וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: כתב אישום הוגש נגד הנשיא בגין עבירות שחיתות

27.6.2017 / 13:38

התובע הכללי במדינה טוען כי מישל טמר קיבל שוחד בסך 150 אלף דולר מבכיר בתעשיית הבשר. הוא מכחיש כל קשר, ועתה יידרש בית הנבחרים להכריע אם להשעות אותו ולאפשר לנהל משפט נגדו

נשיא ברזיל מישל טמר, 26 ביוני 2017. רויטרס
מסרב לפרוש. נשיא ברזיל טמר, אתמול/רויטרס

התובע הכללי של ברזיל הגיש הלילה (שלישי) כתב אישום נגד הנשיא מישל טמר בשל עבירות שחיתות, שהפך לנשיא המכהן הראשון במדינה שעומד בפני הליך פלילי.

התיק עובר עתה לבית התחתון של הקונגרס, שיכריע אם יש לו תוקף. אם שני שלישים מחברי הבית יכריעו שכן, טמר יושעה ל-180 יום שבהם יתקיים משפטו. יו"ר בית הנבחרים, רודריגו מאיאה, בעל ברית של טמר, יהיה הנשיא הזמני במקרה זה.

טמר מכחיש את המיוחס לו ומסרב לפרוש מתפקידו, על אף קריאות והולכות נגדו ופופולריות בשפל. הוא החליף בשנה שעברה בתפקיד את הנשיאה דילמה רוסף, שהודחה בידי הקונגרס אחרי שהואשמה בשחיתות.

לקריאה נוספת בנושא
ניסה להשתיק עד: ההקלטה שמסבכת את נשיא ברזיל
נשיא ברזיל עזב את ארמונו - כי חשש "שהוא רדוף רוחות"

לפי התובע הכללי, בין מרץ לאפריל השנה לקח הנשיא שוחד בסכום של 150 אלף דולר מג'וזלי בטיסטה, לשעבר יו"ר ענקית החברה לאריזות הבשר JBS. החקירה נגד נשיא ברזיל נפתחה בחודש שעבר, בחשד לעבירות שחיתות, שיבוש הליכי משפט וחברות בארגון פשיעה.

הקלטה של שיחה שפורסמה לאחרונה תיעדה את טמר ואת בטיסטה משוחחים על מתן שוחד ליו"ר בית הנבחרים לשעבר אדוארדו קונהה, בעל ברית לשעבר של טמר שמרצה 15 שנות מאסר בגין עבירות שחיתות. בטיסטה הגיע לעסקת טיעון עם התביעה הפדרלית.

ההחלטה של התובע הכללי להאשים את הנשיא רק בעבירות שחיתות בסופו של דבר עשויה להיות חלק מהאסטרטגיה לאלץ את הבית התחתון של הפרלמנט להתמודד קודם כל עם עבירה זו, בטרם ישקול עבירות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully