וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי הדסה פותחים בשביתת רעב; המדינה לבג"ץ: רוצים גישור

הורי הילדים המאושפזים במחלקה ההמטו-אונקולוגית הודיעו על פתיחת השביתה לאחר ששלחו מכתב חריף לנשיא המדינה וחזרו בהם מההסכמות שהושגו. "עושים פוליטיקה על גבנו", טענו. משרד הבריאות: "נכונים לשבת למשא ומתן ישיר". ראש הממשלה קרא לצדדים לנסות להגיע לפתרון

צילום: צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

(ליצמן על המשבר בהדסה: "קשה לי לחשוב שהרופאים יעשו פוטש")

המדינה הודיעה הבוקר (ראשון) לבג"ץ כי היא מבקשת ללכת להליך גישור במסגרת המשבר בבית החולים הדסה עין כרם. בתשובת המדינה המקדמית שהוגשה לעתירה בנושא, נכתב כי "דרך המלך הנכונה לפתרון המשבר במחלקה להמטו-אונקולוגיה ילדים היא פנייה דחופה להליך גישור, או פנייה לכל מנגון אחר שיוסכם על הצדדים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנושא הבוקר בפתח ישיבת הממשלה, ועדכן כי פנה לבית המשפט, בבקשה להקדים את הדיון בנושא המשבר בבג"ץ שעתיד להתקיים ביום רביעי למחר. "המשבר נמשך זמן רב מדי, ונעשו ניסיונות גם על ידי באמצעות שר הבריאות, וגם נשיא המדינה ואחרים להגיע לפתרון. הניסיונות לא צלחו, הוגשה עתירה, וכולם מחכים לדיון". נתניהו ביקש "לעשות מאמץ אחרון להחזיר את המצב לקדמותו".

שר הבריאות יעקב ליצמן הצטרף לראש הממשלה, וקרא לרופאים שהתפטרו לחזור לעבודתם, "תוך אימוץ הצעתנו להחזרת המצב לקדמותו, לתקופת ניסיון כדי לבחון את הדברים, ולהביא לסיום סבלם של הילדים החולים. זוהי שעת מבחן לכל הצדדים, לגלות אחריות לאומית לטובת הילדים וההורים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן בביקור הפצועים מפיגוע הדריסה בארמון הנציב, בי"ח הדסה עין כרם, ירושלים. ינואר 2017. עמית שאבי, פול צלמים
קוראים להקדמת הדיון בבג"ץ. נתניהו וליצמן/פול צלמים, עמית שאבי

"דומה כי כל שנותר הוא להתגבר על משבר האמון שנוצר, באופן שיאפשר למצוא את שביל הזהב לפתרון, בין היתר באמצעות שובם של הרופאים המתפטרים לעבודתם במחלקה בהדסה, או פתרון תעסוקתי הולם אחר עליו יסכימו הצדדים", נאמר בתגובת המדינה. "בדיוק לשם כך נועד הליך הגישור, ועם רצון טוב של כל הצדדים הנוגעים בדבר – לא בשמים היא".

הורי הילדים חולי הסרטן המאושפזים בבית החולים הדסה עין כרם הודיעו כי יפתחו הערב (ראשון) בשביתת רעב באוהל השדה שהקימו בגן סאקר בירושלים. זאת, לטענתם בשל "איבוד אמון מוחלט במערכת הבריאות". שלמה בן דור, אביו של נחוניה בן ה-6 שטופל במחלקה ההמטו-אונקולוגית, הסביר כי "כל הגורמים אינם דוברים אמת, עושים פוליטיקה על גבנו, ולא באמת מנסים לפתור את הבעיה".

לדבריו, "אין כל סיבה הגיונית לא לפתוח מחלקה בבית החולים שערי צדק. במצב הנוכחי ירושלים תישאר בלי מענה הולם לילדים חולי סרטן. זהו אובדן בלתי נסבל, שכן מספר המומחים בתחום הזה בכל המדינה מגיע לכ-40 רופאים בלבד".

הפגנת הואים וילדים מהמחלקה ההמטואונקולוגית בהדסה מפגינים מחוץ לבית רוה"מ בדרישה לפטר את ליצמן 16 במאי 2017. נועם מושקוביץ
הפגנת ההורים מול מעון ראש הממשלה, בחודש שעבר/נועם מושקוביץ

במכתב ששיגר אמש עו"ד אליעד שרגא המייצג את ההורים לנשיא המדינה ראובן ריבלין נכתב כי "מעשיו של פרופ' רוטשטיין הם בבחינת הזנב שמכשכש ברגולטור". שרגא יצא בחריפות נגד מנהל בית החולים פרופ' זאב רוטשטיין בפני שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב, וכתב: "מתעתע בהורי הילדים החולים, מתעתע ברופאים, מתעתע בתקשורת, מתעתע בשר הבריאות ובמנכ"ל משרד הבריאות, הוא אף לא ממצמץ ומתעתע בכבוד הנשיא".

עו"ד שרגא טען בהתרסה במכתבו כי פרופ' רוטשטיין הוא זה שמנהל את שר הבריאות ואת משרדו וכי הוא "עושה בהם כבתוך שלו, והם כנועים לגחמותיו ולשיגעונותיו" ובז לליצמן ולבר סימן טוב. שרגא אף מכנה את האחרון "פקיד שמטעה במזיד את נשיא המדינה ומשקר לו במצח נחושה". לטענתו, "זה שמנכ"ל משרד הבריאות אינו אומר אמת לנשיא ומהתל בו, זה דבר שלא יכול שיהיה במדינה דמוקרטית!". שרגא מכנה בנוסף את בר סימן טוב "פקיד שצריך לשים את המפתחות וללכת הביתה".

הרקע לדבריו הנחרצים של שרגא הוא המכתב ששלח מנכ"ל המשרד לנשיא ביום חמישי האחרון ובו הודיע על הסכמת המשרד לתנאים שהציבו הורי הילדים המטופלים במחלקה – עריכת ניתוחים להשתלת מח עצם לילדים אך ורק בתוך מחלקת ילדים; צמצום תיירות המרפא בבית החולים והכפפתה לידי מנהל המחלקה פרופ' מיקי וינטרוב; והחזרת ששת הרופאים המתפטרים לתפקידם המקורי, בטרם החל המשבר עם הנהלת בית החולים. תנאים אלו עולים בקנה אחד עם דרישות הרופאים המתפטרים, בהובלת וינטרוב.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS במכתבו מיום חמישי הודיע בר סימן טוב כי הוא מקבל את התנאים שפורטו במכתב ממנכ"ל בית הנשיא הראל טובי וכי השר ליצמן תומך במתווה. הדבר נחשב להישג עבור ההורים והיווה בסיס איתן לחידוש המשא ומתן עם הרופאים המתפטרים. אלא שזמן קצר לאחר פרסום המתווה המוסכם הודיעה הנהלת הדסה כי אינה מתכוונת להזיז מתפקידו את מנהל המחלקה החדש ד"ר גל גולדשטיין שעבר למוסד מבית החולים שיבא בתחילת החודש, במינוי קבוע ובכפוף למכרז תקין.

בראיון שהעניק לוואלה! NEWS שב והבהיר בר סימן טוב כי סוגיית העסקת מנהל חדש במחלקה פתירה במידה והרופאים יחזרו. בכירים במשרד אף הלכו צעד אחד נוסף ואמרו כי אם הייתה הסכמת הרופאים למתווה בית הנשיא, השר היה מאלץ את פרופ' רוטשטיין לקלוט אותם ולקבל עליו את המתווה, גם במחיר פרישתו מהדסה.

בסיום מכתבו מתאר עו"ד שרגא כי נוצר "משבר אמון" בין ההורים והרופאים להנהלת בית החולים נוכח ההודעות הסותרות והשקריות, לדבריו, וגורס כי הפתרון היחיד שנותר הוא פתיחת מחלקה המטו-אונקולוגית בבית החולים שערי צדק.

שרגא מציין כי בזמן שהנהלת הדסה מנסה ליצור מצג כאילו פניה לפתרון הסכסוך מתבצעות עבודות נמרצות להקמת מחלקת השתלת ילדים בתך המחלקה האונקולוגית למבוגרים בבית החולים. הרופאים המתפטרים הודיעו כי לנוכח שורת ההתפתחויות האחרונות הם יפנו לבג"ץ. דיון בנושא צפוי להתקיים ביום רביעי הקרוב.

הנהלת הדסה: עו"ד שרגא רוצה לכופף את משרד הבריאות

מבית החולים הדסה נמסר: "ארבעה עמודים שלמים כתב עו"ד אליעד שרגא, רק כדי לומר את מה שכבר ידוע לכולם - עו"ד שרגא רוצה לכופף את משרד הבריאות, לשבור את המערכת, להכריח אותה לפתוח מחלקה בשערי צדק. הערב עו"ד שרגא רוצה להחליט עבור הדסה מי יעבוד בה ובאיזה תפקיד ומי ינהל אותה מטעמו.

"הפנייה הצינית לנשיא המדינה חושפת את ערוותו של עו"ד שרגא. הוא אינו דואג כלל לילדים למרות שהוא מייצגם ולא את הרופאים! לא אכפת לו מההורים, אותם הוא גורר בבוץ של קרבות משפטיים. כל מה שמעניין אותו הוא להחזיר את פרופ' וינטרוב לתפקידו ולדאוג לסידור עבודה לרופאים הנוטשים, שעזבו מרצונם.

"פרופ' רוטשטיין מבקש להדגיש שוב כי מנהל המחלקה הוא ד"ר גל גולדשטיין העושה עבודה נפלאה ומעולה במסירות אין קץ וכי אין להנהלת הדסה כל כוונה להחליפו! במקביל התחייבה הדסה כי אם הרופאים שהתפטרו יסכימו לחזור יסוכמו עימם תפקידיהם במשותף עם מנכ"ל הדסה! ההבהרה הייתה נחוצה כי ניתן היה להבין מתשובת מנכ"ל משרד הבריאות כאילו הוא נותן ידו להדחת ד"ר גל גולדשטיין מתפקידו. להוציא הבהרה זאת, המכתב לנשיא מקובל על הדסה".

משרד הבריאות: יש לדחות ניסיונות לתדלוק המאבק לצרכים פוליטיים

ממשרד הבריאות נמסר: "שר הבריאות ומנכ"ל משרד הבריאות עומדים באופן מלא מאחורי התחייבות משרד הבריאות כפי שהועברה לנשיא המדינה, שבה נענינו לכל דרישות ההורים כפי שהוצגו בבית הנשיא. אנו נכונים לשבת בדחיפות ולהיכנס למשא ומתן ישיר ומידי עם הרופאים הנוטשים על מנת לקיים את המתווה במלואו לטובת הילדים.

"יש לראות בחומרה ולדחות ניסיונות מצד גורמים שדואגים 'לתדלק' את המאבק לצרכים פוליטיים תדמיתיים אישיים, בראשם עו"ד אליעד שרגא שידוע כטרמפיסט סדרתי וגם כאן מנסה לרכב על גבם של הילדים החולים ואינו בוחל בשום אמצעי על מנת שהמשבר ימשך.

"אנו שבים ומבקשים מכל הצדדים לשים כל שיקול אחר בצד ולשים לנגד עינינו את סבל הילדים והמחויבות שלנו לדאוג לבריאותם".

(עדכון ראשון: 10:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully