וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפקודה עודכנה: חללי צה"ל יוכלו להיקבר גם בבתי קברות אזרחיים

25.6.2017 / 14:16

מדובר צה"ל נמסר כי פקודת המטכ"ל שחייבה קבורה בבתי עלמין צבאיים בטקסים דתיים עודכנה, ומאפשרת גם קבורה אזרחית. עמותת חדו"ש: "מהפך היסטורי בתחום שהיה עד כה בשליטת הרבנות הצבאית"

הלווייתו של החייל עידו בן ארי מחטיבה 401 בבית העלמין הצבאי בקריית שאול, 25 בנובמבר 2016. מגד גוזני
"התחום היה בשליטה מלאה של הרבנות". הלוויתו של חלל צה"ל עידו בן ארי, נובמבר 2016/מגד גוזני

צה"ל יוכל לערוך טקס לוויה צבאי בבית קברות אזרחי – כך הודיע היום (ראשון) דובר צה"ל, בכפוף לשינוי פקודת המטכ"ל בנושא. על פי הפקודה, קבורתו של החלל תיקבע על ידי בני המשפחה שהותיר אחריו, או אם הביע את רצונו לקביעת אופי הטקס טרם מותו. "מדובר במדיניות הנהוגה בצה"ל מזה מספר שנים, שעוגנה כעת בפקודות הצבא", נמסר.

עוד הובהר כי המדיניות עוגנה ביוזמת צה"ל ולא בשל פנייה של גורמים חיצוניים. עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון מרשויות הצבא פנתה לצבא בדרישה לעדכן את ההנחיות, ולפי דובר צה"ל נמסר לה כי "יש כוונה לעדכן את הפקודה הרלוונטית ונמסר לה על כך בימים האחרונים".

הרב עו"ד אורי רגב, מנכ"ל העמותה אמר כי "אנחנו מברכים על הצעד החשוב שנעשה על ידי רשויות הצבא במענה לדרישתנו, וההתקדמות לכיוון חופש דת בצה"ל. הפקודה החדשה מהווה מהפך אמתי בתחום כה רגיש, אשר מזה עשרות שנים היה בשליטת הרבנות הצבאית האורתודוקסית, מבלי שיהיה לכך כל צידוק". עוד מסרה העמותה כי "מדובר במהפך היסטורי שכן לראשונה מורחב עקרון היסוד של חופש דת ומצפון לתחום הטקסים הצבאיים שהיו עד עתה בשליטה מלאה של הרבנות הצבאית". לאורך השנים חייבה הפקודה בצה"ל קבורה בבית עלמין צבאי בטקס הכפוף לכללי ההלכה, בהם תפילת "קדיש" וקריאת פרקי תהילים.

עוד בוואלה! NEWS:
בעקבות דליפת תמונת אולמרט: תחקיר לצוות וחידוד נהלים בשיבא
בשל ליקויים: המחקר הקושר בין זיהום אוויר לסרטן במפרץ חיפה ייעצר
הורי הדסה פותחים בשביתת רעב; המדינה לבג"ץ: רוצים גישור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully