וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בבאר שבע: אלפים השתתפו במצעד הגאווה הראשון בעיר

23.6.2017 / 0:43

הצעדה למען זכויות קהילת הלהט"ב התקיימה אתמול לראשונה בבירת הנגב - שנה לאחר שבוטלה. ראש העירייה, רוביק דנילוביץ', השתתף באירוע: "זו שעתה היפה של העיר"

צילום: בני בן סימון , עריכה: ניב מעוז

כ-3,000 בני אדם השתתפו אתמול (חמישי) במצעד הגאווה הראשון שנערך בבאר שבע, שנה לאחר שהתנגדות העירייה והמשטרה לקיומו ברחובותיה הראשיים הביאה לביטולו. לדברי חברים בבית הגאה בבאר שבע, ראש העירייה רוביק דנילוביץ' ובכירי המשטרה שינו את גישתם, "והוכחה לכך היא קיום המצעד". יתרה מכך, דנילוביץ' אף השתתף במצעד ונאם במהלכו. אדם עם סכין עוכב במרחק של כמה מאות מטרים ממקום האירוע - ושוחרר בתום תחקור קצר.

"באר שבע שייכת לכולם ואני ראש עיר של כולם. זו היא שעתה היפה של העיר באר שבע. באר שבע מאחדת. מקבלת. סובלנית", אמר דנילוביץ'. "אני חושב שכולנו ביחד עברנו בשנה האחרונה שיח פורה חשוב. כזה שמחבר בין הלבבות. גם אם אנחנו שונים כולנו שווים באותה מידה בדיוק". לדבריו, "לכם מגיעות הזכויות השוות כמו כולם. אני מברך אתכם ביום החג שלכם".

מצעד הגאווה הראשון בבאר שבע, 22 ביוני 2017. מתוך עמוד הפייסבוק של מצעד הגאווה בבאר שבע, צילום מסך
המשתתפים במצעד, אתמול/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק של מצעד הגאווה בבאר שבע

סהר מעוז, בן 43 מתל אביב, הגיע להשתתף באירוע. "אני ממש מתרגש. באנו להזדהות עם האחים והאחיות שלנו בדרום. היינו פה בשנה שעברה והתאכזבנו, אבל קמנו מחדש והקהילה בבאר שבע הוכיחה חוזק". ערן לוי הגיע מזיכרון יעקב אל המצעד, וסיפר: "לפני שמונה שנים, כשהייתי סטודנט בבן גוריון צעדנו פה כאות אבל על מה שקרה בבר נוער. היום, אנחנו חוגגים את המצעד הראשון בעיר באר שבע".

"בשנים האחרונות התקיימו אירועי גאווה בעיר, בחסות העירייה, במקומות סגורים", הסביר ציון רז, חבר הוועד המנהל בבית הגאה בבאר ודובר הארגון, "בשנה שעברה החל השינוי. דרשנו לצעוד בכביש הראשי בעיר שלנו, ונתקלנו בהתנגדות קשה מאוד מהעירייה, שבסופה המשטרה לא נתנה לנו אישור". לדבריו, "הפעם יהיה מצעד, אחרי שחל שינוי גדול בעירייה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מצעד הגאווה הראשון בבאר שבע, 22 ביוני 2017. מתוך עמוד הפייסבוק של מצעד הגאווה בבאר שבע, צילום מסך
המשתתפים במצעד, אתמול/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק של מצעד הגאווה בבאר שבע
מצעד הגאווה הראשון בבאר שבע, 22 ביוני 2017. בני בן סימון
באר שבע, אתמול/בני בן סימון
מצעד הגאווה הראשון בבאר שבע, 22 ביוני 2017. יניר יגנה
מצעד הגאווה הראשון בבאר שבע, 22 ביוני 2017/יניר יגנה

ההתכנסות לקראת הצעדה החלה בשעה 18:00 בחניון העפר סמוך למרכז להשתלמות מורים בפינת רחוב וינגייט ושדרות רגר. משם, צעדו המפגינים על שדרות רגר מצפון לדרום, דרך שדרות שז"ר, ועד לרחבת העירייה, שם נערכה עצרת, החל מהשעה 20:00.

החל מהשעה 18:00 ועד לסיום המצעד בשעה 20:00 נחסמה תנועת כלי הרכב בשדרות רגר, מכיוון וינגייט עד לרחוב וייצמן, שדרות שז"ר עד לפינת רחוב הנרייטה סולד, רחוב שמעוני, רחוב וינגייט משדרות רגר לכיוון רחבת העירייה, ורחוב גולומב עד דרך השלום. החסימות נפתחו לסירוגין בהתאם למצב בשטח מהשעה 20:00 עד לתום האירוע, בשעה 23:00. לציבור הומלץ להגיע לנקודת הכינוס בתחבורה ציבורית, ולמגיעים בכלי רכב פרטיים מומלץ לחנות בחניון למדן.

מצעד הגאווה הראשון בבאר שבע, 22 ביוני 2017. יניר יגנה
באר שבע, הערב/יניר יגנה
מצעד הגאווה הראשון בבאר שבע, 22 ביוני 2017. מתוך עמוד הפייסבוק של מצעד הגאווה בבאר שבע, צילום מסך
באר שבע, היום/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק של מצעד הגאווה בבאר שבע
הפגנה נגד ביטול מצעד הגאווה, עיריית באר שבע. יולי 2016. שי מכלוף
עצרת הגאווה בשנה שעברה/שי מכלוף

מהמשטרה נמסר כי מאות שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים נפרסו החל משעות הצהריים לאורך ציר הצעדה, במקום הכינוס וברחובות הסמוכים לשמירה על בטחון המשתתפים, שמירת הסדר הציבורי ומהלכה התקין של הצעדה. במסגרת היערכות המשטרה, נמסר כי נערך בידוק לבאי המצעד בכניסות לאירועי המצעד, כפי שנקבעו ותואמו עם מארגני המצעד.

בהודעת המשטרה הובהר כי לא תותר כניסה למתחמי המצעד עם כלי נשק מכל סוג, וכי הכניסה תתאפשר רק דרך שטח הכינוס בחניון הסמוך למרכז השתלמות מורים. למעט מקרים חריגים, יציאה מתוואי המצעד תתאפשר רק במתחם הסיום ברחבת העיריה. "המשטרה תפעל בנחישות כנגד כל גורם אשר ינסה להפר את הסדר ומהלכה התקין של המצעד", עוד הובהר.

(עדכון ראשון: 18:35)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully