וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה הקטלנית במגדל בלונדון - בשל קצר חשמלי במקרר

בעוד הביקורת על התנהלות הממשלה לאחר האסון גוברת, משטרת העיר הודיעה כי נמצא הגורם לשריפה, שהתפשטה במהירות בשל ליקויי בטיחות בחיפוי הבניין. "נשקלת האפשרות להגיש כתבי אישום בגין הריגה נגד האחראים", נמסר

צילום: CNN, רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

השריפה שפרצה במגדל גרנפל בלונדון וגרמה למותם של כ-80 בני אדם נגרמה בשל קצר חשמלי במקרר - כך הודיעה היום (שישי) משטרת העיר. לדברי האחראית על החקירה, הבידוד שהותקן בבניין לא עמד בתנאי הבטיחות ו"נשקלת אפשרות של הגשת כתבי אישום נגד האחראים בגין הריגה". עוד נמסר בהודעה כי על אף שהמשטרה לא יודעת על נעדרים נוספים, החוקרים מודאגים כי "הם לא יכולים לראות את התמונה השלמה".

אתמול נמסר מלשכתה של ראש הממשלה תרזה מיי כי על פי הערכות ישנם כ-600 בנייני מגורים ברחבי המדינה שבהם מותקן חיפוי מחומר דומה לזה ששימש במגדל - וזירז את התפשטות האש. ברשת BBC אף דווח כי מומחים הזהירו בעבר ארבעה שרים בממשלה כי תקנות האש אינן שומרות על ביטחון התושבים. במכתבים ששלחו המומחים לשרים, והגיעו לידי הרשת, נכתב כי חיי תושבים המתגוררים במגדלים כמו מגדל גרנפל שבו פרצה האש נמצאים בסכנה בשל ליקויים.

עוד בוואלה! NEWS:
"רוצים צדק, תתביישי": מחאה נגד מיי בלונדון בעקבות השריפה במגדל
השריפה בלונדון: החיפוי שהותקן בבניין היה מחומר דליק

השריפה הקטלנית במגדל בקנגסינגטון, לונדון יוני 2017. רויטרס
"הסתיימו החיפושים אחר הנעדרים". השריפה, לפני שבועיים/רויטרס

בשבוע שעבר מאות מפגינים צעדו ברחובות קנסינגטון, הרובע הלונדוני שבו אירעה השריפה, במחאה על הכשלים במיגון הבניין מפני אש ובקריאה לחקירה מקיפה בנוגע למקרה. המפגינים, שקראו בין היתר "אנחנו רוצים צדק", הגיעו גם לבניין המועצה המקומית, שם התעמתו עם כוחות גדולים של המשטרה הבריטית, שביקשו למנוע מהם להיכנס לבניין ולפנות אל חברי המועצה.

ראשת הממשלה תרזה מיי, שספגה ביקורת רבה מצד המוחים, הובהלה מוקפת באבטחה כבדה מפגישה עם דיירים שפונו מהבניין השרוף, לאחר שמאות המפגינים התפרצו למקום וקראו לעברה: "תתביישי!". המחאה פרצה בעקבות דיווחים רבים על כך שהבניין, שמיועד לדיור ציבורי וחיו בו כ-600 בני אדם, לא תוכנן כראוי, ובעקבות תגובתה של מיי לאסון, שנמנעה מלהיפגש עם הדיירים במשך כמה ימים.

בימים שלאחר השריפה התארגנו יוזמות רבות לתרומת בגדים וציוד לדיירים שפונו, רבים מהם ממשפחות מהגרים ומרקע סוציו-אקונומי נמוך. במקביל, השריפה הפכה במהרה לסמל להתנהלות הרשויות כלפי אזרחים עניים, ורבים טענו כי ראשת הממשלה כלל לא התייחסה למחאה הציבורית ולטענות המוחים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הפגנת מחאה בקנסינגטון לאחר השריפה במגדל גרנפל, לונדון, 16 ביוני 2017. רויטרס
ההפגנות בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully