מבטים בפרוטזה שלו. "הוא מודאג מאוד מעתידו וכניסיון לשמור על שפיותו הוא פנה לדת וכיום מנהל אורך חיים חרדי ולומד בישיבה בירושלים", כתבה פסיכיאטרית שפגשה אותו לאבחון. "הוא מעיד כי אינו מצליח למצוא שידוך מאחר שנשים נרתעות ממראהו ודחו אותו לאחר שהבינו את מצבו. מצבו הנפשי מתבטא בקשיי שינה, מפחד מחרקים, הוא סובל מפוסט טראומה חומרה ונוטל תרופות נוגדי דיכאון זה שלוש שנים. הוא מתאר חיים מלאי שמחה ובילויים לפני המקרה. המקרה הפך את חייו מן הקצה אל הקצה".

מקופת חולים כללית נמסר בתגובה: "מדובר בזיהום אלים ונדיר ביותר שלמרות שלא נחסך דבר מהטיפול בתובע וניתנו לו הטיפולים המומלצים ביותר לא ניתן היה, לדאבון הלב, להציל את עינו. בכל מקרה, כתב התביעה התקבל אצלנו רק לאחרונה ואנו לומדים אותו. מפאת חיסיון רפואי וצנעת הפרט איננו יכולים להרחיב על אודות האירועים ונגיב על כך כנדרש בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully