וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני עיד אל-פיטר: עשרות הרוגים בשורת פיגועי טרור בפקיסטן

יותר מ-60 בני אדם, מרביתם אזרחים, נהרגו במתקפות, ורבים מכ-250 הפצועים במצב אנוש. בפראצ'ינאר, מטען התפוצץ בשוק הומה אדם לקראת החג – ומטען נוסף התפוצץ לאחר שכוחות ההצלה הגיעו למקום

צילום: רויטרס

לפחות 61 בני אדם נהרגו בשלושה פיגועי תופת שהכו אתמול (שישי) בשתי ערים בפקיסטן – כך מסרו היום גורמים רשמיים במדינה. שהיד חאן, בכיר בממשל המקומי בעיר הצפון-מערבית פראצ'ינאר, מסר כי רבים מהפצועים, שמספרם מוערך ב-261, מוגדרים במצב אנוש, ולכן מניין ההרוגים צפוי עוד לעלות.

הפיגוע הכפול בפראצ'ינאר, פיצוץ מכונית התופת בעיר הדרום-מערבית קטה, שם נהרגו 12 בני אדם, ומתקפת הירי בעיר קראצ'י, שבה נהרגו ארבעה שוטרים, הגיעו יומיים בלבד לפני סיום חודש רמדאן ולקראת חג עיד אל-פיטר, שיצוין מחר על ידי מוסלמים ברחבי העולם כולו. הפיגוע הקטלני ביותר, בפראצ'ינאר, הכה בשוק מרכזי, שעה שאזרחים רבים ערכו קניות לקראת החג.

עוד בוואלה! NEWS:
פיגועים בשלוש בירות אירופיות: השינוי המסוכן של הטרור הגלובלי
ערב הסעודית: סוכל פיגוע טרור במסגד הגדול במכה
נסראללה: רבבות לוחמים זרים ישתתפו במלחמה עתידית עם ישראל

זירת פיגוע כפול בשוק, פראצ'ינאר, פקיסטן, 23 ביוני 2017. טוויטר, צילום מסך
"כולם זעקו, כאילו זה יום הדין". זירת הפיגוע בפראצ'ינאר, אתמול/צילום מסך, טוויטר
זירת פיגוע כפול בשוק, פראצ'ינאר, פקיסטן, 23 ביוני 2017. טוויטר, צילום מסך
"אף אחד לא בא לעזור". זירת הפיגוע בפראצ'ינאר, אתמול/צילום מסך, טוויטר

לדברי גורמי ביטחון, מטען רב עוצמה התפוצץ בשוק וכשלוש דקות לאחר מכן – כשהתאספו באזור כוחות חירום ואזרחים רבים – התפוצץ מטען נוסף. אמג'ד עלי, עד ראייה, סיפר לעיתון הבריטי "גרדיאן" כי "התכוננתי לסייע בפינוי הקורבנות, וכשהתקרבתי אירע הפיצוץ השני. זה היה מחריד". הוא ציין כי האזור כולו התמלא באנשים עם "פציעות מאוד חמורות. כולם זעקו, כאילו זה יום הדין".

עלי עוד טען כי הרשויות התעכבו בסיוע לנפגעים. "כל מי שמתו הם מוסלמים שיעים, והם לא נחשבים אפילו מוסלמים במדינה הזאת", אמר, "אף אחד לא בא לעזור". לשקר א-ג'אנגי, ארגון סוני קיצוני, קיבל אחריות על המתקפה, וטען בהודעתו כי מדובר בתגובה למאבקים העדתיים במלחמה בסוריה, גם שם נאבקים הסונים בשיעים.

זירת פיצוץ מכונית תופת, קטה, פקיסטן, 23 ביוני 2017. רויטרס
שני ארגונים שונים קיבלו אחריות. זירת הפיגוע בקטה/רויטרס

על המתקפה בקטה קיבלו אחריות שני ארגונים – ג'מעאת אל-אחראר, ארגון שהתפצל מטליבאן בפקיסטן, וארגון מקומי אחר המזוהה עם "המדינה האסאלמית" (דאעש). דובר הצבא, עאסף גאפור, קישר את המתקפות האחרונות לכך שאפגניסטן השכנה מעניקה, לדבריו, קרקע נוחה לפעילות עבור הארגונים האסלאמיסטיים, והבטיח לפעול לאבטחת הגבול.

הבוקר כוחות הביטחון פשטו על בסיס של אחד מהארגונים הקיצוניים המקומיים בעיר פשוואר, הסמוכה לפראצ'ינאר. בחילופי הירי נהרגו שלושה חמושים, אחד מהם ככל הנראה בכיר מקומי המקושר לדאעש, ונפצעו שני שוטרים. לדברי בכיר המשטרה סג'אר חאן, הבסיס שעליו פשטו הכוחות שימש להכנת מטענים, שנועדו לפגוע במתפללים במהלך חודש הרמדאן ובעיד אל-פיטר, שמציין את סיומו.

זירת פיגוע ירי נגד שוטרים, קראצ'י, פקיסטן, 23 ביוני 2017. רויטרס
זירת הירי בקראצ'י, אתמול/רויטרס
זירת פיגוע ירי נגד שוטרים, קראצ'י, פקיסטן, 23 ביוני 2017. רויטרס
זירת הירי בקראצ'י, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully